Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa

29 Cze 2019 10:11 345 18
  • Poziom 21  
    Po przeinstalowaniu systemu problem nie zniknął, stąd wnioskuję, że problem leży w sprzęcie. Powolność objawia się np. tym, że po kliknięciu w Menadżer urządzeń, uruchamia się on nie od razu, ale po dobrych kilku sekundach. Właściwie jest tak z każdą czynnością, choć np. internet działa płynnie. Zamieszczam wyniki z programów diagnostycznych. System Windows 7 x64 HP. Dzisiaj pojawił się pierwszy raz BSOD 0x0000001A.
    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa

    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa

    Czy problem wynika ze zużycia się pasty termoprzewodzącej na procesorze?
  • TermoPasty.pl
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 21  
    HDD złom. Zgrywać dane na inny dysk. Po zgraniu danych możesz wykonać zerowanie i zrobić remap i ponownie zamieścić wynik na forum.
  • Poziom 21  
    Chciałbym jeszcze przeczytać kilka głosów innych ekspertów, które poprą poprzednią wypowiedź. Czy mam rozumieć, że przyczyną tego wolnego działania laptopa jest właśnie dysk?
  • Poziom 20  
    Temperatury wysokie jednak na testach nie widzę by dochodziło do throtlingu, więc ujdą. Obecnie wszędzie jest gorąco więc laptopy też bardziej się grzeją.

    Sprawdź w Menadżerze Zadań i Monitorze Zasobów, czy coś nie korzysta z procesora i dysku non stop.

    To wolny dysk (5400rpm) jednak czasy dostępów podane przez HDDScan są trochę gorsze niż bym się spodziewał (nie są jednak tragiczne). Jednak testowanie pod windowsem może zakłamywać wyniki. SMART chyba dobry... poza parametrami BB i BC które mogą wskazywać, że dysk umiera!!! Jednak nie wiem czy HGST od nowości nie ma wprowadzonych tu jakichś wartości i dla tej firmy mogą być prawidłowe.

    Dla pewności zalecam jednak zrobienie jak najszybciej kopii bezpieczeństwa i dopiero później dowiadywać się czy te parametry są prawidłowe, czy nie. Do czasu zrobienia kopii wstrzymałbym się też od jakiegokolwiek testowania, lub używania laptopa.

    Jak będziesz miał kopię zrobioną, to możesz przetestować dysk przy użyciu MHDD (uruchamianego z płyty lub pendrive). To wykluczy wpływ systemu na test. Przy okazji możesz użyć MHDD do zremapowania tych wolnych sektorów.
  • Poziom 21  
    Z uruchomieniem mHDD z pendrive'a jest problem, bo program nie widzi dysku twardego. Wiem, że należy przestawić opcję kontrolera w BIOS`ie, ale BIOS na tym laptopie (bios insydeh20 f.24) jest wyjątkowo ubogi w możliwość dokonywania zmian. Sprawdziłem też program Victoria i jest tak samo.
  • Poziom 41  
    https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
    Widzi coś - jak tak to wstaw screena.

    Dobrze by było wstawić logi z FRST żeby ktoś przejrzał czy śmieci nie ma w systemie.

    Masz tego nowego mHDD - on chyba powinien widzieć już lepiej poza tym włącz w opcjach widoczność secondary portów czy jak to się zwało, warto wpisywać pozycje których nie widać a nuż załapie choć tak on lubi mieć ustawione w IDE nie ahci.

    Możesz sobie sprawdzić linuxa bootowalnego z pendrajwa?
  • Poziom 21  
    Gwoli wyjaśnienia, system jest świeży, więc czy zasadne jest wstawianie logów z FRST?
    Przełożyłem dysk do stacjonarnego, po wielu próbach i przełączeniach, w końcu program go wykrył (zapis skanowania poniżej).

    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa

    Czy teraz Szanowni Koledzy mają pewność, że przyczyną nierównomiernej pracy laptopa jest dysk twardy?
  • Spec od komputerów
    Magic_moon napisał:
    HDD złom. Zgrywać dane na inny dysk.

    Skąd taki wniosek?
    asdqwerty napisał:
    Czy teraz Szanowni Koledzy mają pewność, że przyczyną nierównomiernej pracy laptopa jest dysk twardy?

    Nie. Dysk jest w pełni sprawny i jest w bardzo dobrej kondycji.
  • Poziom 20  
    miecho18 napisał:
    Dysk jest w pełni sprawny i jest w bardzo dobrej kondycji.

    Co z parametrami SMART BB i BC? Spojrzałem na smarty u mnie i większość dysków nie ma podawanych tych parametrów. Znalazłem Samsunga gdzie BB jest niezerowy (i dysk rzeczywiście szwankował i obecnie nie jest używany) i Seagate gdzie oba parametry wynosiły 0 przy nowości, a obecnie są nie zerowe i dysk też nie jest używany ze względu na bad sektory.

    Jak pisałem wcześniej nie wiem jak to jest w przypadku HGST. Firma Backblaze - która zasłynęła podając statystyki odnośnie padających dysków twardych w ich serwerowaniach - uważa te atrybuty za istotne w przypadku przewidywania czy dojdzie do awarii dysku twardego.
  • Poziom 21  
    Co do niebieskiego ekranu, wyskoczył on, kiedy nie było jeszcze wszystkich sterowników i aktualizacji, ale z tego co widzę, wskazuje na pamięć. Zrobiłem ponad dwa przebiegi w Memtest+, ale niczego one nie wykazały.

    Code:
    ==================================================
    
    Dump File         : 062919-26192-01.dmp
    Crash Time        : 2019-06-29 07:40:45
    Bug Check String  : MEMORY_MANAGEMENT
    Bug Check Code    : 0x0000001a
    Parameter 1       : 00000000`00000403
    Parameter 2       : fffff680`0001ed18
    Parameter 3       : e8a00000`001cc967
    Parameter 4       : fffff680`000220d0
    Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
    Caused By Address : ntoskrnl.exe+93aa0
    File Description  : NT Kernel & System
    Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
    Company           : Microsoft Corporation
    File Version      : 6.1.7601.24475 (win7sp1_ldr.190516-0600)
    Processor         : x64
    Crash Address     : ntoskrnl.exe+93aa0
    Stack Address 1   :
    Stack Address 2   :
    Stack Address 3   :
    Computer Name     :
    Full Path         : C:\Windows\Minidump\062919-26192-01.dmp
    Processors Count  : 4
    Major Version     : 15
    Minor Version     : 7601
    Dump File Size    : 288 056
    Dump File Time    : 2019-06-29 07:41:33
    ==================================================


    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa

    Wnioskuję po dyskusji kolegów na forum, że mam rozumieć, że dysk twardy jest mimo wszystko w porządku? Jakie dalsze rady? Czytałem, że fabrycznie stosowana jest pasta termoprzewodząca typu silikonowego, biała, która ma o wiele gorsze właściwości i żywotność niż pasta z dodatkiem, np. srebra. Czy to może być przyczyną?
  • Poziom 20  
    Ten BSOD może wskazywać na problemy z pamięcią, ale także na błąd w sterowniku. Ponieważ nie były jeszcze wtedy zainstalowane wszystkie prawidłowe, to właśnie to mogło być przyczyną BSOD-a. Ja na razie bym się nim nie przejmował.

    Jeśli chodzi o dysk to możesz założyć nowy wątek w dziale Komputery Serwis -> HDD i Odzysk Danych i wkleić tam SMART z prośbą o opinię. Zagląda tam kilku specjalistów to powinni jednoznacznie określić czy jest się czym martwić. Jak dla mnie te dwa parametry (BB i BC) wyglądają podejrzanie i mogą zwiastować rychły koniec dysku. Jeśli zauważysz zmiany wartości w nich to na pewno oznaczałoby to kłopoty.

    Pasty fabryczne zazwyczaj są wystarczające do normalnego działania laptopów. Ja zalecam moim klientom wymianę padów i pasty przynajmniej co dwa lata, gdyż z wiekiem tracą one właściwości termoprzewodzące. Twój laptop jest gorący, jednak na testach z OCCT nie widać by dochodziło do throttling-u. Oczywiście wymiana past i czyszczenie układu chłodzenia może tylko pomóc (jeśli przeprowadzono je prawidłowo).

    System nadal zamula? Może ustawienia wydajności, albo antywirus?
  • Poziom 21  
    Postanowiłem rozebrać laptopa. Przy wyjściu powietrza rzeczywiście było sporo zbitego kurzu. Wyczyściłem okolice, nałożyłem też nowej pasty termoprzewodzącej (stara była już w pół skruszała). Generalnie temperatury spadły, ale szybkość pracy laptopa wzrosła tylko nieznacznie, w dalszym ciągu są zawieszenia. Co więcej, kilka minut po pierwszym uruchomieniu, pojawił się BSOD.

    Code:
    ==================================================
    
    Dump File         : 070119-21902-01.dmp
    Crash Time        : 2019-07-01 20:32:53
    Bug Check String  : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    Bug Check Code    : 0x0000000a
    Parameter 1       : fffffa7f`ffffffe0
    Parameter 2       : 00000000`00000002
    Parameter 3       : 00000000`00000001
    Parameter 4       : fffff800`02abccd0
    Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
    Caused By Address : ntoskrnl.exe+93aa0
    File Description  : NT Kernel & System
    Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
    Company           : Microsoft Corporation
    File Version      : 6.1.7601.24475 (win7sp1_ldr.190516-0600)
    Processor         : x64
    Crash Address     : ntoskrnl.exe+93aa0
    Stack Address 1   :
    Stack Address 2   :
    Stack Address 3   :
    Computer Name     :
    Full Path         : C:\Windows\Minidump\070119-21902-01.dmp
    Processors Count  : 4
    Major Version     : 15
    Minor Version     : 7601
    Dump File Size    : 288 056
    Dump File Time    : 2019-07-01 20:33:35
    ==================================================



    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa
  • Poziom 20  
    Dwa różne BSOD-Y. Oba mogą być spowodowane problemami z pamięcią, ale oba też może wywołać źle działający sterownik, lub uszkodzone urządzenie.

    Najpierw proponuje poszukać przyczyny w systemie. Potwierdź, że profil zasilania jest ustawiony na "Wysoka Wydajność".

    Przy normalnym uruchomieniu bez obciążenia wklej okno menardżera urządzeń z pokazanymi procesami sortowanymi od najbardziej obciążających CPU. Wklej też okno z zakładki "Wydajność".

    Pokaż też okno "Monitora Zasobów" zakładka dysk.

    Później sprawdź czy w trybie awaryjnym też komputer jest wyraźnie spowolniony?
  • Poziom 21  
    Sytuacja się komplikuje, pojawiają się kolejne BSOD'y o coraz to różnych numerach końcowych (0, A, 3B, 4B). Generalnie w większości pojawiają się po kilku sekundach oglądania Youtube. Z tego co czytałem jest to problem ze sterownikami. Przypuszcza się, że ze sterownikami karty graficznej. To by się zgadzało, gdyż kilka godzin walczę z instalacją sterowników do karty AMD Radeon HD 8760M. Niby sterowniki instalują się poprawnie, co kończy się odpowiednim komunikatem, ale po ponownym uruchomieniu pojawia się komunikat: "Nie jest zainstalowany żaden sterownik graficzny amd albo sterownik amd działa nieprawidłowo". Ewentualnie w wersji angielskich sterowników: "no amd graphic driver is installed or the amd driver is not functioning properly".Odinstalowywałem, nawet wraz ze sterownikami karty wbudowanej, instalowałem na nowo, czy to z Windows Update czy to z pliku (najnowsze, wersje wcześniejsze, wersje Omega) i efekt ten sam. Co ciekawe po wyłączeniu tej karty w Menadżerze urządzeń, BSOD'y, przynajmniej przez kilkanaście minut oglądania Youtube nie pojawiały się, stąd wnioskuję, że problemem jest sterownik AMD lub element systemu, którego nie ma/jest niewłaściwy. Oto lista błędów:
    HP 17-e000sw - Nierównomierna, wolna praca laptopa
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Fltmgr.sys jest sterownikiem dysku twardego, często wykłada się jeśli dyski twarde nie pracują prawidłowo.

    Radeon rzeczywiście mógł się uszkodzić i być przyczyną złego działania laptopa. Nie znam oprogramowania które na 100% mogłoby potwierdzić złe działanie grafiki, ale może ktoś inny coś podpowie. No chyba, że wogóle już Radeon nie działa to wtedy śmiało można założyć, że uszkodzony.
  • Spec od monitorów
    Ta seria modeli to
    HP Pavilion 17-e000sw powinna mieć spare nr. od HP : np.731534-501 co daje Da0R76mb6d0 czyli Quanta R76
    - może być inny nr. spare (np. 733277-501 )wtedy Quanta R75 _ gpu disc.AMD7670
    KBC ENE: KB3940 A1
    HM76
    cpu np.: i3-3110M
    * reszta specyfikacji modelu Link_ support HP

    O problemach z tymi platformami pisano na forum