Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - Pytanie o przełącznik zespolony do znawców

26 Cze 2019 08:53 873 32
  • Poziom 7  
    Witam Panowie, mam Corsę B z silnikiem C20xe i planuje w niej jeszcze kilka modyfikacji z racji tego pytanie do was: Czy Przełącznik zespolony od tzw. Kierunkowskazów podejdzie mi z innego modelu auta np. Z roku 2012? I nie z Opla? Wiem że nie wszystkie funkcje muszą działać takie jak czujnik deszczu bo moje auto tego nie ma, ale myślę że wszystkie podstawowe typu wycieraczki, spryskiwacze,kierunkowskazy powinno być ok. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pozdrawiam serdecznie
  • Admin grupy komputery
    mario.79. napisał:
    Czy Przełącznik zespolony od tzw. Kierunkowskazów podejdzie mi z innego modelu auta np. Z roku 2012? I nie z Opla?
    Niekoniecznie.
    W tym starym oplu masz przełącznik mechaniczny, sterowany 12V, w nowszych autach jest sterowanie po szynie CAN (lub inne, cyfrowe), zintegrowane z modułami pojazdu.
  • Poziom 7  
    Czyli sprawa jest bardziej skomplikowana niż myślałem? Tzn jeśli ten nowy idzie po szynie Can lub jest sterowany cyfrowo to nie ma żadnej możliwości obejścia tego? Ponieważ zależy mi głównie na zmianie kierownicy z innego modelu, do tego muszę mieć od niej tzw. taśmę - zwijak, a ten z kolei wchodzi w mocowania od przełącznika zespolonego i tu właśnie mam problem. Macie może jakieś inne pomysły czy da się jakoś to ogarnąć coś przeprogramować czy jakieś inne rozwiązanie? Pozdrawiam
  • Admin grupy komputery
    mario.79. napisał:
    Ponieważ zależy mi głównie na zmianie kierownicy z innego modelu
    Rozszerzyłeś temat o wszystkie dostępne samochody na rynku. Skup się na kilku markach, modelach, to można konkretnie sprawdzić na czym dany model bazuje.
    Przecież nie będziesz tam wkładać kierownicy z Alfy z łopatkami sterowania skrzyni biegów. :D
  • Poziom 7  
    Masz rację aut jest tysiące, ja planuje wsadzić kierownicę,zwijak i przełącznik zespolony od uwaga Lexusa CT200h z przed liftu czyli 2011 rok.Wiem że to co tu piszę może śmiesznie brzmi lecz w tym aucie będzie jeszcze dużo modyfikacji.
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masz rację aut jest tysiące, ja planuje wsadzić kierownicę,zwijak i przełącznik zespolony od uwaga Lexusa CT200h z przed liftu czyli 2011 rok.Wiem że to co tu piszę może śmiesznie brzmi lecz w tym aucie będzie jeszcze dużo modyfikacji.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Powodzenia bo ci się przyda.

    Ta corsa nie jest w cenie tego przełącznika od lexa ? :D ;)

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.
    Reg. 3.1.9. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Poziom 7  
    Do Frost160 myślałem że ludzie na tym forum są po to by sobie pomagać a nie się wyśmiewać poza tym już widziałem w Corsach Climatroniki,Midy z polską wersją języka od Zafiry i inne cuda na kiju.A wracając do tematu to z kąd wiesz ile ta Corsa jest warta, co w niej jest i czy to nie sentyment do tego modelu?
  • Poziom 7  
    Właśnie z tym może być problem, aczkolwiek będę działał i zrobię wszystko żeby je zdobyć póki co mam narazie wszystkie schematy do Corsy B. Jeśli chodzi o Lexusa to Aso zastrzega sobie takich informacji, jednak są pewne metody i postaram się zdobyć ten schemat. Pozdrawiam

    Dodano po 48 [minuty]:

    Przegrzebałem troszkę neta i znalazłem coś takiego
    https://cardiagn.com/2010-lexus-ct-200h-zwa10-series-electrical-wiring-diagram-em1720e/
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Całość i tak z reguły kończy się jakimiś stykami. W ostateczności wyciągasz sygnały z przełącznika z Lexa i podłączasz do takich samych funkcyjnie w Oplu. Problem jest tego typu, styki w przełącznikach nazwijmy to „elektronicznych”, nie są przystosowane do dużych prądów. Co najmniej kilka obwodów będziesz musiał odciążyć przekaźnikami/modułami elektronicznymi. Wymagana jest też odrobina zręczności technicznej aby rozebrać, dobrze polutować i ZŁOŻYĆ przełącznik. Inna kwestia to mocowanie tego na kolumnie kierownicy i zgranie np kasowania kierunkowskazów. Kiedyś robiłem takie cudo do Mitsu, z uwalonym body komputerem. Z tego, co wiem działa do dzisiaj.
  • Poziom 7  
    Jeśli chodzi o wpisywanie do kolumny kierowniczej to nie ma problemu, zresztą w ostateczności mogę załatwić sobie na cnc 3d końcówkę kolumny oryginalną od Lexa takie ala przejście lub całą kolumnę.Najgorszę jak dla mnie to jest to odciążenie przekaźnikami / modułami ponieważ nie wiem jak się za to zabrać nawet nie wiem czy ten przekaźnik od Lexa ma styki "elektroniczne" które nie są przystosowane do dużych prądów i nie wiem jak to sprawdzić.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    mario.79. napisał:
    Przegrzebałem troszkę neta i znalazłem coś takiego
    https://cardiagn.com/2010-lexus-ct-200h-zwa10-series-electrical-wiring-diagram-em1720e/
    Pozdrawiam
    Jak widać na schematach, wszystko odbywa się komunikacją CAN i sterowane jest przez BCU.
    Masz więc sporo roboty :-).
    J/w, najlepiej dobrać się do przełącznika, rozpisać sobie jego "pinologię" na wtyczce i całość przepuścić przez przekaźniki lub zbudować własny BCU. Wątpię by dało się zastosować oryginalny sterownik, bo ten połączony jest nie tylko z oświetleniem, ale i całą resztą elektryki w samochodzie.
  • Poziom 7  
    No to Lipa, nie wiem czy coś z tego będzie, ale trzeba próbować.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie, jak myślicie gdybym zrezygnował z tego przełącznika od Lexa to który będzie najmniej skomplikowany do podłączenia od peugeot 206 1998-2002 czy Toyota Yaris I czy Toyota Yaris II nieukrywam że ta ostatnia opcja była by najlepsza pod względem stylizacji. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Peugeoty 206 do około 2000 roku miały zwykłe, mechaniczne przełaczniki ze stykami. w 2000 roku wprowadzono przełacznik zespolony COM2000, który komunikuje się z BSI i BSM po CANie, inne musiałbym sprawdzić.
  • Poziom 7  
    Jak byś mógł to sprawdź mi tę Toyote Yaris bo tutaj widzę nikłą szansę ale jednak spasowania tego jakoś z kierownicą.
    Pozdrawiam
  • Admin grupy komputery
    Tak z ciekawości zapytam... Masz dostęp do szrotu z autami, czy raczej zamiar kupić coś przez internet?
    Pytam, bo najłatwiej będzie zaadoptować całą kolumnę kierowniczą łącznie ze stacyjką. Miałbyś komplet, a jedyna przeróbka montażowa, to podłączenie do karoserii i maglownicy.

    Jaki jest cel przeróbki? Walory estetyczne, czy w planie jakieś dokładanie elementów elektronicznych (sterowanie radiem itp)?

    W autach japońskich, często w przełączniku kierunkowskazów, jest też włącznik świateł. To też będziesz przerabiać?

    Osobiście skupiłbym się na modelach z lat 95-2000, jest większa szansa, że będą to przełączniki klasyczne, bez-modułowe.
  • Poziom 7  
    Kupować raczej przez internet. Co do modyfikacji to plany jak narazie są takie :Światła w przekaźniku zespolonym (oryginalny włącznik będzie usunięty), brak stacyjki na rzecz przycisku START STOP w kierownicy dodatkowo sterowanie radiem oraz możliwość odbioru telefonu jeśli da radę.Kierownica z Lexa chce żeby została poduszka w niej może zostać usunięta i zastąpiona zaślepką jeśli nie będzie opcji podpięcia jej.Narazie tyle.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Yaris I ma normalny przełącznik choć schemat nieco pokrętny ( krótkie/długie sterowane masą i stały plus na żarówki) do dwójki nie znalazłem na szybko.
  • Poziom 7  
    Czyli Yaris II też komunikuję się po przez CAN? dobrze rozumiem? Dzięki za schemat wszystko się przyda, ale Ja na elektryce /elektronice super się nie znam dla tego powiedzcie mi czy Yaris II będzie możliwy do założenia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Dzięki wielkie, czyli jestem w domu, jak uda mi się wszystko poskładać to się odezwę, ponieważ napewno będę potrzebował pomocy co do sterowania radiem (chociaż wydaje mi się że to nie problem, ale mogę się mylić) oraz kilka innych rzeczy.Narazie dzięki wielkie za wszystkie wyczerpujące informacje.
    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Dzięki wielkie, czyli jestem w domu, jak uda mi się wszystko poskładać to się odezwę, ponieważ napewno będę potrzebował pomocy co do sterowania radiem (chociaż wydaje mi się że to nie problem, ale mogę się mylić) oraz kilka innych rzeczy.Narazie dzięki wielkie za wszystkie wyczerpujące informacje.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [godziny] 33 [minuty]:

    Problem rozwiązany przełącznik zespolony wyląduje od Toyoty Yaris II, teraz muszę go spasować że zwijakiem i kierownicą od Lexusa bądź też założyć taśmę -zwijak od Yaris II i to spasować z kierownicą od Lexa.
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Koledzy jeszcze pytanko o tzw. taśmę-zwijak jak sądzicie czy do przełącznika zespolonego od Yarisa dać oryginalny zwijak od Yarisa i ten dopiero próbować spasować z kierownicą od Lexusa czy zwijak od Lexusa, który wchodzi elegancko w kierownicę i jego dopasować do przełącznika zespolonego?
    Pozdrawiam
  • Admin grupy komputery
    mario.79. napisał:
    Koledzy jeszcze pytanko o tzw. taśmę-zwijak jak sądzicie czy do przełącznika zespolonego od Yarisa dać oryginalny zwijak od Yarisa i ten dopiero próbować spasować z kierownicą od Lexusa czy zwijak od Lexusa, który wchodzi elegancko w kierownicę i jego dopasować do przełącznika zespolonego?
    Nie wiem co będzie łatwiej zrobić, ale chyba dałbym zwijak od Yaris, bo ten może być potrzebny do mechanizmu odbijania kierunkowskazów..
  • Poziom 7  
    Ok,teraz jeszcze jedno: zwijak od Yaris można kupić do wersji kierownicy multimedialnej od Yarisa i ta kierownica od Yarisa ma w sobie sterowanie radiem i teraz pytanie czy te sterowanie mogę jakoś przełożyć pod sterowanie w kierownicy w Lexusie ? Wiem że Lexus inaczej się komunikuję lecz można by było przełożyć instalację z kierownicy od Yarisa i wsadzić do Lexusa? Co wy na To?
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Opel Corsa B - Pytanie o przełącznik zespolony do znawców Opel Corsa B - Pytanie o przełącznik zespolony do znawców
  • Poziom 7  
    Tutaj macie fotki: na pierwszej Yaris II, na pozostałych Lexus
  • Admin grupy komputery
    Lexusa nie analizowałem, ale w Yaris sterowanie odbywa się poprzez elektronikę deski rozdzielczej.
    Raczej musisz to dopasować do swojego radia w aucie - nie wiem jakie będzie.

    Dorzucam jeszcze kilka niezbędnych schematów (przełączniki wycieraczek, świateł itp.).

    EWD1.pdf Download (71.63 kB) EWD2.pdf Download (33.18 kB) EWDr.pdf Download (67.48 kB)
    EWDx.pdf Download (83.63 kB) EWDrx.pdf Download (112.67 kB)
    Light.pdf Download (168.3 kB) K1.pdf Download (201.11 kB) K2.pdf Download (157.72 kB)
  • Poziom 7  
    Dzięki za wszystkie schematy, napewno się przydadzą co do radia to narazie mam 2DIN Kenwooda dość przyzwoite, lecz wiadomo że nic co 2DIN nie będzie super czysto brzmieć, tak więc plany mogą się szybko pozmieniać i tu pomyślałem nad adapterem, który współpracuje z kilkoma modelami Pioneer, Blaupunkt,Sony itp i komunikuję się z danym autem ( kierownicą) co wy na to?
  • Poziom 7  
    No to jest podstawą! Tylko wolę już się dopytać co i jak jeśli chodzi o resztę.A jeśli chodzi o samą kierownicę to najtrudniejsze rzeczy do zrobienia to to żeby kierunkowskazy odbijały i podłączenie klaksonu oraz poduszki.Na odbijanie kierunków mam już pomysł, co do klaksonu i poduszki to nie wiem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeszcze co do tego zwijaka pewnym jest to że dam zwijak od Yaris II i zaadoptuje go do kierownicy tylko jaki kupić zwijak zwykłą wersję czy pod sterowanie z kierownicy?