Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 2.0 Dti silnik y20dth - Szarpanie silnika

bishop85 03 Jul 2019 12:11 1413 6
  • #1
    bishop85
    Level 9  
    Witam.

    Mam problem z szarpaniem silnika w Astrze G 2.0 Dti y20dth. Podczas jazdy autostrada samochód nagle zaczął szarpać i zgasł przy 120km/h wyświetlając check engine. Myślałem że już mam koniec jazdy, ale samochód odpalił bez problemu. W domu podpiąłem go pod ab- Coma i wyświetlił 2 błędy p1345 i p1220. Wiem co te błędy oznaczają, tylko od czasu ich skasowania nie pojawiły się ponownie a samochód dalej szarpie od czasu do czasu,a niekiedy przy ruszaniu łatwiej go uduszę . Regeneracja prawie przekroczy wartość samochodu. Czy "niepewne" paliwo mogło na to wpłynąć? Przeglądałem też na dane z czujników podczas pracy i nie zauważyłem nic dziwnego podczas szarpnięć. Wartości zadane i rzeczywiste były podobne. Zastanawiam się nad wymiana czujnika obrotów pompy i czyszczeniem baku oraz wymiana filtra paliwa i wężyków powrotnych z wtrysków? Doradzcie od czego zacząć.
  • #3
    bishop85
    Level 9  
    A da się w domu sprawdzić czy to napewno sterownik czy nie przypadkiem ten czujnik obrotów pompy? Bo błąd p1345 właśnie był od czujnika. Tylko dlaczego dalej błędów nie pokazuje?
  • #5
    bishop85
    Level 9  
    No właśnie wiem że on tam jest, może dałbym radę go sam wymienic. Tylko czy to na 100% on bo kosztuje ponad 300zl. A gdzieś na innym forum czytałem że może być uszkodzona płytka w sterowniku i wymiana czujnika nic nie da.
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    bishop85 wrote:
    No właśnie wiem że on tam jest, może dałbym radę go sam wymienic.
    A gdzie go kupisz? Ja szukając do forda znalazłem tylko używane z demontażu.
    bishop85 wrote:
    czytałem że może być uszkodzona płytka w sterowniku i wymiana czujnika nic nie da
    Też tak może być. Dlatego lepiej zgłosić się do kogoś, kto zajmuje się ich naprawą zawodowo.
  • #7
    bishop85
    Level 9  
    Na allegro są https://allegro.pl/listing?string=czujnik obrotów pompy vp44&bmatch=baseline-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-aut-1-5-0619
    Mam sterownik PSG 5. Może i bym oddał go do naprawy ale jak mówię, czujnik dam radę sam wymienic. A znasz kogoś pewnego z Małopolski kto by to zrobił w rozsądnych pieniądzach?