Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kazdy - Niewielka nieszczelność klimatyzacji?Jak zlokalizować?

24 Cze 2019 18:48 504 13
  • Poziom 24  
    Witam.
    Jaka jest najskuteczniejsza metoda lokalizowania niewielkiej nieszczelności w układzie klimatyzacji?
    Test próżni na maszynie przechodzi pomyślnie,sprawdzanie azotem nie ujawniło nic,w UV ponoć także nic nie widać.
    Czynnik po 2-3mc sie ulatnia do tego stopnia ze juz sie klima nie włączy.
    Niezależnie czy po tych 2-3mc czy po 8 odzysk z układu jest zawsze taki sam czyli 170g czynnika.
    Ktoś ma jakiś pomysł?
    Ewentualnie jakiś rzetelny serwis w Krakowie na PW może ktoś polecić?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pomysł to 30 bar azotu i szukanie wycieku wodą z mydłem. Również dokładne oględziny, jak wycieka czynnik to i olej z układu, może będzie widać zapocenia. Pomysł ostateczny to demontaż układu i sprawdzanie każdego elementu z osobna, trzeba mieć stosowne adaptery (albo je zrobić) i szukać do skutku. Tylko to nie jest tanie... Zdarzyło mi się w Multipli wyrwać cały kompletny układ i zestawić go poza autem. Dopiero wtedy odnalazła się nieszczelność.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    A kto teraz używa samego azotu? Teraz to mieszanka z wodorem i czujnik wodoru. Nie występuje naturalnie gaz więc szybko i sprawnie idzie wykrywanie niewielkiej już nieszczelności. A czujniki już są w stanie wykryć pojedyncze cząsteczki.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jarzabek666 napisał:
    A kto teraz używa samego azotu?? teraz to mieszanka z wodorem i czujnik wodoru.. Nie występuje naturalnie gaz wiec szybko i sprawnie idzie wykrywanie niewielkiej już nieszczelności. A czujniki już są w stanie wykryć pojedyncze cząsteczki.



    Są skuteczniejsze metody. W brew pozorom te "wąchaczki " nie są takie idealne jak wyciek nie jest w zasięgu kilku milimetrów od sondy.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    A ja sie nie zgodzę. Wachaczka to super sprawa. Ważne by robić w budynku, bez przeciagu. Znacznie ulatwia. Ale jeżeli chodzi o ubytki rzedu 3 miesiecy, to dosc trud a sprawa. 70% przypadków to skraplacz. Odslaniamy go, 15 bar azot/hydrogen i pryskamy po całości. Osobiście uzywam preparatu do wykrywania nieszczelnosci w wulkanizacji, czasem pianki do lpg. Na ogół uda sie znaleźć. Zlać cały i odczekać 2 minuty.
  • Moderator Samochody
    qruq03 napisał:
    A ja sie nie zgodzę. Wachaczka to super sprawa. Ważne by robić w budynku, bez przeciagu. Znacznie ulatwia. Ale jeżeli chodzi o ubytki rzedu 3 miesiecy, to dosc trud a sprawa. 70% przypadków to skraplacz. Odslaniamy go, 15 bar azot/hydrogen i pryskamy po całości. Osobiście uzywam preparatu do wykrywania nieszczelnosci w wulkanizacji, czasem pianki do lpg. Na ogół uda sie znaleźć. Zlać cały i odczekać 2 minuty.



    Też jej używam i polecam. Ale są lepsze sposoby.
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    Po pierwsze jaki to samochód? Po drugie skoro cały gaz ucieka to spokojnie po UV to ogarniesz.

    W ogóle patrzyłeś czy skraplacz z tyłu lub na mocowaniach nie zgnity?
  • Poziom 15  
    Właśnie. Proszę podać lepszy sposób. Chyba, że to jak zwykle tajemnica zawodowa..
  • Moderator Samochody
    atari_robbo napisał:
    szymitsu21 napisał:

    Też jej używam i polecam. Ale są lepsze sposoby.


    I oczywiscie gdy ktos zapytam Cie o te lepsze sposoby to nic konkretnego nie odpowiesz?




    Już o nich kolega wyżej powiedział.
  • Poziom 25  
    Klimatyzacja autobusowa o pojemności 4,5kg czynnika napełniona azotem do 20 barów przy temperaturze 32°na hali godzina 14 , rano 18,5 bara temperatura 25° .Uwzględniając rozszerzalność termiczną niewielki wyciek ,użyty spieniacz do LPG problem z lokalizacją wycieku.Skraplacz wyeliminowany.
  • Poziom 39  
    Nabijam propanem z dużą ilością UV i wypuszczam. Za tydzień dwa szukam gdzie puściło.
  • Moderator Samochody
    decybel91 napisał:
    Nabijam propanem z dużą ilością UV i wypuszczam. Za tydzień dwa szukam gdzie puściło.



    UV robi gnój w układzie. Więc jeśli nie chcecie zabijać układów klientów to darujcie sobie ten środek. Tym bardziej, że wbijasz go z olejem i przeolejasz układ.
  • Poziom 2  
    najlepiej testo wykrywanie do 3 gram na rok. Najczęściej ulega uszkodzeniu uszczelnienie na sprężarce i oringi zaworów królewskich. Środek UV niszczy układ i tracisz gwarancję na cały układ

    Dodano po 7 [minuty]:

    pusty20 napisał:
    Witam.
    Jaka jest najskuteczniejsza metoda lokalizowania niewielkiej nieszczelności w układzie klimatyzacji?
    Test próżni na maszynie przechodzi pomyślnie,sprawdzanie azotem nie ujawniło nic,w UV ponoć także nic nie widać.
    Czynnik po 2-3mc sie ulatnia do tego stopnia ze juz sie klima nie włączy.
    Niezależnie czy po tych 2-3mc czy po 8 odzysk z układu jest zawsze taki sam czyli 170g czynnika.
    Ktoś ma jakiś pomysł?
    Ewentualnie jakiś rzetelny serwis w Krakowie na PW może ktoś polecić?

    Sprawdż uszczelnienie na sprężarce kiedy dostanie temperatury często dochodzi do wycieku. problem z grafitem który przykleja się do wału sprężarki.