Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

...brak prądu w akumulatorze

Pioter2k 15 Wrz 2005 00:04 3105 19
  • #1 15 Wrz 2005 00:04
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ....witam

    mam pytanie tego rodzaju, mój akumulator 55A, 295Ah zaczął ostatnio słabnąć, praktycznie po podładowaniu jest ok przez dwa dni, a potem cyrki sie z nim dzieją, słabo kręci. Po zmierzeniu woltomierzem wyszło na sucho 10.4V po podłączeniu i odpaleniu 13,8V czyli jednoznacznie ma ładowanie, ale gdzieś gubi prąd, jest jakiś sposób żeby określić dokładnie czy akumulator jest szrotexem na maxa czy może gdzieś coś powoduje utrate prądu. Akumulator Jenox ma pewnie ok 2 latka. Czy podłączenie radia może mieć związek ze stratą prądu gdzie szukać przyczyny?

    Dziękuje z góry za podpowiedzi

    0 19
  • Mierniki instalacji Metrel
  • Pomocny post
    #2 15 Wrz 2005 00:46
    zdzislaw2
    Poziom 18  

    Istotne jest to ile lat ma Twój akumulator i stan instalacji, nic nie jest wieczne. Błędne podłączenie radia da podobny efekt - o działa radyjko? Wyłącz wszystkie odbiorniki energii w aucie a następnie podłącz aku w szereg z amperomierzem - wskazanie powinno być minimalne. W przeciwnym wypadku szukaj prądożercę odłączając kolejno bezpieczniki i obserwuj wskazania amperomierza.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Wrz 2005 00:55
    krzychr
    Poziom 11  

    jakiej mocy jest radio?
    Jeśli lubisz słuchać mocnego basu to polecam założenie kondensatora przynajmniej 1F.
    Bez kondensatora akumulatory szybko padają.(tracą żywotność)
    Proponuje naładować akumulator z prostownika i sprawdzić czy nie ma upływności.

    0
  • #5 17 Wrz 2005 18:40
    Pioter2k
    Poziom 16  

    krzychr napisał:
    jakiej mocy jest radio?
    Jeśli lubisz słuchać mocnego basu to polecam założenie kondensatora przynajmniej 1F.
    Bez kondensatora akumulatory szybko padają.(tracą żywotność)
    Proponuje naładować akumulator z prostownika i sprawdzić czy nie ma upływności.


    ...tzn gdzie mam podłączyć ten kondensator i jaki? Radio ma moc 4x45W i jest eksploatowane przeze mnie na 3/4 mocy minimum jak jade ;), akumulator ma ok 2-3lata, jak go ostatnio ładowałem napięcie miał 13.56V po podłączeniu pod klemy napięcie nie zmalało, po właczeniu silnika i przejechaniu 15km sprawdziłem napięcie i wynosiło 13.06V, następnie odłączyłem akumulator i tak stał ok 12h, po tym okresie akumulator akumulator miał już 12.96V. W domu przyjrzałem się dokładniej poziomowi elektrolitu, na zewnętrznych celach był ubytek elektrolitu do ok. minimum. Znajomy powiedział, że taka sytuacja znaczy, iż jest zwarcie na tych "celach" i elektrolit wyparowowuje szybciej i wtedy akumulator nadaje sie już praktycznie na złom. Nie wiem czy te moje pomiary woltomierzem coś dają bo sprawdziłem tylko napięcie, ale może coś powiedzą więcej o moim problemie :).

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Wrz 2005 01:26
    godzio7
    Poziom 12  

    skoro masz watpliwości co do swoich pomiarów to najlepiej podjedz do dobrej hurtowni akumulatorów i tam Ci sprawdzą bezpłatnie wszystkie parametry Twojego starego.pozdrowionka

    0
  • Mierniki instalacji Metrel
  • Pomocny post
    #7 18 Wrz 2005 10:15
    leszek sam
    Poziom 13  

    Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze jedna uwaga radio włączone na postoju bez uruchamiania silnika rozładuje akumulator i jest to normalne .

    0
  • Pomocny post
    #8 18 Wrz 2005 17:50
    janek68
    Poziom 13  

    Sprawdż gęstość elektrolitu areometrem w przypadku zwarcia w którejkolwiek celce bedzie mała gęstość, napięcie na AKU to małodajna informacja, jeżeli gęstość jest prawidłowa to należy wykonać próbę pojemności to ci wykona serwis lub każdy punkt sprzedaży AKU.
    Napięcie miarodajne to:
    - podłącz woltomierz bezpośrednio do AKU w aucie
    - wyłącz wszystkie odbiorniki(światła, radio, klima itp.)
    - kręć rozrusznikiem
    - moment miarodajnego napięcia jest chwila przed zapłonem silnika
    nie powinno być mniejsze niż 10,8 V i zwrasta po odpaleniu silnika do około 12,8V póżniej się zwiększy
    To był przykład sprawdzenia pojemności AKU w garażowych warunkach, sprawdzony niejednokrotnie.

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Wrz 2005 09:19
    Tomaszglds
    Poziom 14  

    nałąduj prostownikiem, podłącz go w aucie zapal i zmież ładowanie na światłach i bez świateł, musi być conajmniej 13.8V, następnie jak go zostawiasz na noc albo na dłużej to ściągaj kleme i powiesz mi czy problem po 2 dniach znowu jest. jak nie ma to jakie to auto ?

    0
  • #10 20 Wrz 2005 22:33
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Tomaszglds napisał:
    nałąduj prostownikiem, podłącz go w aucie zapal i zmież ładowanie na światłach i bez świateł, musi być conajmniej 13.8V, następnie jak go zostawiasz na noc albo na dłużej to ściągaj kleme i powiesz mi czy problem po 2 dniach znowu jest. jak nie ma to jakie to auto ?


    Autko to kadett 1.3e 86'. Dziś znajomy elektryk zrobił tak jak mówisz, zmierzyliśmy napięcie i wyszło że ma słabe ładowanie 13V tylko i stąd takie cyrki sie zaczynają, na początek powiedział że jest walnięty regulator napięcia. W jakim zakresie cenowym zmieszczę sie z tą częścią?
    Wymiana szczotek dodatkowo polepszy parametry alternatora?

    0
  • Pomocny post
    #11 20 Wrz 2005 22:54
    JAFO
    Poziom 25  

    Jeśli chcesz tanio, to szczotki można przelutować. Chyba, że dostaniesz sam szczotkotrzymacz.
    Regulator od poldka/malucha też można podstawić.

    0
  • #12 20 Wrz 2005 23:08
    Pioter2k
    Poziom 16  

    JAFO napisał:
    Jeśli chcesz tanio, to szczotki można przelutować. Chyba, że dostaniesz sam szczotkotrzymacz.
    Regulator od poldka/malucha też można podstawić.


    ...a diody mogą też sie uszkodzić? czy zwykle sam regulator?

    0
  • Pomocny post
    #13 20 Wrz 2005 23:47
    saper3791
    Poziom 18  

    Witam , pozdrawiam .
    Czytam , czytam i malo rozumiem . Proponuje co nastepuje :
    - Naladuj akumulator prostownikiem , jedz autkiem przez np: ile dni wytrzyma mierzac co jakis czas napiecie przy wylaczonym silniku .
    - Naladuj akumulator i zostaw w miare mozliwosci auto stac - mierzac napiecie na akumulatorze po np: 2 dniach .

    Jesli po tym wszystkim zaobserwujesz znaczny spadek napiecia to :
    - Jesli mozliwe pozych akumulator od kogos i sprawdz czy objawy sa takie same jak na Twoim .
    Jesli TAK to szukaj problemu w instalacji auta ( pomiar poboru przy wylaczonych odbiornikach ) , sprawdz alternator .
    Jesli NIE to wymien akumulator .
    Zywotnosc akumulatorow wacha sie wyraznie miedzy "nowka" a nawet 10 lat .
    Radio samochodowe nawet niepoprawnie (?) podlaczone ( wykluczam pomylke biegunowosci bo wtedy zamiast muzy produkowalo by tylko dym ) pobiera max. okolo 500mA w stanie wylaczonym ( Stand by ) . Podlaczenie dodatkowego kondensatora 1F wiaze sie z dodatkowym poborem , poprawnie pracujacy alternator naladuje sprawny akumulator po okolo 15 minutach jazdy rekompensujac moc pobrana do rozruchu silnika ( przy silniku benzynowym ) . Osobiscie mialem w mojej poprzedniej Astrze "F" akumulator firmy Deta , ktory mimo kilka razy zostal "przypadkiem" kompletnmie rozladowany i mimo takiego ciezkiego zycia sluzyl dobrze przez 9 lat . Ale tak samo slyszy sie o akumulatorach , ktore po opuszczeniu sklepu psuja sie . Moze oburze czesc kolegow twierdzac , ze trzeba szukac wpierw podejzanego nim sie na "slepo" wskarze winnego .

    Pozdrawiam - Piotr

    0
  • Pomocny post
    #14 21 Wrz 2005 00:04
    axxx
    Specjalista AGD

    Witam!
    Spadek napiecia akumulatora ponizej 10V jak piszesz na sucho dyskwalifikuje ten akumulator i powinien byc juz zlomem.
    Ale ze wzgledu na jego wiek cos tu nie gra.Ostatnio sasiad mial taki sam problem w Matizie akumulatorek na sucho wskazal 7,5V po wstrzasinieciu kilkakrotnnym i naladowaniu prostownikiem udalo sie go uzdrowic.
    Ladowanie w samochodzie wskazalo 14,4 V czyli bylo prawidlowe.U Ciebie to ladowanie jest cokolwiek zamale.Okazalo sie ze sasiad uzywa auto od czasu do czasu i zbytnio naduzywa rozrusznika.

    0
  • Pomocny post
    #15 21 Wrz 2005 00:17
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pioter2k napisał:
    ....witam

    mam pytanie tego rodzaju, mój akumulator 55A, 295Ah


    chyba 55Ah pojemności i 295A prądu rozruchu ?
    jesli nie sprawdzałeś poziomu elektrolitu (nabrałeś się na hasło bezobsługowy) albo dolewaleś kwas to nawet po 2 latach całkowity złom. Naładuj i zmierz gęstość, bo cała ta dyskusja jest bezcelowa.

    0
  • #16 23 Wrz 2005 12:24
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ...a więc z elektrykiem doszliśmy do wniosku że to regulator napięcia :) wczoraj zakupiłem go za 35zł wymieniłem po wcześniejszym oczyszczeniu papierem styku na którym sie opierał, tych pierścieni mosiężnych czy miedzianych jak zwał tak zwał, załozyłem i jest szczerze mówiąc poprawa, mierzyłem napięcie na gnieździe zapalniczki 13.86V i po włączeniu ogrzewania świateł spada do 13.5V coś w ten ton. Teraz jak kręce rozrusznikiem, zdecydowanie ma lepszy moment obrotowy i nie ma jakiegoś zadławienia czy coś. Narazie 1szy dzień testuje moją robotę i jest ok. Radio słucham na maxa i nic nie przygasa :))) Polecam coś samemu zrobić i zrobić tak żeby działało :)

    Ps. Pytanie z innej beczki teoretycznie gdyby silnik mi sie zepsuł [odpukać], dałoby rade wstawić silnik od 1.4 lub 1.6 czy 1.8 które są na wtrysku jedno punktowym i założyć do nich instalację 1szej generacji jaką mam w kadecie 1.3E z 86' na gaźniku Solex, czy to wogule jest inna bajka czy też niewiele trzeba przerabiać by taki swap zrobić? DZiekuje z góry za podpowiedź

    Pozdrawiam

    0
  • #17 23 Wrz 2005 13:06
    Kapusta
    Poziom 17  

    Jenox to badziew. U mnie w maluchu z alternatorem wytrzymał niecały rok, w dodatku nie uznali gwarancji. Instalacja elektryczna, ładowanie były w idealnym stanie. Odpuść sobie ten złom.

    0
  • #18 23 Wrz 2005 21:30
    Tomaszglds
    Poziom 14  

    zmież jeszcze masę alternatora w stosunku do masy na akumlatorze i powiedz mi ile jest.

    0
  • #19 23 Wrz 2005 21:34
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Latem w najwieksze upaly mialem podobnie jak Ty. Tylko u mnie klima wysadzala akku. bo po miescie nie nadazal ladowac alternator a klima chodzila caly czas na maksa ( 2 wiatraki na max obrotach, dmuchawa nawiewu, elektromagnes na sprezarce....) i do tego silnik nie przegraczal 2000obr.

    0
  • #20 23 Wrz 2005 22:57
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Tomaszglds napisał:
    zmież jeszcze masę alternatora w stosunku do masy na akumlatorze i powiedz mi ile jest.


    tzn jak mam to zrobić?

    0