Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie

MarioSpec 24 Jun 2019 16:08 1779 19
  • #1
    MarioSpec
    Level 12  
    Koledzy, W mojej hondzie CIVIC VI, zwykły silnik o pojemności 1.6 podczas jazdy coś zaczęło głośno stukać i mocno szarpać silnikiem. Dodatkowo w przedziale silnika w okolicy pompy klimatyzacji pojawił się obfity wyciek oleju. Trochę już pogrzebałem w niej i stwierdziłem że podczas obracania wałem jeden tłok (pierwszy od paska rozrządu cały czas jest w górnym położeniu :( . Co gorsza to wydaje mi się (trudny dostęp i słabo widać) że za pompą klimatyzacji jest dziura przez którą wyciekał olej. Myślałem że najgorsze co może mnie spotkać w takim silniku to uszkodzenie uszczelki ale ta awaria wygląda znacznie poważniej :( . Pytanie, czy taka usterkę da się naprawić np poprzez zaspawanie lub wymianę części i jeśli tak to co należny dokupić? Czy cylindry i korpus silnika do jeden nierozbieralny element?
  • #3
    MarioSpec
    Level 12  
    Z tego co mi się udało odczytać to jest silnik D16Y3.
  • #5
    MarioSpec
    Level 12  
    Rok produkcji 1996.
    Czy jeśli bym wymieniał silnik to czy musi być identyczny model czy może być np. D16Y5 zamiast D16Y3
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Najlepiej identyczny. W przeciwnym wypadku należy prześledzić schematy, zebrać informacje, czy nie różnią się zbyt mocno (pasowanie ze skrzynią biegów, łapy silnika itd.), do tego dochodzi ECU, ale zawsze możesz zastosować swój osprzęt i wymienić tylko goły słupek.

    Dowiedz się dokładnie co możesz kupić i porównaj modele np. na stronie http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda po numerze VIN lub po wersji modelowej.

    MarioSpec wrote:
    D16Y5 zamiast D16Y3
    D16Y5 to już VTEC, więc zupełnie inna jednostka. Ale owszem, da się i ten zastosować.
  • #7
    MarioSpec
    Level 12  
    Niestety nie ma na rynku dokładnie takich silników :( wiec zabieram się za naprawę :)
    Wiem że jest duże ryzyko, że się nie uda wiec robię to tak trochę po "kowalsku" trochę małym kosztem i aż sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie :). Dla ciekawych wrzucę kilka fotek co zobaczyłem po zdjęciu miski.
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
  • #8
    MarioSpec
    Level 12  
    Ratunku!!! Wymieniłem tłok z korbowodem oraz wał i po złożeniu wszystkiego silnik zapalił ale gaśnie.
    Wygląda to tak ze po zapaleniu pracuje około 1 minuty po czym zaczynają migać kierunkowskazy, zapala się "check engine" silnik zaczyna dziwnie klekotać i po kilkunastu sekundach gaśnie i słychać jak jakiś przekaźnik (nie ten od kierunków) pod deską rozdzielczą z lewej strony kierownicy się przełącza kilka razy na sekundę. Kierunkowskazy przestają migać dopiero po odłączeniu akumulatora.
    Po ponownym podłączeniu akumulatora można zapalić ale i tak zgaśnie po około minucie w identyczny sposób. Czy to możliwe żeby z powodu jakiegoś błędu komputer wyłączał silnik i migał kierunkami???? Wygląda to jakby załączał się jakoś alarm anty-napadowy. w Hondzie był alarm ale ponoć został wymontowany przez poprzedniego właściciela. Pozostała tylko syrena w przedziale silnika ale nigdy nie słyszałem żeby wyła. POMOCY.
  • #9
    beryas
    Level 31  
    mruganie kierunkowskazow i gaszenie kojarzy mi sie tylko z alarmem, mialem taki kiedys w saxo. Dokladniej zeby pozbyc sie tego problemu podczas podpinania akumulatora w stacyjce musial znajdowac sie kluczyk zgodny z immo, nie wiem czy to pomoze, ale raz kozie smierc :P
  • #10
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    MarioSpec wrote:
    Wygląda to jakby załączał się jakoś alarm anty-napadowy. w Hondzie był alarm ale ponoć został wymontowany przez poprzedniego właściciela.
    Najwidoczniej nie został poprawnie zdemontowany. Może tylko dezaktywowany i jest niesprawny.

    MarioSpec wrote:
    zapala się "check engine"
    To może się włączyć, gdy odłączysz przekaźnik pompy paliwowej.
    Jeśli dobrze pamiętam, przekaźnik znajduje się z prawej strony na ściance pod schowkiem.
    Sprawdź napięcia na wtyczce tego przekaźnika, czy tam nie znika +12V.

    Code: text
    Log in, to see the code


    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
  • #11
    MarioSpec
    Level 12  
    Dzisiaj zrobiłem jeszcze mały eksperyment. Przekręciłem kluczyk w stacyjce aż zapaliły się kontrolki i pozostawiłem tak samochód nie odpalając silnika. Po około minucie był ten sam efekt (kierunki migają, jakieś przekaźniki szaleją itp). Zauważyłem też że w przedziale silnika coś się przełącza dość głośno co przypomina jak by klekot zaworów ale silnik przecież się nie kręci. Zidentyfikowałem że to urządzenie oznaczone numerem 4 na załączonym zdjęciu. Może ktoś zidentyfikować co to jest? A przy okazji jak by się udało to i pozostałe elementy ze zdjęcia.
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
    część już ustaliłem:
    1. czujnik ciśnienia
    2. czujnik położenia przepustnicy
    3. silniczek krokowy
    4. ?
    5. ?
    6. ?
    7. ?
  • #12
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    4 - zawór podciśnienia.
    5 - czujnik temperatury powietrza.
    6 - regulator ciśnienia paliwa.
    7 - Nie znam fachowej polskiej nazwy, prawdopodobnie Zbiorniczek Podciśnienia. Canister Assy.

    Nadal uważam, że masz winowajcę pod kierownicą.
    Rozkręć dolną pokrywę i sprawdź, czy nie ma tam dodatkowych modułów - pozostałości po alarmie lub innym zabezpieczeniu pojazdu.
  • #13
    MarioSpec
    Level 12  
    Właśnie poszperałem i pod kierownicą z lewej strony znalazłem to pudełeczko z przekaźnikami które tykają jak samochód gaśnie. Nie wygląda to na jakiś oryginalny moduł Hondy bo ma wszystkie kabelki jednakowego koloru (czarne) i są okręcone taśmą izolacyjną i na jednym kabelku jest naklejka z napisem HOOTER (syrena).
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie

    W środku są przekaźniki i mikrokontroler które już rozkminiłem.
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie

    Ten u góry jest od pompy, z prawej mały od kierunkowskazów, a ten u dołu z lewej to prawdopodobnie od syreny.
    Pominąć łatwo bo jeden przekaźnik (od pompy) zwieram na stałe a drugi (od kierunków) rozwieram i po sprawie ale może ktoś wie jak to uruchomić? Jak to działało?
  • #14
    beryas
    Level 31  
    wywal to calkowicie i przywroc wiazke do oryginalu
  • #15
    MarioSpec
    Level 12  
    Udało się rozwiązać problem wiec na razie zostawię to ścierwo tak jak jest bo chwilowo mam już przesyt grzebania w tym samochodzie ;). Były dwa kabelki skręcone razem które nie kontaktowały. Tam zapewne powinien być ukryty przełącznik do wyłączania tej blokady ale ktoś go wyrzucił i niechlujnie skręcił te kabelki które przestały kontaktować. Po mocniejszym skręceniu samochód jeździ :)
  • #17
    MarioSpec
    Level 12  
    Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze poprawić. Przejechało już 10km!!! ;)
  • #18
    beryas
    Level 31  
    chlopie zebys widzial ile dziadostwa wyebalem z boxera 2016r 40ktys przebiegu przez ostatnie 3 dni to bys sie zaplakal Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie

    np te kable wisialy sobie tak bez izolacji pod zderzakiem, zgnilo 20cm kabla...
  • #19
    MarioSpec
    Level 12  
    Dal interesowanych zdjęcie z dziury w bloku która została zaspawana i podpory wału którą skleiłem ;)
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
    Honda CIVIC VI 1.6 - awaria silnika, głośne stukanie
  • #20
    beryas
    Level 31  
    to wcale nie taka zla robota. Swego czasu znajomy jezdzil 5 lat cbr 600 z zaklejona dziura po korbie jakims "zimnym spawem" nawet sie bardzo nie pocilo XD