Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen C2 1.4 HDI - Auto wchodzi w tryb awaryjny po kilkuset metrach

26 Cze 2019 14:57 1083 6
  • Poziom 9  
    Witam

    Ostatnio w citroenie C2, dzieja się dziwne rzeczy. Podczas normalnej jazdy, samochodem nagle szarpnęło, wyświetlił sie check-engine i auto weszło w tryb awaryjny 40km/h. Po dojechaniu na miejsce podpiełem V-scan i pokazał sie błąd P0203 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka" . Przejrzałem całą wiązke od wtrysku do komputera i okazało się, że nie ma dobrego styku na zbiorczej kostce od układu wtryskowego/świec żarowych. Poprawiłem styk, błąd zniknął, auto na jeździe próbnej zaczeło normalnie pracować, ruszałem wiązką i nic sie nie działo. Nagle po przejechaniu kilku kilometrów auto znów weszło w tryb awaryjny silnik nie równo pracował, dławił się a nawet gasł. Podpiołem V-scan i tym razem pojawia się błąd P1368 "wtrysk nr 3 niewłaściwe napięcie na wtryskiwaczu" . Rozbierałem wszystko, kasowałem błędy, sprawdzałem wiązkę i zamieniałem wtryski - bez rezultatu silnik po kilkuset metrach jazdy wchodzi w tryb awaryjny i wywala błąd P1368.
    Co może być przyczyną, bo już nie mam pomysłów.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Witam !!
    Miałem bardzo podobną usterkę w citroenie c3 1,4hdi, uszkodzony okazał się moduł BSM, który sypał błędy po szynie can. Nadmienię tylko ze bardzo długo szukałem przyczyny i nie spodziewałem się że to BSM.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Moduł BSM? To sterownik silnika czy ten moduł z bezpiecznikami który znajduje sie w kabinie? Jestem troche zielony jesli chodzi o cytryny (bardziej orientuje sie we włoszczyźnie). Dla mnie to trochę dziwne że moduł inny niż ECU może wpływać na pracę silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Witam !!
    Moduł BSM to moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami , w komorze silnika , nie jest to sterownik silnika ECU , nie wiem jak w C2 ale w C3 jest w komorze silnika od strony kierowcy zaraz za lampą . Wiem trochę to dziwne że BSM może wpływać na pracę silnika , ale ten moduł komunikuje się z modułem BSI (ten w kabinie nad nogami kierowcy) po magistrali CAN i uszkodzony potrafi wywalać mnóstwo błędów , u mnie się zaczęło od wtrysków , potem głupie komunikaty typu "Engine Fault " "Oil To Low" i wyłączenie silnika w czasie jazdy, nie pamiętam co jeszcze tam było, ale było sporo tych błędów.
    Skoro jak twierdzisz sprawdzałeś wtryski i wiązkę , to według mnie pozostaje BSM.
    Żeby stwierdzić co Cytrynie dolega, trzeba było by ją podłączyć do Lexi , tylko Lexia jest wstanie podłączyć się do wszystkich kalkulatorów Citroena.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź. Mój znajomy ma chyba kabel i Leksje więc zobaczę co sie uda zdiagnozować.

    Dodano po 17 [godziny] 31 [minuty]:

    Zanim zdążyłem podłączyć auto do Leksji zobaczyłem, że są wycieki ropy spod wtryskiwacza nr 3 właśnie. Zdemontowałem wszystkie wtryski, założyłem nowe uszczelki miedziane, nowe wężyki od przelewów i poskładałem wszystko do kupy. Na tą chwile auto przestało w ogóle odpalać, rozrusznik kręci, żadnych błędów na komputerze, a silnik nie chce zaskoczyć, nawet z plaka się nie uruchamia. Chyba faktycznie muszę kupic moduł BSM i spróbować tak uzdrowić auto.
  • Poziom 9  
    Auto naprawione. Okazało się że francuzi liczą cylindry nie od paska rozrządu, a od skrzyni biegów i moje wszystkie zabiegi tak na prawdę obejmowały wtrysk nr2 o którym myślałem, że jest nr3. Po wymianie wtrysku na używany, auto jeździ bez problemu, a nie możność odpalenia auta była spowodowana, za słabo dokręconą nakrętką na rurce zasilającej w paliwo jeden z wtrysków.
  • Poziom 9  
    Auto naprawione. Okazało się że francuzi liczą cylindry nie od paska rozrządu, a od skrzyni biegów i moje wszystkie zabiegi tak na prawdę obejmowały wtrysk nr2 o którym myślałem, że jest nr3. Po wymianie wtrysku na używany, auto jeździ bez problemu, a nie możność odpalenia auta była spowodowana, za słabo dokręconą nakrętką na rurce zasilającej w paliwo jeden z wtrysków.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Błędna diagnostyka nr wtrysku. Wymiana właściwego wtrysku załatwiła sprawę