Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A4 B5 1.6 - silnik pracuje na trzy cylindry

Maksio2019 03 Jul 2019 16:28 5298 32
Bosch
  • #1
    Maksio2019
    Level 4  
    Witam. Mam taki problem. Jak zapalam samochód pierwszy raz, to idzie tak jakby na 3 cylindry a jak dodam delikatnie gaz, wskakuje 4 i już idzie normalnie. Tak dzieje się prawie za każdym razem. Proszę o podpowiedź, gdzie szukać przyczyny, bo czasami "przymula" przy rozpędzaniu?
  • Bosch
  • #3
    Maksio2019
    Level 4  
    Mam tę audice dopiero 3 miesiące , ale mam całą listę części wymienionych przez poprzedniego właściciela i świece i przewody zapłonowe były wymienione . A też się zastanawiam czy to nie wtrysk któryś nie zaczyna nawalać . Ale na logikę myślę ze jak wtrysk padnie to przerywanie będzie non stop , a tu tylko się to dzieje rano jak się pierwsze zapali lub jak auto troche po stoi . No i jak dodasz gazy to wskoczy 4 cylinder i już możesz jechać . A komputera nie posiadam , chciałbym zakupić jakiś interfejs z programem diagnostycznym ale nie wiem jaki zestaw by spasował bo na allegro jest ich pełno ale nie wiadomo jaki spasuje do tego modelu z rocznika 98r .
  • #4
    waski821
    Level 17  
    Objaw wskazuje na uszkodzoną uszczelkę głowicy. wykręć świece i jak któraś będzie wymyta to masz winowajce. Ale nieszczelny wtryskiwacz też może powodować takie objawy.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Objaw wskazuje tylko i wyłącznie na niesprawność cylindra. Równie dobrze może mieć ciśnienie poniżej progu. Tak ze proszę przestać bajki opowiadać o uszczelce pod głowicą, czy lejących wtryskiwaczach.
  • #6
    Maksio2019
    Level 4  
    A nie jest to wina gorszej jakości Paliwa ? ponieważ jak wymieniłem filtr paliwa to wylało się z niego takie gówna białe tłustę gluty jak silikon .
  • Bosch
  • #7
    andrzejsdl
    Level 15  
    sadek1979 wrote:
    Kolego, to może być świeca lub mało prawdopodobne - wtryskiwacz. Podłącz kompa i sprawdź czy masz wypadanie zapłonów.

    Gdyby wypadał zapłon na którymkolwiek cylindrze to zapaliła by się lampka check egine,ale o tym pytający nie wspomina.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Maksio2019 wrote:
    , chciałbym zakupić jakiś interfejs z programem diagnostycznym ale nie wiem jaki zestaw by spasował bo na allegro jest ich pełno ale nie wiadomo jaki spasuje do tego modelu z rocznika 98r .

    Gniazda diagnostycznego OBDII w swoim aucie na pewno nie posiadasz bo w benzynach w Europie wprowadzono je dopiero w 2001 r,także samemu coś ciężko będzie.
    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #8
    Maksio2019
    Level 4  
    Nie no żadna lampka check się nie pali wszystko jest ok nic się nie wyświetla . No ale dziwi mnie to że jak zapalisz rano silnik to przez kilka sekund trzęsie silnikiem jakby przerywał ja czekam kilka sekund by nie gazować na zimnym . No a jak po chwili dodam pomału gazu to od razu wskakuje na równe obroty i już idzie normalnie jakby się nic nie działo jak zegarek . I możesz jeździć cały dzień i nic się nie będzie działo , tylko jak go zostawisz na dłużej na kilka godzin to zaś przy zapaleniu będzie szarpało .
  • #10
    Maksio2019
    Level 4  
    No na razie udało mi się zdobyć kabel diagnostyczny i sprawdzałem kilka programów , Polski Vag , VCDS , obd doktor . No i żaden nie wykrył żadnych błędów . Wiec nie wiem czy to wina wypadania zapłonu bo chyba by to wykryło . No a ostatnio prawie 2 tygodnie jeździłem i objawy znikły rano zapalał normalnie i szedł silnik równiutko . No a dzisiaj zaś jak rano pierwszy raz odpaliłem to zaś dziennie nie równo pracował , a po dodaniu gazu objaw zniknął po kilku sekundach dosłownie . Więc nie wiem co to może być , czy to coś z jakimś złym paliwem nie wiem .
  • #11
    sadek1979
    Cars specialist
    Jeżeli nie sygnalizuje wypadania zapłonów to stawiam na pompę paliwa . Rano przekręć ze 4 razy stacyjkę zanim odpalisz . Zerknij czy bedzie lepiej chodził .
  • #13
    Maksio2019
    Level 4  
    Silnik kod AHL 1.6 benzyna . A świece i kable zapłonowe były wymieniane rok temu na Boscha .
  • #14
    andrzejsdl
    Level 15  
    Wg mnie Bosch już od dawna nie ma dobrej passy jeżeli chodzi o świece kable wtryski,itd.
    Są inne firmy nie gorsze a ich produkty są uznawane jak choćby NGK.
    Od b.dawna używam świec tylko tej firmy do wszystkiego co spala benzynę
  • #15
    Maksio2019
    Level 4  
    No Zgadzam się w poprzednich samochodach też używałem tańszych NGK i były spoko na lata , a te Boscha jak miałem kiedyś w Oplu to też po jakimś czasie szczególnie zimą słabo działały . Ale tu w audi mam faktury na kable i świece na prawie 400zł więc raczej nie wydaje mi się żeby były do dupy .
  • #16
    andrzejsdl
    Level 15  
    Maksio2019 wrote:
    tu w audi mam faktury na kable i świece na prawie 400zł więc raczej nie wydaje mi się żeby były do dupy .

    Dawniej mercedesy to były auta a nie te obecne plastiki.Podobnie z Boschem.
  • #18
    jurekk55
    Level 36  
    Skoro ECU nie zgłasza błędów a wypada 4 cylinder, zamieniasz miejscami świece , przewody, wtryski ,sprawdzasz ciśnienie sprężania ( możesz zrobić próbę olejową) , mierzysz oporność cewek wtryskiwaczy ( wyłącznie w temperaturze występowania usterki.
    Potem zostanie oscyloskop.
  • #19
    Maksio2019
    Level 4  
    Ta i co jeszcze ? tyle rzeczy to nikt nie sprawdza nawet w ASO więc se daruj taką poradę z której nic nie wynika konkretnego .
  • #21
    jurekk55
    Level 36  
    Maksio2019 wrote:
    Ta i co jeszcze ? tyle rzeczy to nikt nie sprawdza nawet w ASO więc se daruj taką poradę z której nic nie wynika konkretnego .


    Z takim podejściem daruj sobie naprawy maszyn bardziej skomplikowanych niż chulajnoga
  • #22
    Maksio2019
    Level 4  
    SAMI bredzicie , o jakimś cylindrze ? że któryś nie pali prawidłowo . Co jest kompletną bzdurą bo jakby jakiś cylinder wysiadł na dobre to non stop by silnik pracował jak traktor . A nie że rano i to nie za każdym razem troche poprzerywa i od razu idzie normalnie i można jeździć jakby się nic nie działo . Więc to są chwilowe zaburzenia a nie wywalony cylinder , więc to wy się zastanowcie co piszecie .
  • #24
    Maksio2019
    Level 4  
    Gdybym miał akurat kable do podmiany to już bym to zrobił , jedyny domowy sposób na sprawdzenie kabli to polać spryskiwaczem po kablach i w nocy zapaliś silnik i patrzeć czy nie błyska gdzieś bo tak na oko to się nie da sprawdzić . A jeśli chodzi o słabe sprężanie na cylindrze to kiedyś miałem w fiacie taki przypadek ale dam to od samego początku do końca chodził na 3 gary . Wiec tam od razu było wiadomo że nie ma sprężania . A tu jest ok bo inaczej to była by usterka non stop by fiksował a nie raz wskakiwał a raz nie , widocznie coś nie kontaktuje albo coś z paliwem było do dupy . Na razie jeżdżę i czekam aż wypale cały zbiornik i naleje świeże paliwo . Wtedy się okaże czy to jakiś syf , czy coś innego nie styka , .
  • #25
    sadek1979
    Cars specialist
    maksio2019 koledzy dobrze piszą że taka jest procedura - jest to normalne sprawdzenie
    na początek zamieniasz świece - sprawdzasz kompem
    potem cewki - sprawdzasz kompem
    jeżeli nadal jest na tym samym cylindrze wypadanie zapłonów to sprawdzasz kompresje a potem sterownik
    sam pisałeś że chodzi jakby na 3 gary - więc masz odpowiedzi
    co do wypadania zapłonu to podłącz komputer i sprawdz bloki mierzone - tam widać czy zlicza wypadanie i nie zawsze będzie błąd . Wypadanie zapłonu może występować chwilowo . Nie unoś się bo koledzy chcą pomóc a Ty się lekko podniecasz i krytykujesz . Jeżeli jesteś tak doskonałym mechanikiem i wiesz wszystko to po co nas pytasz ??? .
  • #26
    Maksio2019
    Level 4  
    Spoko nie jestem żadnym zawodowym mechanikiem , raczej zwykłym domowym majsterkowiczem i pasjonatem motoryzacji , który sam grzebie od 10 roku życia przy samochodach i motocyklach . Ale ok spoko będę sprawdzał po kolei te kable i cewkę . Ciekawi mnie że jak się zapali silnik i akurat coś jest nie tak i się doda gazu i przegazuje delikatnie to wszystko ustępuję i już można jeździć cały dzień i nic się nie będzie działo . Dlatego na logikę wydaje mi się że nic się nie zepsuło bo przeważnie jak się coś zepsuje to usterka już nie znika tylko jest cały czas . No i dlatego coś mi się nie podoba paliwo , bo jak zmieniałem filtr paliwa to wypadło z niego jakieś dziwne gluty przypominające przezroczysty silikon .
  • #27
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Spreżanie masz do sprawdzenia w trybie natychmiastowym. Na drugi dzień jak postoi, bez odpalania. Z opisu wynika, że masz podparty zawór. Natomiast jeżeli poprzedni właściciel już sprawdził sprawy zapłonowe poprzez "całą liste cześci wymienionych", to mogłeś wiec podać nam co było dokładnie robione , zamiast sie unosić i krytykować.
  • #28
    Maksio2019
    Level 4  
    Całkiem możliwe że ktoś wymienił kable świece , zawory , uszczelniacze zaworów , i może to się działo może nie to se dali spokój , a tak naprawdę nie wiedzieli co to i se dali spokój . A powiedz mi jakby to było to co mówisz ten podparty zawór , to jak to naprawić czy da to radę w domu sam zrobić czy zostaje dobry mechanik .
  • #29
    jurekk55
    Level 36  
    Jak ci napiszę że z zawieszającym się zaworem czy luźną prowadnica masz się zgłosić do najlepszego mechanika w okolicy , to też się obrazisz?
    W przypadku takiej usterki ściąga się głowicę , doprowadza WSZYSTKIE zawory do ładu. Przy okazji bezwzględnie zabiela się lub planuje głowicę (według oceny szlifierza), oraz zakłada się nową uszczelkę pod głowicę i nowy pasek rozrządu.

    I tak dochodzimy wspólnie do wniosku że jednak prościej i taniej jest pokonać drzewko diagnostyczne proponowane we wcześniejszych postach.
  • #30
    Maksio2019
    Level 4  
    No też tak myślałem że wasze proroctwa o tej awarii to jakby się potwierdziło to faktycznie bez mechanika by się nie obyło . Ale z drugiej strony nawet jeśli to jest to to po co od razu robić praktycznie remont głowicy i rozgrzebywać samochód . To bezsens to już lepiej jeździć i obserwować najwyżej się głowica ropie.... to wtedy dopiero się zrobi remont . A tak na marginesie tak bym nie dał samochodu do mechanika , bo nie mam nikogo godnego zaufania . Bo tych co znam to oni zaraz byle pierdołe wmówią że trzeba remont robić . A w takim przypadku się to nie opłaca , no i też na razie póki co wychodzi na moją diagnozę . Bo dzisiaj właśnie wyjeździłem całe paliwo do rezerwy i natankowałem nowego paliwa , i co już kilka razy zapalałem i na razie zero objawów , wiec na razie chyba to była wina paliwa , pożyjemy zobaczymy . Ale dzięki za porady , odpukać w razie czego będę wiedział gdzie szukać przyczyny . I w najgorszym przypadku bym sam rozbierał silnik i zawoził głowice do zakładu na remont niż dawał mechanikom . Bo jak sam zrobisz to przynajmniej wiesz że jest wszystko ok .