Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2.0 ECOTEC "falują obroty" help

agilaaa 15 Wrz 2005 11:14 23631 23
  • #1 15 Wrz 2005 11:14
    agilaaa
    Poziom 10  

    Witam. Zakupiłem niedawno OMEGE B. Auto gdy odpalam wskakuje na 1.5 tys obrotów i po ok 20 sec wskakuje na troszke ponizej tysiaca. Gdy jest na "luzie" to same obroty sie zwiekszaja do 1200 a czasem i maleja nawet do 500 ale po dluzszej chwili same automatycznie wskakuja na "prawie tysiac" obrotów. Czym to moze byc spowodowane i jak temu zaradzic. pomozcie prosze. Z gory dzikeuje i pozdrawiam

    0 23
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 15 Wrz 2005 11:41
    kedzior
    Poziom 14  

    Najprawdopodobniej jest uszkodzony jakiś czujnik. Ja miałem falujące obroty od uszkodzonej sondy lambda, ale wiem że inne czujniki, np mapsensor czy czujnik temp też mogą powodować takie cuda. Najlepiej jakbyś mógł gdzieś pod diagnozer się podpiąć, wtedy byłoby wszystko jasne.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 15 Wrz 2005 21:14
    tdi1982
    Poziom 10  

    Witam.Ostatnio byłem z kolegą w Niemczech po taką omegę 2.0 16v ecotek 138KM i miał ten sam problem.Po podpięciu Tacho okazało sie że sonda lambda pokazuje cały czas takie samo napięcie a mieszanka paliwa jest za bogata.Po zmianie takie czegoś jak silniczek krokowy wszystko wróciło do normy obroty nie wirowały a sonda pokazywała zmienne wartości a mieszanka była raz uboga raz bogata.Wniosek:masz do wymiany silniczek to dość częsta usterka koszt nowego silniczka z gwarancją to 300pln.Powodzenia

    1
  • Pomocny post
    #4 15 Wrz 2005 21:24
    robert45
    Poziom 21  

    Panowie może najpierw należy wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy.
    A zakupy później.

    0
  • #5 15 Wrz 2005 22:41
    agilaaa
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Pzreczytałem pare artykułow na temat silniczków krokowych i z tego co wizdiałem to w zasadzie one sie nie psują tylko brudzą. Prosze mi powiedziec czy sa jakies problemy z założeniem spowrotem tego silniczka gdy sie go wyjmie czy lepiej poijechać z tym do warsztatu jakiegos?.pozdr

    0
  • Pomocny post
    #6 15 Wrz 2005 22:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Wrz 2005 23:49
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Prosze pana ja nie wskaże !

    Dodano po 1 [minuty]:

    A konia to poproszę.

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Wrz 2005 01:02
    jarek_car
    Spec od samochodów

    Boże chroń przed wymieniaczami silników krokowych !!!!!!!!!!!!!
    X20XEV ma elektrozawór dodatkowego powietrza z boku przepustnicy - wtyczka na 2 przewody ( - dla fanów krokowych)
    1. Demontujesz całą przepustnice i szorujesz z nagaru (idealnie brzegi przepustnicy)
    2. odkrecasz 2 imbusy rozbierasz i czyścisz zawór - szczególnie kikukrotnie nalewasz WD do elektromagnesu (otwór w który wchodzi trzonek zaworka) i po kilku min. wylewasz.
    3. przepychasz króciec w obudowie przepustnicy - od cienkiego przewodu odp. pokrywy zaworów.
    po ty powinien zacząć dobrze pracować
    pozdrawiam jarek
    i niech Bóg ma ofiary "krokowców " w opiece :-)

    2
  • Pomocny post
    #9 16 Wrz 2005 11:39
    MikeC
    Poziom 20  

    Witam .. @ Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów zatyka się non stop sprawdz przewód ten gumowy i dyszę jest w przepustnicy (vectra b ) lub w kolektorze (omega b ) .. Najprosciej to sprawdzić sciągając ten przewód z pokrywy zaworów i dmuchając w niego .. jeśli dmuchasz i czujesz ze ci bębenki w uszach pękają to jest zapchane :D. Podrawiam MikeC.

    0
  • #10 17 Wrz 2005 19:47
    agilaaa
    Poziom 10  

    A mam jeszce pytanko.Czy bede potzrebował jakies nowe uszczelki nowe bo jesli tak musiałbym sie wczesniej zaopatrzyć.z gory dziekuje i pozdrawiam

    1
  • #11 17 Wrz 2005 19:53
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sprawdz na listwie wtryskiwaczy przewody ,zdejmij długi plastik na zatrzaskach nad wtryskami pod nim jest schowana wiązka i czesto przecierają się w niej przewody jeden o drugi są kiepskiej jakości (po czynnościach które wskazali koledzy wyżej jak się rozum i nerwy skończą)
    Pozdrawiam

    1
  • #12 18 Kwi 2006 22:39
    wicio2
    Poziom 15  

    jarek_car napisał:
    Boże chroń przed wymieniaczami silników krokowych !!!!!!!!!!!!!
    X20XEV ma elektrozawór dodatkowego powietrza z boku przepustnicy - wtyczka na 2 przewody ( - dla fanów krokowych)
    1. Demontujesz całą przepustnice i szorujesz z nagaru (idealnie brzegi przepustnicy)
    2. odkrecasz 2 imbusy rozbierasz i czyścisz zawór - szczególnie kikukrotnie nalewasz WD do elektromagnesu (otwór w który wchodzi trzonek zaworka) i po kilku min. wylewasz.
    3. przepychasz króciec w obudowie przepustnicy - od cienkiego przewodu odp. pokrywy zaworów.
    po ty powinien zacząć dobrze pracować
    pozdrawiam jarek
    i niech Bóg ma ofiary "krokowców " w opiece :-)


    sorry za odgrzewanie starego postu ale musiałem sie gdzieś dolepic :)
    a u mie znowu inna przypadłośc wykonałem dokładnie to co napisał
    jarek_car i zaczeły mi falowac obroty więc ponownie wyczysciłem zawur powietrza dodatkowego i nic przepustnica ideał niewiem zabardzo co jes teraz grane wczesniej obroty nieskakały teraz skaczą moze ma za czysto teraz :D panowie co mam sprawdzic silnik X20XEV

    -1
  • #13 31 Maj 2007 21:09
    kgar
    Poziom 1  

    Witam,

    Też mam "tąpnięcia" obrotów - na postoju potrafi spaść do np. 400 i wraca do ok. 1000.
    Wymieniona sonda lambda, czyszczony i w końcu wymieniony silnik krokowy, czyszczona przepustnica.
    Teraz przymierzam się do wymiany komputera sterowania silnika - falowanie obrotów pozostało nawet po wycięciu instalacji gazowej.

    :(

    Opel Vectra 1.6 16V, 1997

    0
  • #14 11 Gru 2007 17:32
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Jeśli jeździcie na LPG falowanie obrotów na benzynie wynika najczęściej z rozjechanej mapy wstrysków - nalezy ustawić odpowiednio emulację sondy lambda - są 2 możliwości:

    1. Ustawienie przebiegów H = 0,5 ; L = 1,5
    2. Zwarta do masy

    Jeśli jazda tylko na PB to już tak jak mówiono wcześniej...

    0
  • #15 30 Mar 2013 19:29
    gezzini
    Poziom 11  

    kgar napisał:
    Witam,

    Też mam "tąpnięcia" obrotów - na postoju potrafi spaść do np. 400 i wraca do ok. 1000.
    Wymieniona sonda lambda, czyszczony i w końcu wymieniony silnik krokowy, czyszczona przepustnica.
    Teraz przymierzam się do wymiany komputera sterowania silnika - falowanie obrotów pozostało nawet po wycięciu instalacji gazowej.

    :(

    Opel Vectra 1.6 16V, 1997


    I co pomogło?
    Mnie tak faluja sobie przez 2.5 minuty, może grzałka lambdy nie działa, chodź w kompie pisze, że active... hmm ?

    0
  • #16 25 Maj 2013 23:53
    sta-chu1
    Poziom 9  

    To i ja się dokleję do tematu. Silnik X20XEV +lpg - autkiem przejeździłem 10000km i własciwie od początku mam objaw przyklejających się obrotów. Przy obciążeniu silnika podczas zmiany biegów obroty prawie zawsze zatrzymują się na wartości do której "dociskam" na około 3s. Jest to uciązliwe bo podczas zmiany biegów słychać wycie silnika i dopiero opadają. Komputer nie wykazuje błędów. Sprawdziłem ten cienki wężyk od pokrywy zaworów do przepustnicy i był sflaczały i zapchany smołą. Wymieniłem go ale powyższe objawy są nadal.

    Czy mam rozumieć że przepustnica jest tak samo usmolona jak ten wężyk i to powoduje problemy?

    0
  • #17 26 Maj 2013 20:12
    gezzini
    Poziom 11  

    To, że kanał masz kompletnie zapchany w przepustnicy to na 100% stwierdzam, jak ja mam ten przewód brudny, to jedynie przepchanie tej dziurki w przepustnicy cienkim śrubokrętem precyzyjnym idzie i wychodzi taka kupa w formie wałka oleju twardego, co prawda po przeczyszczeniu nigdy nie zauwazyłem jakiegoś tam polepszenia.

    Co do falowania dziś zauwazyłem, że jak odpiąłem sondę lambda to nie faluje gdy trzymam np. rowno pedał gazu, a z nią faluje gora dol 100 obrotow, hmm ???

    1
  • #18 14 Cze 2013 23:12
    sta-chu1
    Poziom 9  

    dzięki za podpowiedź ale przyczyna się znalazła. Podjechałem do mechanika w celu wyczyszczenia przepustnicy i krokowca. Jak sie okazało przepustnica właściwie czyściutka, tylko krokowiec zasyfiony. Podczas czyszczenia wyszło że przpustnica ma luzy - ta łopatka co się otwiera i zamyka jest na osi, która miała uskok około 1-2mm przez co się zacinała. gościu wyczyścił i czymś kleił i teraz jest ok. Po czyszczeniu krokowca obroty na jałowym stoją pięknie na 800 a falowały 700-900. pozdrawiam

    0
  • #19 15 Cze 2013 07:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 16 Cze 2013 14:18
    gezzini
    Poziom 11  

    sta-chu1 napisał:
    dzięki za podpowiedź ale przyczyna się znalazła. Podjechałem do mechanika w celu wyczyszczenia przepustnicy i krokowca. Jak sie okazało przepustnica właściwie czyściutka, tylko krokowiec zasyfiony. Podczas czyszczenia wyszło że przpustnica ma luzy - ta łopatka co się otwiera i zamyka jest na osi, która miała uskok około 1-2mm przez co się zacinała. gościu wyczyścił i czymś kleił i teraz jest ok. Po czyszczeniu krokowca obroty na jałowym stoją pięknie na 800 a falowały 700-900. pozdrawiam


    Mógłbym Cię prosić zdeczka więcej informacji, w jaki sposób stwierdził, że ma luzy, skoro to wszystko jest na sprężynie?
    Otworzył i ten talerzyk się ruszał ?

    0
  • #21 16 Cze 2013 21:43
    sta-chu1
    Poziom 9  

    Pominę ten komentarz "dyletancie"! Podłączyłem się pod ten temat bo moja bryczka to Takuma Daewoo CDX z silnikiem opla - nubiry 2.0 i znalazłem info że ten model diagnozuje się programem do tego właśnie silnika w którym jest temat. Więc silniczek krokowy mam bo widziałem jak czyścił mechanik - trochę kultury!!!

    Jeśli chodzi o ten luz to ja wiem że tam jest sprężyna i czasami ta sprężyna tak się ustawiała ze zawieszały się obroty na 3000, ale gdy podniosłem maskę i dopchnąłem przepustnice na tej sprężynie to słychać było takie cyknięcie - uskok o ten 1-2mm i obroty spadały. Więc prawdopodobnie przepustnica się wytarła (autko z 2001 roku to może ma prawo) i zrobił się luz. Ta okrągła łopatka zawadzała brzegiem o komorę przepustnicy. Teraz o wiele lepiej się prowadzi chociaż rozglądam się za przepustnica z rozbitki bo po tej regeneracji ta może długo nie pociągnąć.

    Pozdrawiam

    0
  • #22 16 Cze 2013 21:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Toto to jest regulator/nastawnik biegu jałowego sterowany pwm kolego.

    0
  • #23 16 Cze 2013 22:06
    sta-chu1
    Poziom 9  

    Napisz regulator/nastawnik biegu jałowego to cię kolego niewielu zrozumie a jak krokowiec to większość kuma o co chodzi.

    Pozdrawiam

    0
  • #24 16 Cze 2013 22:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto