Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-360 - Dodatkowe oświetlenie

chojnacki987 22 Dec 2019 16:26 2535 35
Computer Controls
  • #31
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    tabula_rasa wrote:
    Koledzy zastanowią się kiedy to nastąpi stan

    Obroty jałowe.
    Np. podpinam maszynę z tyłu 4 halogeny z przodu lampy pozycyjne + halogeny na kabinie. Co daje razem 6 halogenów i 2 żarówki 55W.
    Praca turem.
    ŁĄduje siewnik na polu czy to nawozem wapnem czy zbożem silnik pracuje na wolnych obrotach a ciągnik oświetlony jak UFO. Alternator na wszystko musi wydolić na wolnych obrotach , w lecie do tego klima czyli 20A dodatkowo.
    Orka uwroci to samo a często orze się jak jest ciemno bo akurat to można zrobić w tym czasie w dzień robi się co innego.

    W czasie pracy nie ma problemu z prądem bo są duże obroty .
  • Computer Controls
  • #32
    sigwa18
    Level 40  
    Jakoś dziwnym trafem większość przerabia z prądnicy na alternator i nie narzeka plus jakoś akumulator im wytrzymuje więcej. Podaj jedną cechę która jest lepsza w prądnicy. Jak chcesz mniejszego prądu przy rozruchu można zrobić regulator o zmiennym napięciu i sterować mikroprocesorem na arudnio nano tak by powoli zwiększał napięcie w instalacji.
  • Computer Controls
  • #33
    piachu1994
    Level 38  
    Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi.
    Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika.
    Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności.
    Podstawa to odpowiednie przełożenie, czyste oraz poprawne połączenia elektryczne oraz kontrolka ładowania.
  • #34
    max2505
    Level 11  
    W kwestii ładowania faktycznie najlepiej zastosować alternator (największa wydajność prądu), z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów.
    Jedyny plus prądnicy to szczelnie zamknięta obudowa (w przypadku orygianlnej prądnicy).

    P.S. na c 360 od wielu lat mam 4 dodatkowe halogeny na kabinie (55 W każdy) i ani na prądnicy ani po przeszczepieniu na alternator nie było problemów z prądem ani z akumulatorami.
  • #35
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    max2505 wrote:
    z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora).


    Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem.

    max2505 wrote:
    W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów.


    Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
  • #36
    kierbedz4
    Level 36  
    Na jakiej podstawie twierdzisz że alternator potrafi wygotować wodę w akumulatorze? Może tylko w przypadku gdy regulator napięcia alternatora będzie uszkodzony.Ktoś stwierdził iż alternator po uruchomieniu ładuje akumulator prądem 50A to zależy przecież od stopnia naładowanego akumulatora w ciągniku.Jeżeli akumulator jest technicznie sprawny i utrzymuje określone napięcie w normie to wielkość prądu ładującego akumulator nie jest stosunkowo duża i stanowi normę. Nie da się ukryć że prądnica w ciągniku to przeżytek.Regulator napięcia mechaniczny po prostu nie ma skali porównawczej do regulatora elektronicznego alternatora bo elektroniczny nie posiada jakiejkolwiek mechaniki jak styki.W regulatorze mechanicznym z biegiem czasu następuje podpalenie styków i nagar na nich i po uruchomieniu ciągnika gaśnie lampka ładowania i wskutek podpalenia styków napięcie na akumulatorze podniesie się np do 13.5V i w sumie akumulator jest systematycznie niedoładowany.