Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio III - Dużo pali, gaśnie po wciśnięciu sprzęgła przy redukcji biegów

25 Cze 2019 22:38 267 7
  • Poziom 9  
    Witam,
    Tak na wstępie dodam, że jestem kobietą, mechanik ze mnie żadem ale mam problem a wizyta u każdego kolejnego mechanika przyprawia mnie już o stan przedzawałowy. Ale może, któryś z użytkowników tego forum spotkał się z podobnym problemem i może mnie wspomóc żebym mogła chociaż nakierować czego ma szukać kolejny mechanik, którego odwiedzę.
    Mam od dwóch lat Clio 3 (2008) 1,2 z instalacją gazową (Stag 3 generacja, instalacja ma 6 lat), jak je kupiłam miało średnie spalanie 6,5l głównie gazu. Po niecałym roku zaczęły się problemy. Silnik nierówno chodzi czy na biegu czy na luzie obroty falują, zaczęło palić coraz więcej , ostatnio pali mi samej benzyny ok 10l/100k a z gazem 9l, tak pali benzyny więcej niż gazu. Auto nie ma mocy, na benzynie jeździ wręcz gorzej niż na gazie. Ledwo rozpędza się do 100km/h a 2 lata temu pruło na gazie 170km/h bez problemu.
    Przez jakiś czas migała mi co jakiś czas kontrolka check engine, auto gasło jak wciskałam sprzęgło przy redukcji biegów, silnik chodzi nierówno a ostatnio wręcz się trzęsie czy coś. Jak odpalam i ruszam auto nie chce jechać, zazwyczaj nawet jak depnę mu gazem to dusi się i gaśnie. Nie wiem czy to ma znaczenie ale bardzo pogorszyło się odkąd nastały upały. I jak wciskam sprzęgło przy ruszaniu to przygasają światła na chwilę.
    Auto w ciągu roku odwiedziło kilku mechaników, mam wymienione: wszystkie filtry, olej, kable, 3 razy świece (ostatnie irydowe zjarały się po miesiącu), głowica jest po regeneracji, wymienione zawory w silniku, cewka. jedyne co się poprawiło to nie zapala się już check engine ale wszystkie inne usterki nadal są.
    Jeden z mechaników twierdzi, że muszę znowu oddać głowice do planowania i chce mi ją zawieźć tam gdzie robiłam to rok temu. Drugi mechanik twierdzi, że to sonda lambda (ona ma coś wspólnego z instalacją gazową ?). Trzeci, że trzeba wyregulować zawory (były w ciągu roku regulowane 4 razy, ostatnio miesiąc temu a auto w rok zrobiło z 6 tys km)
    Czy ktoś może mi pomóc :(?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    lambda do sprawdzenia, uszkodzona może wskazywać ubogą mieszankę do ECU, a ten daje więcej paliwa, będziesz miał czarny wydech jak w dieslu przy takim spalaniu. Latem powietrze jak jest cieplej jest rzadsze, więc jest w nim mniej tlenu przy tej samej objętości niż jak jest zimno. To koryguje ECU, ale lambda może podawać mu złe sygnały i zalewa silnik.
  • Poziom 9  
    Dzięki, może to w końcu to.
    Dodam, że kontrolka check engine znowu sobie mruga i zgasła dopiero po pownym uruchomieniu silnika.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    To mówił mechanik nr 1 i wymienił mi świece, kable, cewkę, zawory. Nic nie pomogło.
  • Poziom 22  
    A zła dawka paliwa to może być skutek walniętej sondy lambda.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi ale to nie sonda lambda, mechanik podmienił na inną i problem nadal istnieje, stwierdził, ze nie wie co jest problemem. Odesłał do elektryka, na dodatek od czasu jego oględzin palą się cały czas kontrolki Check engine i serwisowa ale on twierdzi, że to nic nie znaczy i mogę jeździć. Jakieś inne sugestie?