Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda 1.1 Pb/LPG 2005 - Dławienie się silnika

25 Cze 2019 22:59 324 7
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie posiadam pande 2, 2005 r 1.1 silnik benzyna/gaz. Miałem problem z układem chłodzenia, bardzo mi się grzał, brał olej i "wodę". Zostawiłem auto u mechanika, werdykt uszczelka pod głowicą. Mechanik stwierdził że auto jest bardzo przegrzane i najlepiej jakbym druga głowicę załatwił, ponieważ koszt drugiej będzie delikatnie większy niż planowanie owej. Tak zrobiłem, kupiłem drugą głowicę( w starej się okazał pęknięty zawór), kupiłem wszystkie uszczelki pod kolektor wydechowy,ssący,świece,pod klawiature uszczelke. Kupiona głowica była planowana i wyszlifowana, mechanik zrobił auto. Nastąpiły owe problemy. Na początku auto na benzynie chodziło wmiare ok, chociaż czułem delikatne szarpanie jak dałem pedał w podłogę.Na gazie auto miało problem z ruszaniem tzn mi szarpał i ciągle automatycznie mi przerzucał z benzyny na gaz jeśli tylko wcisnałem pedał w podłogę na niskim biegu. (mi się wydaje jakby dostawał złą mieszanke paliwa/powietrza albo olej w komorze spalania?) Po przejechaniu 200 km od wymiany głowicy i uszczelki, nagle silnik zaczął mi się dławić, sądziłem że gaz sie skończył albo faktycznie to zbieg okoliczności i coś jest nie tak z gazem, jednak na benzynie też się dławił i dławi do tej pory. Akurat tak się stało że zaczęło się to dziać 2 km od warsztatu w którym robiłem, mechanik stwierdził że zrobił wszystko dobrze a to wina paliwa które zatankowałem, a że gazownikiem nie jest to nie wie co się dzieje. Wracając od niego Benzyny miałem około 15 litrów nagle zapalił się check engine, spaliłem z tego z 5-10, zatankowałem na innej stacji kolejne 20, nic nie pomogło, check engine był dalej. Podjechałem do kolegi który się troche zna, okazało się że sonda lamba była przybrudzona olejem, wyczyściliśmy, check engine zgasł natomiast dławi się dalej , a na gazie ciągle przełącza benzyna/ gaz, no chyba że jadę na 5 biegu i nie przyspieszam, wtedy jest na gazie i nic się nie przełącza Rozrząd wymieniany 20 tys temu, olej świeży max z 4-5 tys km, kable wn rok temu, pompa paliwa pół roku temu.Dodam że auto już ma delikatny wyciek oleju z pod głowicy po przejechaniu 250 km. Dodam że auto odpala "Od strzała" Czy to mechanik spartolił ? Czy może moja wina że mu złą uszczelke/głowice dałem ? Dodam że dałem mu 2 różne pod głowicę jedną grubszą drugą(po planowaniu silnika) a drugą oryginalną na nowe głowice Proszę o pomoc co to może być ponieważ włożyłem 800 zł w auto a jest w gorszym stanie niż było przed
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    mieru94 napisał:
    okazało się że sonda lamba była przybrudzona olejem

    mieru94 napisał:
    auto już ma delikatny wyciek oleju z pod głowicy po przejechaniu 250 km

    Jedź do tego co spartolił i niech poprawia.
  • Poziom 32  
    enhanced napisał:
    A który to mechanik robi na częsciach które sam nie zamawia?

    Jeśli chodzi o części używane to chyba wszyscy...
  • Poziom 10  
    Nie ważne jaki mechanik...tak czy inaczej kolega ma problem i potrzebne jest rozwiązanie. Wszystko wskazuje na to, że została źle ta uszczelka wymieniona pod głowicą. Mówisz o kablach wysokiego napięcia, ale jeszcze pomysł o cewkach ewentualnie. Gdy są w słabym stanie może tak być również, że jak mówisz na piątce już jedzie, ale przy większym obciążeniu się dusi i dławi. Zresztą powinieneś słyszeć - czy wynika to ze złego zapłonu i nie chodzi na wszystkie cylindry, czy też co innego się dzieje. Dopiero gdy uporasz się z problemami na benzynie jedź do gazownika.
  • Poziom 2  
    Dzięki kolego wyżej za pomoc, byłeś jednym z niewielu którzy próbowali mi w konstruktywny sposób pomoc. Dla znawców wyżej, mam w rodzinie kogos w branży motoryzacyjnej kto ma dojścia do części taniej niz w hurtowniach dlatego dobierałem ja, nie mechanik. Dziękuję bardzo wam za pomoc. Byłem dzisiaj u innego mechanika podpiął komputer, wyszło wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, na 99% mówi że to jedna z dwóch cewek(ta z3 cylindra) . Dlatego czasem mi się dławi i nie chce zmienić na gaz. Jutro jadę kupić, zmienię i dam znać. Dodam że w poprzedniej głowicy wypaliło mi trzeci zawór. Wyciek z pod głowicy to oring z cewek który był delikatnie za maly
  • Poziom 10  
    No to super, że się wyjaśniło. Zazwyczaj właśnie tak bywa, że wszelkie dławnia pochodzą z układu zapłonowego. Nieszczelności w dolocie raczej powodują niestabilność w obrotach w szczególności biegu jałowego. Także wymień cewki i zobacz co się będzie działo. Miałem również podobne objawy cewek u siebie w Lagunie. Po prostu przez złe spalanie mieszanki, sterownik LPG od razu przełącza na benzynę.

    Powodzenia życzę.