Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Konwerter USB UART 6 w jednym nie chce działać.

05 Lip 2019 00:12 336 19
  • Poziom 8  
    Od razu piszę, że jestem bardzo początkujący.
    Jakiś czas temu kupiłem konwerter USB UART 6 w jednym. Konwerter USB UART 6 w jednym nie chce działać.

Przy podłączeniu konwertera Konwerter USB UART 6 w jednym nie chce działać. w ustawieniu USB to TTL (tu link do ustawień zworek) do samodzielnej ATMEGA328PU i wysłaniu dowolnego skeczu, Arduino IDE komunikuje:
    avrdude: stk500_getsync()
    Na maku mam zainstalowany sterownik do CP2102, który bez problemu współpracuje z ESP8266 NodeMcu v.2 otwierając port SLAB_USBtoUART więc nie sądzę żeby problemem był driver. Nie ma też raczej problemu w konfiguracji ATMEGA328, bo bez problemu Arduino IDE ładuje skecze przez konwerter USBASP. Tą drogą wysłałem niezwykle skomplikowany kod:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

i na konwerterze zapala się co 4 s dioda RX, ale na monitorze czy terminalu wyświetlają mi się krzaczki zamiast napisu. Coś tam więc jednak działa. (Bound rate ustawione na 9600, więc nie dlatego krzaczki;).
    Nie wiem czy dobrze podłączam DTR przez kondensator 10uF z RESET (pin 1), ale czy łączę czy nie, efekt jest ten sam. Kilka razy udało mi się wgrać przez konwerter skecz do Arduino UNO, ale bez podłączonego DTR do RESET. Sam wówczas resetowałem UNO, ale bardzo musiałem się skupić żeby trafić we właściwy moment.;) Nie wiem czy robię coś nie tak, czy kupiłem po prostu wadliwy konwerter. Nie chcę reklamować zanim się nie upewnię czy przypadkiem ja czegoś nie chrzanię. Bardzo proszę o pomoc.
    Mój wpis na blogu w którym zgromadziłem wszystkie dostępne informacje o konwerterze, ustawienia zworek itd.
  • PCBway
  • Poziom 31