Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ocena mostka h na mosfetach

resonator 25 Jun 2019 16:12 390 4
    resonator
    Level 5  
    Dzień dobry, mam do zrealizowania sterowanie siłownikiem elektrycznym 12v o poborze prądu nie większym niż 6A. W tym celu zaprojektował mostek h oparty o tranzystory mosfet. Wzorowałem się na tym ze strony Link, jednak nie mam w tym doświadczenia i prosił bym o sprawdzenie zanim wyślę projekt do wytwórni.

Przede wszystkim zależy mi na niezawodności i stabilnym działaniu urządzenia ponieważ ma ono pracować w trudnych warunkach. Stąd zastosowałem drivery TC426, podobne do tych z linku. Sygnał sterowania pochodzi z mikrokontrolera STM32 więc sygnały sterujące będą miały napięcie 3,3V (DIRA, DIRB i DIRC na górze).
    I tu pierwsze pytanie, ponieważ zasilanie driverów i silnika jest to samo czy na wejściach za bramkami należało by dodać optoizolacje? Czy same drivery i bramki odizolują mi mikrokontroler?

Dalej wyjścia z driverów połączone są z mosfetami. I tu zastanawia mnie jakie diody użyć.
    Prosiłbym aby ktoś fachowym okiem spojrzał na ten schemat i ocenił czy ma to szanse prawidłowo działać.

Ocena mostka h na mosfetach Ocena mostka h na mosfetach
    rb401
    Level 38  
    resonator wrote:
    Sygnał sterowania pochodzi z mikrokontrolera STM32 więc sygnały sterujące będą miały napięcie 3,3V (DIRA, DIRB i DIRC na górze).

Przyjęta tu przez Ciebie koncepcja sterowania trzema sygnałami z uC (oszczędzająca jedną bramkę wobec przykładu z linku) jest potencjalnie niebezpieczna bo nie eliminuje w sposób pewny sytuacji zwarcia zasilania przez dwa równocześnie włączone mosfety.
    A tu jednak prawdopodobieństwo jakieś tam istnieje. Może być błąd w programie, mogą być stany przejściowe przy resecie, może wypaść kabelek itp. itd. .