Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.9TDI AHF - Logi tutbiny. Dziwnie niska wartość żądana doładowania

29 Cze 2019 15:23 204 12
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Wygląda na awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego. Wtedy przechodzi na mapę dla wysokości ponad 3000 m na poziomem morza i by chronić turbinę obniża doładowanie. Sprawdź odczyt z blokach pomiarowych. Albo ktoś grzebał w mapie zmieniał czujnik ciśnienienia o wyższym zakresie.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    No niestety jest w sterowniku silnika. Ale najpierw sprawdź czy faktycznie pokazuje grubo poniżej 900 mbar.
  • Poziom 4  
    sprawdziłem vagiem w grupie 10 w drugiej kolumnie pokazuje mi 989 mbar czyli czujnik ciśnienia
    atmosferycznego raczej dobry,geometrja turbiny była niedawno czyszczona,zaworek n75 podmieniałem,przewody podciśnienia szczelne,egr zaślepiony,gruszka nowa,przepływomierz też podmieniałem,co tu jeszcze może być nietak? może mapsensor,czy coś z ecu ?
  • Poziom 32  
    Jak odczyt ciśnienia ok to sprawdź.jak wygląda sygnał z pedału gazu czy podczas logowania pedał był na 100%.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    To ja już nie mam pomysłu poza tym że ktoś mapę skopał.
  • Poziom 4  
    ale czy w audicy98r 1.9 tdi 110km z silnikiem ahf da się zmienić mape kabelkiem np galletto czy trzeba wylutowywać kości z ecu i zmieniać soft na programatorze u mnie po rozebraniu ecu nie widać śladu żeby tam ktoś coś lutował-luty fabryczne jakby ktoś wyjmował kości raczej by wlutował podstawki pod nie, audi chodzi marnie, troche skruciłem sztange zaczą przeładowywać nieco przeładowywać,ale to i tak nic nie pomogło bo problem nadal jest ten sam za niskie jest ciśnienie żądane to moje aktualne logi: Audi A3 1.9TDI AHF - Logi tutbiny. Dziwnie niska wartość żądana doładowania
  • Poziom 32  
    Jak robiłeś tego loga to miałeś pedał gazu cały czas w podłodze bo wartość load pokazuje co innego i z tąd zadana wartość jest poniżej 2090 mbar.
  • Poziom 4  
    nie. starałem się przyśpieszać w miare powoli na 3biegu od 1500 do 4000 obrotów aby póżniej mieć rozeznanie co dzieje się na poszczegulnych wartościach obrotów,czyli powinienem trzymać gaz do oporu zaraz spróbuje jak to będzie wyglądało Audi A3 1.9TDI AHF - Logi tutbiny. Dziwnie niska wartość żądana doładowania Audi A3 1.9TDI AHF - Logi tutbiny. Dziwnie niska wartość żądana doładowania wygląda jednak na to że ładuje chyba dobrze, żle robiłem logi poprostu,lecz nadal żle chodzi trzęsie silnikiem czy może to być coś z rozrządem podaje logi statyczne grupa 004 i 015
  • Poziom 32  
    Ale turbo i tak przeładowuje do 2400 mbar zbija i ma problem by wrócić na zakładane 1960. Wygląda na przycinając się sterowanie VNT. Co do szarpania to przeważnie braki w dostawie paliwa je powodują chyba że są płynne to powoduje je turbo które ma problem ustalaniem stałego ciśnienia.
  • Poziom 4  
    ustawiłem idealnie wałek rozrządu względem znaku na wale i pompy (było lekkie przesunięcie) i ustawiłem kont wtrysku na kompie waha się teraz w granicach 46-58 niewiele to pomogło nadal jest odczuwalna nierówna praca silnika,wydłużyłem też odrobine sztange gruszki turbiny żeby zmniejszyć przeładowanie to moje aktualne logi: Audi A3 1.9TDI AHF - Logi tutbiny. Dziwnie niska wartość żądana doładowania i przyszło mi coś jeszcze do głowy, czy moje problemy z nierówną pracą i nie zbyt właściwymi parametrami ładowania i przepływki mogą być spowodowane tym że katalizator jest w środku pusty? zaraz po zakupie tego auta wybebeszyłem go ponieważ brzęczał i stukał przy dodawaniu gazu (zawartość sprzedałem) została pusta bańka