Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio 3 1.2 75KM - Falowanie obrotów, wypadanie zapłonów na biegu jałowym

sobelex1996 28 Jun 2019 19:40 5343 8
  • #1
    sobelex1996
    Level 8  
    Witam , mam lekki problem z moim Renault Clio 3 a mianowicie gdy silnik się odpali i skończy się ssanie(podwyższone obroty) to zaczyna się falowanie obrotów i zaczynają wypadać losowo zapłony, obroty falują powtarzalnie jest ładne 800 równe powoli spada do 500 i znów 800 i tak w kółko , wtedy też zapłony wypadają ale wystarczy minimalnie dodać gazu i zapłony przestają wypadać i jest wszystko ok , nawet jak włączę klimatyzacje to obroty wskakują na równe 1000 i nie falują oraz zapłony nie wypadają.

    To co robiłem z samochodem to:
    - wymiana świec/przewodów/cewek zapłonowych
    - pomiar kompresji(wszystko ok)
    - regulacja zaworów
    - wymiana rozrządu(i tak był na to czas)

    Dodam że posiadam instalacje LPG autko chodzi na gazie identyczne i dzieje się to samo więc wtryski odrzucam , jezdziłem również na samej benzynie i nic to nie dało plus byłem u gazownika na regulację gazu więc problemy z nim odpadają raczej.

    Olej i filtry wymieniane na bieżąco , żadnych innych błędów nie ma ;C

    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły bardzo chętnie posłucham
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Znajdź kogoś z Clipem i podnieś obroty do 900.
  • #3
    sobelex1996
    Level 8  
    Witam jestem obecny po szczegółowej diagnostyce komputerowej jak i podniesieniu obrotów , problem rozwiązany ale jedynie ,,po łebkach"
    wypadanie zapłonów nie występuję po ustawieniu wyższych obrotów jednakże korekta STFT pokazuję że na ssaniu wynosi ona -50/-60 %
    tak że strasznie dużo po zakończeniu ssania korekta nie występuję i wynosi 0% i wtedy wypadają zapłony , po dodaniu gazu znów korekta minusowa występuję na poziomie -60 % o co może chodzić, dodam że LTFT jest na poziomie 37 %
  • #4
    szymin89
    Level 13  
    Co pokazuje sonda lambda i czy jakie błędy są zapisane?
  • #5
    sobelex1996
    Level 8  
    Piszę na szybko bo jestem w pracy , piszę brak skorygowania wtrysku na podstawie danych z czujnika tlenu (niska temperatura) ale jeśli tylko dodam gazu i obroty będą większe niż te 700 to pisze ze czujnik tlenu (temperatura robocza) i skorygowana wartość na podstawie czujnika tlenu i przestaje mogąc check wtedy coś mechanik mówił o grzalce spalonej ale nie wiem gdzie , musiałem jechać do pracy już i nie o gadaliśmy wszystkiego gdzie co i jak

    Dodano po 19 [godziny] 50 [minuty]:

    Byłem u mechanika zmierzył opór na dwóch sondach pod maską i przed katalizatorem i stwierdził że grzałki są sprawne , nadal na niskich sonda nr 1 blok 1 wyłącza się bo jej zimno , nie wiem co zrobić
  • #8
    sobelex1996
    Level 8  
    regulacja luzów zaworowych pomogła bardzo dobrze , jeden z zaworów miał za małą lukę w zasadzie nie miał żadnej a objawy były następujące , piszę jeśli ktoś będzie miał podobny problem kiedykolwiek :
    - ciężkie odpalanie na zimnym
    - lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym
    - słabe zbieranie się w szczególności na jedynce
    - na niskich obrotach wypadanie zapłonów
    po regulacji luzów zaworowych wszystkie problemy znikły, temat do zamknięcia
  • #9
    sobelex1996
    Level 8  
    regulacja luzów zaworowych pomogła bardzo dobrze , jeden z zaworów miał za małą lukę w zasadzie nie miał żadnej a objawy były następujące , piszę jeśli ktoś będzie miał podobny problem kiedykolwiek :
    - ciężkie odpalanie na zimnym
    - lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym
    - słabe zbieranie się w szczególności na jedynce
    - na niskich obrotach wypadanie zapłonów
    po regulacji luzów zaworowych wszystkie problemy znikły, temat do zamknięcia

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam że to miało w moim przypadku miejsce tylko i wyłącznie na niskich obrotach na wysokich było ok , był tylko troszkę słabszy