Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 2008r E5 - Komunikat drugiego układu powietrza

26 Cze 2019 14:25 930 18
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od tygodnia borykam się z problemem drugiego układu powietrza w volvo fh 2008r E5. Problem polega na tym że, zegar drugiego układu pokazuje zero (nie zawsze) i na desce wyświetla się komunikat stop oraz sygnał dźwiękowy który już mi się śni po nocach. Wymieniłem osuszacz powietrza, zworki bezpieczeństwa, wyczyściłem całą rurkę która idzie od sprężarki do podstawy, założyłem całą kompletną podstawę (regenerowana) oraz sprawdziłem wiązkę od podstawy do puszki pod grilem. Dodam, że po wymianie podstawy dwa tyg było dobrze poza błędem zapchanego osuszacza. Zauważyłem, że jak jadę i sprężarka zaczyna bić powietrze, to zbija przy 12atm i bardzo szybko powietrze spada do 10,6-11.
    Moim zdaniem po nabiciu do 12atm podstawa powinna trzymać chociaż chwilę te 12atm.
    Z góry dziękuje za wszystkie porady.
  • Poziom 26  
    zegary mają czujniki w lewym przednim słupku przy masce zamień wtyczki na czujnikach i sprawdź działanie zegarów
  • Poziom 22  
    Jaką masz podstawe osuszacza ? Wabco z cewką czy Knorr APM ?
  • Poziom 9  
    piotr budzowski napisał:
    zegary mają czujniki w lewym przednim słupku przy masce zamień wtyczki na czujnikach i sprawdź działanie zegarów

    Poszukam tych czujników ale tak średnio wiem gdzie ich szukać,a co do zegarów to sprawdzałem z menu komputera tzn robiłem test zegarów i wszystko działa prawidłowo.
    Czy to są te czujniki?
    Volvo FH 2008r E5 - Komunikat drugiego układu powietrza


    maxetm napisał:
    Jaką masz podstawe osuszacza ? Wabco z cewką czy Knorr APM ?

    Poprzednia podstawa to jakaś china,a ta regenerowana to oryginał Wabco z cewką. Volvo FH 2008r E5 - Komunikat drugiego układu powietrza
  • Poziom 22  
    Dokładnie te. Zrób tak jak napisał kolego wyżej.
  • Poziom 9  
    Ok aktualnie jestem w trasie,aby wskazòwka pòjdzie na glebe to przemienie wtyczki i dam znać czy coś się zmieniło.

    Dodano po 16 [godziny] 26 [minuty]:

    Niestety zamiana czujnikòw nic nie dała 🤯 macie jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 26  
    pomiar powietrza na czujnikach manometrem
    ten sam zegar opadł
  • Poziom 12  
    W volvo nie było APM
    Problemem może byc albo instalacja (brązowa wtyczka w lewej przelotce na dole)
    albo sam zawór redukcji ciśnienia przy butlach Ale jak skazówka leci całkiem to obstawiam problem z drutami
  • Poziom 22  
    dzidek1903 napisał:
    W volvo nie było APM


    To się kolego dokształć jak twierdzisz że w VOLVO nie było APM . Oznaczenia APM w VOLVO to EL1500 oraz czasem w solo EL1501 , stąd było moje pytanie o podstawę osuszacza .
  • Poziom 26  
    KOLEDZY w VOLVIE występuje APM ale w mniejszych ciężarówkach
    kolega opisuje volvo FH a tam APM ja nie spotkałem .
  • Poziom 22  
    Zapraszam do VOLVO FH12 2007r stoi 800m od mojej firmy na APMie . Średnio na 100 zregenerowanych zaworów APM 5szt pochodzi z VOLVO FH .
  • Poziom 9  
    piotr budzowski napisał:
    pomiar powietrza na czujnikach manometrem
    ten sam zegar opadł

    Profesjonalnego manometru nie mam,ale zrobilem prowizorke z pistoletu do pompowania kòł,no i cisnienie jest na obydwu czujnikòw.
    dzidek1903 napisał:
    W volvo nie było APM
    Problemem może byc albo instalacja (brązowa wtyczka w lewej przelotce na dole)
    albo sam zawór redukcji ciśnienia przy butlach Ale jak skazówka leci całkiem to obstawiam problem z drutami

    Czasami jest tak że wskazòwka lata od 0 do 5.5 czasami juz prawie wskoczy na zielone pole i opada na 0. Może bd ten zawòr o ktòrym mòwisz,gdzie moge go zlokalizować? Da rade go wyczyscic,lub kupic jakiś zestaw naprawczy?
  • Poziom 22  
    Hmmm.... jakie ciśnienia widzisz na zegarach?? Na obu obwodach nie powinieneś widzieć więcej niż 8,4bar. bo na tyle są regulowane reduktory.
  • Poziom 9  
    maxetm napisał:
    Hmmm.... jakie ciśnienia widzisz na zegarach?? Na obu obwodach nie powinieneś widzieć więcej niż 8,4bar. bo na tyle są regulowane reduktory.


    Na tym prowizorycznym manometrze pokazywało ok 8bar,ale nie wiem czy tym sie sugerować aż tak,bo jakby było inne ciśnienie to przy zmianie wtyczek pokazywałoby wartość z drugiego obwodu na pierwszym.
    Dodam że na weekendzie kupiłem taki niebieski płyn do czyszczenia układòw pneumatycznych wabco,i dzis tylko dwa razy na chwile wskazòwka opadła.
  • Poziom 22  
    Wcześniej pisałeś:
    Kamilelk napisał:
    Zauważyłem, że jak jadę i sprężarka zaczyna bić powietrze, to zbija przy 12atm i bardzo szybko powietrze spada do 10,6-11.

    Czy na zegarach widziałeś takie ciśnienia???? Jeśli tak to najpierw wymień reduktory ciśnienia.
  • Poziom 9  
    maxetm napisał:
    Czy na zegarach widziałeś takie ciśnienia???? Jeśli tak to najpierw wymień reduktory ciśnienia.

    Na zegarach cały czas jest na zielonym polu,a odczyt atm biorę z menu komputera.
    Kolega wyzej napisał żeby zmierzyć manometrem cisnienie na czujnikach,i na moim prowizorycznym manometrze było ok 8atm.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dziś na postoju też mi sie to stało wskazòwka poszła na glebe i za chwilę wstała,i słyszałem w desce pyknięcie któregoś przekaźnika.Dodam że jak wskazòwka pojdzie na glebe to sa slabsze chamulce i dziś przy wysprzeglaniu (skrzynia automatyczna) zgrzytneła skrzynia.
    Zbieg okoliczności,czy ma to jakieś powiazanie?
  • Poziom 22  
    jw. kolega napisał najprawdopodobniej problem z instalacją elektryczną. Posprawdzaj styki i przewody pod obciążeniem.
  • Poziom 9  
    maxetm napisał:
    jw. kolega napisał najprawdopodobniej problem z instalacją elektryczną. Posprawdzaj styki i przewody pod obciążeniem.

    Ok tak zrobie aby zjade do domu.
    Od czego zacząć,instalacja od podsawy do puszki pod grilem ok,co dalej moge sprawdzic?
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany.
    Przyczyną komunikatu drugiego obwodu był zawór redukcyjny,w moim Volvo jest miedzy butlą a tłumikiem.
    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam.