Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suszarki Bosch z pomp± ciepła - firma Bosch produkuje jednorazówki

01 Lip 2019 22:38 3111 33
  • Poziom 3  
    Okazało się, że wybór suszarki z pomp± ciepła firmy Bosch był błędem. Po 3-ch latach użytkowania suszarka przestała suszyć pomimo że nie wy¶wietlała żadnego błędu. Serwis firmowy stwierdził że pompa ciepła nie działa, więc "suszarka nadaje się tylko na złom". Bez demontażu suszarki stwierdzili że prawdopodobnie co¶ się rozszczelniło i wyciekł gaz a oni nie naprawiaj± takich awarii. Całej pompy ciepła również nie chcieli wymienić. Po demontażu suszarki okazało się że mieli rację rozszczelniła się jedna rurka i wyciekł gaz. Wystarczyło ponownie wlutować rurkę, wstawić zawór i uzupełnić gaz - niestety zawiodłem się na firmie Bosch, która w żadnej reklamie ani opisie sprzętu nie podaje że produkuje suszarki jednorazowe, których nie naprawia. Zawiodłem się na tej firmie, więc kolejnym razem raczej nie wybiorę ich sprzętu.
    Suszarki Bosch z pomp± ciepła - firma Bosch produkuje jednorazówki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemy¶le dzi¶ i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Podobnie jest u mnie, 2 i pół roku intensywnego używania suszarki Siemens z pomp± ciepła i przestała działać.
  • Poziom 3  
    yanes napisał:
    Podobnie jest u mnie, 2 i pół roku intensywnego używania suszarki Siemens z pomp± ciepła i przestała działać.
    Je¶li wł±cza się ale nie suszy, to może być podobna usterka. Je¶li trochę majsterkujesz, to sprawdĽ najpierw czy działa pompa wody (w mojej WTW85460PL jest z tyłu u dołu pod za¶lepk±), je¶li działa to po demontażu bębna zobaczysz pompę ciepła. Zwilż czujnik wilgotno¶ci, wł±cz suszarkę, po chwili usłyszysz dĽwięk sprężarki, po 30s. wył±cz i słuchaj gdzie syczy powietrze (tam jest rozszczelnienie). W mojej było w miejscu gdzie wlutowana była kapilara (rurka ok. 2 mm wchodzi w grubsz± - na moim zdjęciu, na ¶rodku, po lewej stronie).
  • Specjalista AGD
    slawin10 napisał:
    Serwis firmowy stwierdził że pompa ciepła nie działa, więc "suszarka nadaje się tylko na złom".

    Przy uwzględnieniu procedury serwisowej, gdzie należy wymienić cały układ pompy ciepła maj± rację, że nie jest to opłacalne.
    Producent w przypadku usterki układu nie przewiduje jego naprawy, tylko wymianę, co daje pełn± gwarancję poprawno¶ci pracy i żaden serwis autoryzowany nie będzie tego łatał.

    slawin10 napisał:
    niestety zawiodłem się na firmie Bosch, która w żadnej reklamie ani opisie sprzętu nie podaje że produkuje suszarki jednorazowe, których nie naprawia.

    Po pierwsze jest to naprawialne, tylko koszty zaporowe, druga kwestia nie spodziewaj się, że inni producenci z pompami ciepła w suszarkach obchodz± się inaczej.

    Dobry serwis niezależny potrafi takie tematy ogarn±ć, podobnie jest z zmywarkami z rodziny BSH i słynnymi już pompogrzałkami.
  • Poziom 3  
    Producent powinien tak ustalić procedury serwisowe by klient był zadowolony - brak zadowolenia klienta ma wpływ na jego kolejne zakupy. Wymiana pompy podobno nie była możliwa.

    Tak± usterkę naprawi każdy kto potrafi lutować i napełniać klimatyzację gazem - ł±czny koszt to ok. 300 zł. Serwis za sam± diagnozę (bez demontażu i wskazania miejsca awarii) wzi±ł 150 zł. Twierdz±c że suszarka nie nadaje się do naprawy działaj± na szkodę klienta i popełniaj± oszustwo.
  • Specjalista AGD
    slawin10 napisał:
    brak zadowolenia klienta ma wpływ na jego kolejne zakupy

    Nie bój się, duże korporacje sobie krzywdy nie zrobi±, a je¶li rozłożymy temat na czynniki to cale tak dużego wyboru n tym rynku nie ma jakby się wydawało.

    slawin10 napisał:
    Tak± usterkę naprawi każdy kto potrafi lutować i napełniać klimatyzację gazem - ł±czny koszt to ok. 300 zł. Serwis za sam± diagnozę (bez demontażu i wskazania miejsca awarii) wzi±ł 150 zł.

    Cóż, tu nie od dzi¶ wiadomo, że serwis autoryzowany na usługi odpłatne ma inne stawki niż fachowiec niezależny, w każdej branży tak jest.
  • Poziom 3  
    Lawina może zacz±ć się od małej kulki ¶niegu - je¶li Bosch nie dba o zadowolenie klientów, to może się zdziwić że spada sprzedaż "jednorazowych suszarek z pompami ciepła". Takie forum przegl±daj± również potencjalni klienci.

    W takie sytuacji jak u mnie Bosch powinien pokrywać koszt naprawy np do 500zł. i byłoby po sprawie - pewnie sprzedaż jednej nowej suszarki pokryłby ten koszt. Jeden niezadowolony klient może odstraszyć kilkudziesięciu potencjalnych klientów - czy warto ryzykować?
  • Poziom 17  
    Wszędzie taka sama tandeta, więc gdzie klient pójdzie? Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta, a potem przy jakiejkolwiek awarii złom, tylko czy ktokolwiek z producentów daje tak± na ten typ produktu.
  • Poziom 3  
    Klient pójdzie tam gdzie nie posługuj± się oszustwem tylko wskaż± optymalne rozwi±zanie problemu. Je¶li autoryzowany serwis stwierdził że sprzęt nie nadaje się do naprawy a ja go naprawiłem za niewielkie pieni±dze - to jest to oszustwo a u oszustów nie należy kupować.

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Kiedy kolega przestanie cytować cało¶ć poprzedniego postu??

  • Poziom 17  
    No to znajdĽ jakikolwiek autoryzowany serwis, który będzie naprawiał nieszczelno¶ć w zespole agregatu suszarki, ci±ł zbiornik żeby wymienić łożyska w pralce czy naprawiał uszkodzone moduły elektroniczne. Wezwanie autoryzowanego serwisu było błędem.
  • Poziom 3  
    Moderowany przez Mirek Z.:

    Zbędny cytat usun±łem.


    Autoryzowany serwis wezwał mój ubezpieczyciel po nieudanej próbie naprawy przez nieautoryzowanego pseudo-fachowca, który wyczy¶cił zbiornik przy pompie wody i stwierdził że będzie działać.

    Je¶li wszystkie serwisy tak działaj±, to tym bardziej trzeba tępić tę patologię wszystkimi sposobami.
  • Specjalista AGD
    slawin10 napisał:
    Je¶li wszystkie serwisy tak działaj±, to tym bardziej trzeba tępić tę patologię wszystkimi sposobami.


    Wszystkie nie. Nie mniej jak w każdej branży i w tej znajd± się prawdziwi fachowcy którzy wiedz± jak ogarn±ć problem oraz magicy i partacze.

    Sebastian_M26 napisał:
    Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta,

    2 lata jak ustawa nakazuje i producent się odżegnuje od tematu. 5-cio latki które oferuj± w sklepach to ubezpieczenia.

    Sebastian_M26 napisał:
    a potem przy jakiejkolwiek awarii złom

    To akurat bardzo błędne założenie, bo wiele awarii do dzi¶ idzie w sensownych kosztach zrobić i fakt, że urz±dzenie zaniemogło wcale nie oznacza wyroku kasacyjnego.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    mrice napisał:
    Nie mniej jak w każdej branży i w tej znajd± się prawdziwi fachowcy którzy wiedz± jak ogarn±ć problem oraz magicy i partacze.

    Tylko że primo pracownicy autoryzowanych serwisów s± zwi±zani procedurami serwisowymi.
    Czyli nie ma co wzywać serwisu, ich ręce s± i to lewe.!!!!!!!
  • Specjalista AGD
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Tylko że primo pracownicy autoryzowanych serwisów s± zwi±zani procedurami serwisowymi.


    Czasami kwestia pewnych procedur, czasami chęci, czasami cóż, też zachowania klienta, ach, o tym można by spor± ksi±żkę napisać.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czyli nie ma co wzywać serwisu, ich ręce s± i to lewe.!!!!!!!

    Powiem tylko tyle, że znam osobi¶cie naprawde dobrych fachowców pracuj±cych w serwisach autoryzowanych i czasem aż się dziwie, że nie uciekaj± na swoje.

    Nie mniej prawda, fachowiec działaj±cy niezależnie ma większe pole manewru i jedyne co go ogranicza to zdrowy rozs±dek i kwestie bezpieczeństwa.
  • Poziom 3  
    Ryba zawsze psuje się od głowy. BSH powinien zmienić procedury serwisowe - je¶li nie, to niech nie licz± na zadowolenie klientów i wzrost sprzedaży!
  • Poziom 17  
    mrice napisał:
    slawin10 napisał:
    Je¶li wszystkie serwisy tak działaj±, to tym bardziej trzeba tępić tę patologię wszystkimi sposobami.


    Wszystkie nie. Nie mniej jak w każdej branży i w tej znajd± się prawdziwi fachowcy którzy wiedz± jak ogarn±ć problem oraz magicy i partacze.

    Sebastian_M26 napisał:
    Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta,

    2 lata jak ustawa nakazuje i producent się odżegnuje od tematu. 5-cio latki które oferuj± w sklepach to ubezpieczenia.

    Sebastian_M26 napisał:
    a potem przy jakiejkolwiek awarii złom

    To akurat bardzo błędne założenie, bo wiele awarii do dzi¶ idzie w sensownych kosztach zrobić i fakt, że urz±dzenie zaniemogło wcale nie oznacza wyroku kasacyjnego.


    Wiem co to ubezpieczenie a co 5 lat gwarancji producenta i nie wyrywaj zdań z kontekstu bo po 5 latach intensywnego użytkowania żadna pralka czy suszarka nie nadaje się do sensownej naprawy.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Sebastian_M26 napisał:
    No to znajdĽ jakikolwiek autoryzowany serwis, który będzie naprawiał nieszczelno¶ć w zespole agregatu

    Współpracowałem z firm±, która sprzedawała urz±dzenia z chłodziarkami. W przypadku uszkodzenia chodziarki, był zamawiany serwis zewnętrzny, a naprawa była re fakturowana bez dodatkowych kosztów. Można? można.

    mrice napisał:
    Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta, a potem przy jakiejkolwiek awarii złom, tylko czy ktokolwiek z producentów daje tak± na ten typ produktu.

    Jeszcze przed chwil± Hotpoint dawał 5 letni± gwarancję (płatn±), ale widzę że polityka firmy zmieniła się, albo ich nowa strona nie pokazuje.

    Boscha już dawno sobie odpu¶ciłem. Czę¶ci samochodowe, czy układy automatyki to nierzadko chłam.
    Ale moja lodówka Boscha ma już 15 lat i jest jak nowa :)
  • Poziom 27  
    slawin10 napisał:
    Okazało się, że wybór suszarki z pomp± ciepła firmy Bosch był błędem. Po 3-ch latach użytkowania suszarka przestała suszyć

    Czy ten sprzęt był zakupiony jako nowy w sklepie 3 lata temu? Co to za model, je¶li kolega może podać?
  • Poziom 3  
    Zakupiony jako nowy, model WTW85460PL

    Dodano po 4 [minuty]:

    misiek1111 napisał:
    Sebastian_M26 napisał:
    No to znajdĽ jakikolwiek autoryzowany serwis, który będzie naprawiał nieszczelno¶ć w zespole agregatu

    Współpracowałem z firm±, która sprzedawała urz±dzenia z chłodziarkami. W przypadku uszkodzenia chłodziarki, był zamawiany serwis zewnętrzny, a naprawa była refakturowana bez dodatkowych kosztów. Można? Można.

    mrice napisał:
    Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta, a potem przy jakiejkolwiek awarii złom, tylko czy ktokolwiek z producentów daje tak± na ten typ produktu.

    Jeszcze przed chwil± Hotpoint dawał 5 letni± gwarancję (płatn±), ale widzę że polityka firmy zmieniła się, albo ich nowa strona nie pokazuje.

    Boscha już dawno sobie odpu¶ciłem. Czę¶ci samochodowe, czy układy automatyki to nierzadko chłam.
    Ale moja lodówka Boscha ma już 15 lat i jest jak nowa :)


    Jak nowa? Czy zd±żyłe¶ j± rozpakować?

    Dodano po 14 [godziny] 46 [minuty]:

    Sebastian_M26 napisał:
    mrice napisał:
    slawin10 napisał:
    Je¶li wszystkie serwisy tak działaj±, to tym bardziej trzeba tępić tę patologię wszystkimi sposobami.


    Wszystkie nie. Nie mniej jak w każdej branży i w tej znajd± się prawdziwi fachowcy którzy wiedz± jak ogarn±ć problem oraz magicy i partacze.

    Sebastian_M26 napisał:
    Jedyny ratunek to 5 lat gwarancji producenta,

    2 lata jak ustawa nakazuje i producent się odżegnuje od tematu. 5-cio latki które oferuj± w sklepach to ubezpieczenia.

    Sebastian_M26 napisał:
    a potem przy jakiejkolwiek awarii złom

    To akurat bardzo błędne założenie, bo wiele awarii do dzi¶ idzie w sensownych kosztach zrobić i fakt, że urz±dzenie zaniemogło wcale nie oznacza wyroku kasacyjnego.


    Wiem co to ubezpieczenie a co 5 lat gwarancji producenta i nie wyrywaj zdań z kontekstu bo po 5 latach intensywnego użytkowania żadna pralka czy suszarka nie nadaje się do sensownej naprawy.


    Nie ma reguły. Mam pralkę Hotpoint Aristin - po 6 latach wymiana łożyska, teraz po kolejnych 5 latach ponowna wymiana łożyska i pewnie jeszcze trochę podziała.
  • Poziom 3  
    atari_robbo napisał:
    slawin10 napisał:
    Sebastian_M26 napisał:

    Klient pójdzie tam gdzie nie posługuj± się oszustwem tylko wskaż± optymalne rozwi±zanie problemu. Je¶li autoryzowany serwis stwierdził że sprzęt nie nadaje się do naprawy a ja go naprawiłem za niewielkie pieni±dze - to jest to oszustwo a u oszustów nie należy kupować.


    Klient jest głupi i kupi to co jest najtańsze albo co mu doradzi sprzedawca w sklepie. Gdyby było inaczej do producenci tandety już dawno by zbankrutowali - a tak nie jest.
    W UK Whirlpool sprzedawał suszarki (pod marka Hotpoint) które same się zapalaj± ale kładzie lachę klientów. Dostali nakaz wymiany wszystkich trefnych modeli to wymienili tylko nędzny procent przez rok (ludzie dostaj± 2-letnie terminy wymiany, infolinia doradza nie używać przez ten czas).


    W takim przypadku wynaj±łbym suszarkę do czasu wymiany wadliwego sprzętu i zaż±dałbym pokrycia kosztów przez producenta. Przypuszczam, że producent wymieniłby suszarkę niezwłocznie po otrzymaniu informacji o wynajmie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 25  
    atari_robbo napisał:
    Czasem ze zdziwieniem widzę jak na forum szydz± z ludzi którzy pozwali wielk± korporację (i często wygrali)
    przeczysz sam sobie bo w pierwszym zdaniu napisałe¶ zupelnie co innego.
  • Poziom 3  
    atari_robbo napisał:
    Nie b±dĽ dziecinny, korporacja może wydać na prawników więcej niż zarobiłe¶ w całym swoim życiu. I na pewno s± już przygotowani na takich "pieniaczy" :)

    Z tego powodu wymagana jest regulacja w prawie przez państwo. Czasem ze zdziwieniem widzę jak na forum szydz± z ludzi którzy pozwali wielk± korporację (i często wygrali) za to że oblali się kubkiem gor±cym napojem. To producent (olbrzymia korporacja) ma zadbać aby kubek był bezpieczny w użyciu - tak samo jak sprzęt AGD.
    Je¶li s± mocne dowody i podstawa prawna, to ci drodzy prawnicy nic sensownego nie zrobi±.
  • Poziom 3  
    yanes napisał:
    Podobnie jest u mnie, 2 i pół roku intensywnego używania suszarki Siemens z pomp± ciepła i przestała działać.


    Naprawiłe¶ czy oddałe¶ na złom?
  • Poziom 25  
    Kupiłem używan± Miele a ta czeka na naprawę. Mam już w garażu jedn± tak± sam± któr± kupiłem jako używan± i też siadła po roku, ona przynajmniej wy¶wietla bł±d P09. Teraz już wiem, że to nie jest przypadek one maj± wytrzymać trzy lata i kaput!
  • Poziom 3  
    Moderowany przez Mirek Z.:

    Kolejny zbędny cytat usuwam.


    ZnajdĽ ubezpieczenie domu z "Assistance domowy" - np z tak± opcj±: pokrywaj± koszty dojazdu serwisanta i robocizny do 500 zł.
  • Poziom 3  
    misiek1111 napisał:
    slawin10 napisał:
    Je¶li s± mocne dowody i podstawa prawna, to ci drodzy prawnicy nic sensownego nie zrobi±.

    Oj chłopcze :), w s±dzie wygrywa ten kto jest silniejszy, a nie ten co ma rację. A te mocne dowody, to sędziowie spuszczaj± sobie w klozecie.


    Dzieciaku, co ty wiesz o s±dach? Ja jestem na bież±co od ponad 25 lat, więc "nie ucz ojca dzieci robić".
  • Specjalista AGD
    willyvmm napisał:
    5 lat na wszystko.

    Poczytaj najpierw co jest wył±czone z tej gwarancji a ja Ci podpowiem, że przy takich zapisach serwis z powodzeniem odrzuci z gwarancji 70% przypadków zgłoszonych.

    Poza tyk ikeaa nie robi swojego sprzetu, tylko kupuje gotowce z swoimi nadrukami i teraz kwestia na co sie trafi