Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.6 8V '98 - Kontrolka układu chłodzenia

25 Cze 2019 21:25 189 4
  • Poziom 2  
    Witam, to mój pierwszy post więc nie wiem czy pisze w dobrym miejscu ale mam taki problem: po włączeniu klimatyzacji w astrze g 1.6 8v 98 rok wszystko pięknie działa ale jak temperatura dojdzie do 90 stopni to wywala kontrolka od układu chlodzenia, wyłączają się wentylatory i silnik zaczyna się grzać że aż na czerwone pole wchodzi, jak nie używam klimy to jest ok, co może być powodem takiej sytuacji? Proszę o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie.

    Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać nowym płynem o odpowiedniej dla tego auta specyfikacji. Jeśli płyn nie był wymieniany dłużej niż cztery lata, wymiana i tak jest konieczna. Oczywiście zakładamy, że poziom płynu w układzie chłodzenia jest regularnie kontrolowany i prawidłowy ;-)
  • Poziom 25  
    Tam masz dwa wentylatory dwubiegowe.Wszystkie biegi w obydwu działają?
    Jesli tak to zostaje tzw.modul wentylatorów i wiązki elektryczne przy nim które lubialy gnić.Diagnostyka powiedziałaby nieco więcej.
    A układ jesli sprawny jest wystarczajaco wydajny i nawet nie wiem jak stary płyn nie zaświeci tej kontrolki w tym aucie.
  • Poziom 2  
    Ogólnie jak się włączy klimę to ona bardzo dobrze chłodzi ale jak temperatura silnika dojdzie do 90 stopni wywala kontrolkę rozlacza klimę i nie chodzi żaden wentylator a silnik zaczyna się gotować
  • Poziom 42  
    Mobali napisał:
    Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie.

    Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie

    Kolego proszę nie wypowiadaj się o rzeczach o których pojęcia nie masz.
    Moduł chłodzenia w tym aucie jest w pełni diagnozowalny, odpowiedni tester szybko pokaże gdzie szukać usterki.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Zapomniałem dopisać że tester musi być w odpowiednich rękach