Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato II 2005r. 2.3 JTD - Brak kierunkowskazów , awaryjnych

24 Cze 2019 11:36 141 4
  • Poziom 2  
    Witam. Zachodzę w głowę od kilku dni i nie mogę znaleźć rozwiązania problemu. Posiadam Ducato z 2005r. , 2.3 JTD.
    Jakiś czas temu padły mi kierunki wraz z awaryjnymi. Wymieniłem bezpiecznik który się przepalił. Przejechałem kilkanaście km i znów bezpiecznik się spalił. Przeszukałem różne fora , winny panel od awaryjnych, a raczej przerywacze/przekaźniki przylutowane tam. Pożyczyłem panel z innego ducato, po kilku km, znowu bezpiecznik spalony. Przy którejś z próbie znalezienia problemu docisnąłem przekaźnik , w skrzynce pod kierownicą , dokładnie ten po prawej stronie ( mam tylko 2), no i dało znowu spięcie na bezpieczniku. Wymieniłem przekaźnik, założyłem mój panel, przejechałem 1000 km, auto śmigało bez problemu. Myślałem że problem już z głowy, a tutaj psikus, znowu padły kierunki, w trakcie jazdy, przekaźniki pod kierownicą były bardzo gorąco, w aucie wyczuwałem nawet smród plastiku. Wymiana panelu, przekaźników, teraz już nic nie pomaga, co chwile wywala bezpiecznik, czasami po 100m, czasami po 1km. Nie mam pojęcia oco chodzi. Odłączyłem kable od przyczepki, posprawdzałem masy, przeszukałem auto w celu znalezienia jakiś luźnych kabli które mogą powodować spięcia. Nic! Dodam że jak auto jest wyłączone , awaryjne też padają po chwili. Miałem odłączoną każdą lampę, sprawdzałem też podświetlenia tablicy, trzecie stopu i już kompletnie nie mam pojęcia co mogę jeszcze zrobić. Czy ktoś może mnie ew. nakierować co jeszcze można sprawdzić? Czekam na fachowca , ale przy dobrych wiatrach wezmie auto w piątek a ja niestety jestem uziemiony. Dziękuje za każdą pomoc. Pzdr.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Tak , wszystko swieci prawidłowo. Dodam ze wymieniłem wszystkie żarówki od kierunków na nowe.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka.
    Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije?
    Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj.
    Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro.
    Nie wsadzaj czasem powyżej 15A bezpiecznika jak niektórzy geniusze!
    Powodzenia
  • Poziom 2  
    Jedyne co zauważyłem , to ze ten bezpiecznik zasila zegar i licznik km. Dzięki za radę , będę próbował.