Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

VW Passat B7 1.4 TSI - Znikaj帷y p造n ch這dniczy

23 Cze 2019 22:59 1293 27
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich,

    Mam du篡 problem z ubywaj帷ym p造nem ch這dniczym. Autko Passat B7 1.4 TSI CAXA .P造nu dola貫m ju 1 L na 1300 km, wyogl康a貫m silnik z ka盥ej strony - wszystkie kr鵵ce wchodz帷e do silnika, pomp wody, obudowy termostat闚, spr篹ark, ch這dnice i nic. Na p造cie silnika sucho, silnik nie dymi, oleju nie przybywa, mas豉 pod korkiem nie ma. Wewn徠rz dywaniki suche, szyba nie jest t逝sta. Spotka si kto z podobnym problemem w tym silniku?
  • Poziom 14  
    Korek podmieni貫m w sobot - czekam na efekty. Ch這dnica jest nowa... Z pocz徠ku my郵a貫m, 瞠 uk豉d si nie do ko鎍a odpowietrzy, po wymianie ch這dnicy dlatego trzeba dolewa, ale po zrobieniu ponad 1 tys. km, to ju raczej nierealne.
  • Poziom 27  
    Do sprawdzenia ch這dnica w kolektorze ss帷ym.
  • Poziom 11  
    Bro si i niczego nie dolewaj na uszczelnienia, co za krety雟ki pomys. Lepiej daj sprawie wyczeka jak rzeczywi軼ie jest uszkodzenie to za moment b璠zie la這 wi璚ej i to znajdziesz w闚czas bez problemu.

    PS. R闚nie mo瞠 pompa wody ciec i wysycha na rozgrzanym bloku i nie wida, porozbieraj jak do rozrz康u i b璠ziesz widzial
  • Poziom 14  
    jacek074 napisa:
    Do sprawdzenia ch這dnica w kolektorze ss帷ym.

    Zastanawia貫m si w豉郾ie nad jej demonta瞠m i jak podmiana korka nie pomo瞠 to b璠zie kolejny krok.

    Dodano po 3 [minuty]:

    tom1boss napisa:
    Bro si i niczego nie dolewaj na uszczelnienia, co za krety雟ki pomys. Lepiej daj sprawie wyczeka jak rzeczywi軼ie jest uszkodzenie to za moment b璠zie la這 wi璚ej i to znajdziesz w闚czas bez problemu.

    PS. R闚nie mo瞠 pompa wody ciec i wysycha na rozgrzanym bloku i nie wida, porozbieraj jak do rozrz康u i b璠ziesz widzial


    Raz w 篡ciu u篡貫m tego g闚na do uszczelnienia ch這dnicy w golfie, fakt pomog這 ale za to pozby貫m si ogrzewania, kt鏎e by這 i tak ma這 wydajne - sko鎍zylo si na zmarnowanym ca造m dniu i wymianie nagrzewnicy...
    Pomp ogl康a貫m na zimnym i ciep造m - nie ma najmniejszego wycieku, a gdyby co nawet s帷zy這 to powinien by "r騜owy" 郵ad, nie s康zicie?
  • Poziom 27  
    Przy takim wycieku zewn皻rznym p造n oryginalny po odparowaniu zostawi osad.
  • Poziom 14  
    jacek074 napisa:
    Przy takim wycieku zewn皻rznym p造n oryginalny po odparowaniu zostawi osad.

    Nie mam pewno軼i czy uk豉d jest zalany koncentratem G12 czy innym - jest r騜owy tyle wida. Dolewam G12 febi i tak do g這wy mi przysz這 czy nie powinienem wywali ca貫go p造nu i zala koncentratem G12? Bo tak naprawd to cholera wie co tam jest wlane i czy b璠zie teraz to mieszalne....
  • Poziom 36  
    grarmi napisa:
    Nie mam pewno軼i czy uk豉d jest zalany koncentratem G12 czy innym - jest r騜owy tyle wida.
    Kolor p造nu nie ma 瘸dnego znaczenia. Istotny jest jedynie jego rodzaj, w tym wypadku G12 (zgodny ze specyfikacj VW).
    grarmi napisa:
    do g這wy mi przysz這 czy nie powinienem wywali ca貫go p造nu i zala koncentratem G12?
    Koncepcja wymiany ca貫go p造nu jest jak najbardziej s逝szna. Ale zalewanie auta koncentratem to nie jest dobry pomys - uk豉d zalewa si wy陰cznie p造nem w odpowiednim st篹eniu.
    grarmi napisa:
    Bo tak naprawd to cholera wie co tam jest wlane i czy b璠zie teraz to mieszalne....
    Kolejny argument za ca趾owit wymian p造nu. By mo瞠 mieszalne b璠zie, ale jest szansa, 瞠 kto uzupe軟ia uk豉d na przyk豉d wod destylowan, albo innym wynalazkiem. W tej sytuacji p造n mo瞠 mie nieodpowiednie st篹enie. Poza tym, trwa這嗆 p造nu wynosi od dw鏂h (przy starszych) do maksimum pi璚iu lat. Wi璚 pewnie i tak przyda si kompleksowa wymiana - to normalna czynno嗆 eksploatacyjna, jak wymiana oleju.
    grarmi napisa:
    Raz w 篡ciu u篡貫m tego g闚na do uszczelnienia ch這dnicy w golfie, fakt pomog這 ale
    Wa積e, 瞠by u篡 DOBREGO 鈔odka i zastosowa go prawid這wo, czyli zgodnie z instrukcj. Wtedy 瘸dne niespodzianki nam nie gro膨. Sam widzia貫m objawy 鈔odka uszczelniaj帷ego popularnej firmy w proszku, kt鏎y po prostu zosta wsypany do zbiorniczka wyr闚nawczego. Likwidacja skutk闚 tej naprawy zaj窸a trzy dni. A na opakowaniu by這 napisane i wyt逝szczone, 瞠 "proszku" bez przygotowania roztworu dodawa do uk豉du nie nale篡, by這 te o temperaturze stosowania... No, ale to temat na inn dyskusj.
  • Poziom 14  
    Mobali napisa:
    Koncepcja wymiany ca貫go p造nu jest jak najbardziej s逝szna. Ale zalewanie auta koncentratem to nie jest dobry pomys - uk豉d zalewa si wy陰cznie p造nem w odpowiednim st篹eniu.

    Koncentrat zawsze rozcie鎍zam wod, wg instrukcji na opakowaniu. Wymieni ca造 p造n, ale problemu to nie rozwi捫e. P鏦i co dzi瘯i wszystkim za rady, jak komu przyjdzie jeszcze co do g這wy to b璠 wdzi璚zny za jak捷 informacj.
  • Poziom 14  
    Mobali napisa:
    Czasem przyczyna jest prozaiczna, na przyk豉d uszkodzony korek od zbiorniczka wyr闚nawczego czy termostat, kt鏎y si "zawiesi".

    Mobali, a co ma termostat z tym wsp鏊nego?
  • Poziom 14  
    Nie wywala p造nu zbiorniczkiem, je寮zi貫m z r璚znikiem papierowym wok馧 niego, wi璚 termostat i korek te odpadaj. Na weekendzie b璠 wyci庵a ch這dnic kolektora, da si j wyci庵n望 bez 軼i庵ania kolektora? Czekam jeszcze na tester szczelno軼i uszczelki g這wicy... dla pewno軼i jeszcze to sprawdz.
  • Poziom 14  
    Chlodnica w kolektorze szczelna, test na CO2 w uk豉dzie ch這dzenia zrobiony, wynik negatywny. Dodatkowo ca造 uk豉d sprawdzany ciesnieniowo - zero wyciekow.... Nie mam ju pomyslow
  • Poziom 18  
    Ja bym stawia na pomp wody
  • Poziom 14  
    Ale wok馧 pompy sucho jak na pustyni...
  • Poziom 18  
    W 1.9 czy te 2.0 dieslach cz瘰te by造 wycieki z pompy, na tyle ma貫 瞠 p造n odparowywa w czasie pracy silnika i nic nie by這 wida, a cieczy ubywa這.
    Zrobi貫 test na obecno嗆 CO2 w p造nie ch這dniczym. A spr鏏uj zrobi gdzie test na obecno嗆 p造nu w spalinach. Podobno w jakich ameryka雟kich silnikach by這 cz瘰te zjawisko po造kania p造nu bez t這czenia spalin w uk豉d.
    W sumie je郵i sprawdza貫 ca造 uk豉d na szczelno嗆 i jest ok, to niestety chyba pozostaje tylko g這wica.
  • Poziom 31  
    W takich przypadkach dodaj do p造nu 2 cm oleju z kontrastem UV , jedna jazda na pr鏏 , 30 minut (lampa , okulary ) i wiesz gdzie wycieka , na koniec p逝kanie uk豉du z resztek oleju .
  • Poziom 14  
    marsza貫kkom napisa:
    A spr鏏uj zrobi gdzie test na obecno嗆 p造nu w spalinach

    My郵a貫m o tym tylko gdzie to zrobi?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Daro122 napisa:
    W takich przypadkach dodaj do p造nu 2 cm oleju z kontrastem UV , jedna jazda na pr鏏 , 30 minut (lampa , okulary ) i wiesz gdzie wycieka , na koniec p逝kanie uk豉du z resztek oleju

    Hmm to jest my郵, Daro sk康 jeste?
  • Poziom 14  
    Kupilem barwnik BRILLIANT COOLANT. Kto mia doczynienia z tym 鈔odkiem? Nie wiem czy trzeba po tym p逝ka uk豉d i wymienia p造n...
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    grarmi napisa:
    czy trzeba po tym p逝ka uk豉d i wymienia p造n...
    Zgodnie ze stanowiskiem dystrybutora, kt鏎y wyja郾i t kwesti u producenta, nie trzeba p逝ka uk豉du, nie trzeba tak瞠 wymienia p造nu ch這dniczego. 字odek zawiera jedynie kontrast do lokalizacji wycieku. Dodatek jest neutralny i ca趾owicie mieszalny z p造nem ch這dniczym. Dodanie tego 鈔odka praktycznie nie zmienia wi璚 w豉軼iwo軼i mieszanki p造nu ch這dniczego.
  • Poziom 14  
    Zero jakiegokolwiek 郵adu wycieku ... Nie mam ju pomys逝, nic Wam nie przychodzi do g這wy?
  • Poziom 12  
    Witam. A w篹e od uk豉du ch這dzenia nie s zbyt twarde? Mia貫m ju kilka przypadk闚 瞠 na te軼ie na zawarto嗆 CO2 w p造nie ch這dniczym nic nie wysz這 a okaza這 si 瞠 by造 p瘯ni皻e g這wice.
  • Poziom 14  
    Wg mnie s normalne, 鄉ia這 mog odkr璚i korek podczas pracy rozgrzanego silnika. Jest delikatne psikniecie i tyle. A innych objaw闚 wtedy nie by這? Poza uciekaj帷ym p造nem?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Tylko twarde w篹e i znikaj帷y p造n ch這dniczy.