Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sterownik Lovato eGO nie łączy się z komputerem

26 Cze 2019 11:28 525 1
  • Poziom 12  
    Witam, posiadam auto które niedawno kupiłem Mazda 5 1.8, a w nim gaz Lovato eGo, instalacja działa dobrze ew lekko poszarpuje przy przejściu na gaz, chciałbym więc to poprawić. W drugim aucie mam Stag 4 plus, instalacje montowałem sam i sam ją reguluje i serwisuje, do połączenia używam oryginalny kabel rs232 Stag lub interfejs Viakena na usb, interfejsy zawsze łączą się bez problemu z komputerem i sterownikiem. Złącze diagnostyczne Stag i Lovato ego jest takie samo a także układ pinów, co sprawdziłem, więc tu problem odpada. Po zainstalowaniu programu do Lovato zawsze wyskakuje ERROR 01, że jest problem z połączeniem. Czytałem, że Lovato ,,lubi" tylko interfejs usb, ale tu odpada. Więc myślę, że może chodzi o wersje programu, gdyż może sterownik łączy się tylko z konkretnym programem, ale pytanie jakim? Instalowałem chyba z 10 wersji, i zawsze to samo. Proszę o pomoc bo pomysłów już nie mam. :|
    Walczę nadal, wyczytałem , że program szuka domyślnie interfejsu na porcie com1 lub 2 zmieniłem porty i nic z tego. W innych programach do lpg jest zakładka odnośnie interfejsu tu nie ma nic. Poza tym gdzieś wyczytałem, że może być problem z napięciami w gnieździe diagnostycznym. Poza tym, zastanawiam się, czy Panowie z Lovato czasem nie promują swojego interfejsu który jest dedykowany i z innym program się nie połączy i centralka...pomysłów już mi brak
    Gdzieś wyczytałem, że starsze wersje programów były zabezpieczone tzw,,kluczem sprzętowym" nowsze już nie. Tu możecie znaleźć najnowsze programy, oczywiście u mnie nie działa, podobno to też kwestia sterowników usb oraz napięcia zasilania interfejsu, powinno być 12V https://lovato.ru/programmyi Poza tym wersja firmware sterownika musi pasować do danej wersji programu, inaczej się nie połączy, ale jak sprawdzić firmware w sterowniku?
    kod C01-ozacza w wolnym tłumaczeniu"Nie można połączyć się z ECU na portach COM lub USB, nie można znaleźć podłączonej jednostki sterującej. Jednostka sterująca nie komunikuje się lub ścieżka komunikacji nie jest kompletna" :|
    SUKCES !!
    Jak każdy wie, interfejs LPG ma zasilanie + 12V masę -, linię Rx (L) Tx(k), gdzieś wyczytałem, że należy dokonać pomiaru napięć w gnieździe diagnostycznym i co się okazało, wszystko było ok, tylko..nie było na + 12V a...5V. Być może oryginalny interfejs Lovato jakoś sobie z tym radzi i na takim napięciu się łączy a być może miałem tam spadek napięcia?Więc podałem kawałkiem przewodu napięcie z + akumulatora na + interfejsu i..cud sterownik LPG połączył się z programem :D :D :D .Intefejs mam Viakena na usb a ten wymaga zasilania 12V https://viaken.pl/pl/interfejs-lpg-usb-pro-z-izolacja-optyczna-bazowy.html
    do niego zainstalowałem sterowniki takie jak Lovato ma do swojego interfejsu gdyż podobno i to może mieć znaczenie https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm. Podsumowując, mam Staga w jednym aucie i tam sterownik LPG łączy się z komputerem praktycznie przez ,,byle co" a Lovato...jak widać jak chce i kiedy chce, zawsze można zakupić oryginalny interfejs Lovato za ..228zł :D :D
    UWAGA :!: napięcie 12V+ należy podać wyłącznie na zasilenie interfesju, ja podałem na interfejs i na gniazdo, być może było to przyczyną spalenia mapsensora zaraz po :|
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Problemem okazało się zbyt niskie napięcie w gnieździe diagnostycznym (+) było 5V a powinno być 12V :D
    :!: Uwaga!! Polecam podać napięcie na + 12V ale tylko na zasilanie interfejsu!
    U mnie podałem to napięcie na interfejs i na gniazdo diagnostyczne, być może było to przyczyną za chwilę spalenia mapsensora i..120zł w plecy :| Jak pisałem pierwotne napięcie było w gnieździe 5V. Człowiek uczy się na błędach :D