Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai I30 CW 1.4 - Zapalone Kontroli, ESP, Pompa Paliwa

25 Cze 2019 20:24 549 5
  • Poziom 1  
    Witam, od 2 tyg walczę z moim samochodem a dokładnie Hyundai i30 CW rok prod 2009 silniczek 1.4 109 kucyków benzyna. Dwa tygodnie temu auto zgasło podczas trasy i już nie odpaliło. Trafiło lawetą do warsztatu gdzie stwierdzono problem z pompą paliwa (pompa została zmieniona). Błędów żadnych na komputerze nie wykryto itp a auto wróciło do jazdy.

    Po paru dniach od wymiany i normalnej jazdy auto w te upalne dni ma problem tzn gdy przejadę parę km i temp silnika będzie w wysokości 90 stopni, nagle podczas jazdy pojawiają się kontrolki od ESP, układu sterowania wtryskiem paliwa a obrotomierz przestaję działać ( stoi w miejscu na 0 chociaż silnik pracuję) jeśli w takim stanie wyłączę auto już ponownie go nie odpalę muszę odczekać aż silnik ostygnie i wtedy znowu odpala za 1 i bez tych wszystkich kontrolek tak jak powinien :). Komputer nie wykazuję błędów, płyn chłodniczy itp wszystko w normie, silnik pracuje równo i cicho. Ktoś może spotkał się z takim problemem ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 2  
    Witam, posiadam podobny problem.Samochód 2009 również i30 tylko hatchback 1.4b nigdy nie miał lpg.U mnie jest problem z odpaleniem tzn na "zimnym" odpala bez problemu,po przejechaniu 15-20km głownie po miescie jest cyrk.Jest problem z odpaleniem musze dodawać gazu żeby chwycił.Jak już odpali to najczęściej obrotomierz również wskazuje zero obrotów i czasem brak wspomagania(esp się świeci) wtedy muszę wyłączyć silnik i uruchomić od nowa wtedy problem znika(esp i obr.wskazuje prawidłowo).Początkowo problem występował na nierównym terenie np.krawężniku ale teraz na idealnie płaskiej powierzchni też się pojawia.Byłem oczywiscie w ASO bo auto od nowosci tam serwisuje. Wyczyścili pompę paliwa i nic zasadniczo się nie zmieniło. Zastanawiam się nad wymianą kompletnej pompy ale słyszałem od znajomego że może to być czujnik położenia wałka lub cos w tym stylu albo np zaworek w pompie który zapobiega cofaniu się paliwa.To by tłumaczyło czemu na nierównym nie odpala. Ogólnie to czekam na termin w aso jak problem rozwiążą to dam znać. Dodam oczywiście że aku itp rozrusznik wszystko działa. Czekam na info w razie sukcesu.
  • Poziom 1  
    Dokładnie tak jak mówisz u mnie było to samo ;). Auto trafiło do 3 warsztatu gdzie stwierdzono wiarujący czujnik własnie od wału korbowego który świruje przy wysokich temperaturach a na zimnym itp działa normalnie nie wyświetlając problemu. Czekam na jego wymianę gdy to się stanie dam znać :)
  • Poziom 38  
    Tak to jest jak ktoś nie robi pełnej diagnostyki tylko "czyta błędy". Pełna diagnostyka z podgłądem parametrów rzeczywistych wyjaśniłaby czy to czujnik czy problem leży gdzie indziej.
  • Poziom 9  
    Panowie czujnik położona wału korbowego .Znajduje się pod rozrusznikiem nie zawsze będzie błąd od niego ale ważne jak wystąpi usterka to zawsze obrotomierz leży.Stara metoda na sprawdzenie suszarka grzejemy i sprawdzamy oporność. ESP też chce wiedzieć jak mocno kręcicie silnik
  • Poziom 2  
    Dzięki Panowie,trafna diagnoza. Czujnik wymieniony i od miesiąca jest bardzo dobrze,samochód odpala i problem z głowy. Można powiedzieć że pali na widok kluczyka xd pozdrawiam i szerokości :)