Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai I30 CW 1.4 - Zapalone Kontroli, ESP, Pompa Paliwa

25 Jun 2019 20:24 1734 5
  • Level 1  
    Witam, od 2 tyg walczę z moim samochodem a dokładnie Hyundai i30 CW rok prod 2009 silniczek 1.4 109 kucyków benzyna. Dwa tygodnie temu auto zgasło podczas trasy i już nie odpaliło. Trafiło lawetą do warsztatu gdzie stwierdzono problem z pompą paliwa (pompa została zmieniona). Błędów żadnych na komputerze nie wykryto itp a auto wróciło do jazdy.

    Po paru dniach od wymiany i normalnej jazdy auto w te upalne dni ma problem tzn gdy przejadę parę km i temp silnika będzie w wysokości 90 stopni, nagle podczas jazdy pojawiają się kontrolki od ESP, układu sterowania wtryskiem paliwa a obrotomierz przestaję działać ( stoi w miejscu na 0 chociaż silnik pracuję) jeśli w takim stanie wyłączę auto już ponownie go nie odpalę muszę odczekać aż silnik ostygnie i wtedy znowu odpala za 1 i bez tych wszystkich kontrolek tak jak powinien :). Komputer nie wykazuję błędów, płyn chłodniczy itp wszystko w normie, silnik pracuje równo i cicho. Ktoś może spotkał się z takim problemem ?
  • Level 2  
    Witam, posiadam podobny problem.Samochód 2009 również i30 tylko hatchback 1.4b nigdy nie miał lpg.U mnie jest problem z odpaleniem tzn na "zimnym" odpala bez problemu,po przejechaniu 15-20km głownie po miescie jest cyrk.Jest problem z odpaleniem musze dodawać gazu żeby chwycił.Jak już odpali to najczęściej obrotomierz również wskazuje zero obrotów i czasem brak wspomagania(esp się świeci) wtedy muszę wyłączyć silnik i uruchomić od nowa wtedy problem znika(esp i obr.wskazuje prawidłowo).Początkowo problem występował na nierównym terenie np.krawężniku ale teraz na idealnie płaskiej powierzchni też się pojawia.Byłem oczywiscie w ASO bo auto od nowosci tam serwisuje. Wyczyścili pompę paliwa i nic zasadniczo się nie zmieniło. Zastanawiam się nad wymianą kompletnej pompy ale słyszałem od znajomego że może to być czujnik położenia wałka lub cos w tym stylu albo np zaworek w pompie który zapobiega cofaniu się paliwa.To by tłumaczyło czemu na nierównym nie odpala. Ogólnie to czekam na termin w aso jak problem rozwiążą to dam znać. Dodam oczywiście że aku itp rozrusznik wszystko działa. Czekam na info w razie sukcesu.
  • Level 1  
    Dokładnie tak jak mówisz u mnie było to samo ;). Auto trafiło do 3 warsztatu gdzie stwierdzono wiarujący czujnik własnie od wału korbowego który świruje przy wysokich temperaturach a na zimnym itp działa normalnie nie wyświetlając problemu. Czekam na jego wymianę gdy to się stanie dam znać :)
  • Level 39  
    Tak to jest jak ktoś nie robi pełnej diagnostyki tylko "czyta błędy". Pełna diagnostyka z podgłądem parametrów rzeczywistych wyjaśniłaby czy to czujnik czy problem leży gdzie indziej.
  • Level 11  
    Panowie czujnik położona wału korbowego .Znajduje się pod rozrusznikiem nie zawsze będzie błąd od niego ale ważne jak wystąpi usterka to zawsze obrotomierz leży.Stara metoda na sprawdzenie suszarka grzejemy i sprawdzamy oporność. ESP też chce wiedzieć jak mocno kręcicie silnik
  • Level 2  
    Dzięki Panowie,trafna diagnoza. Czujnik wymieniony i od miesiąca jest bardzo dobrze,samochód odpala i problem z głowy. Można powiedzieć że pali na widok kluczyka xd pozdrawiam i szerokości :)