Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zużycie energii przez licznik typu A52

05 Lip 2019 17:05 930 30
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jestem elektrykiem na ROD w Poznaniu. Posiadamy sieć elektroenergetyczną po kompleksowej modernizacji (wymiana wszystkich kabli, wyniesienie liczników poza altany, liczniki typu A52 po legalizacji). Nasz ogród to 244 działki i tyleż liczników + 2 dodatkowe do oświetlenia.
    Całkowite ubytki energii wynoszą obecnie około 10% co wydaje mi się wartość dosyć wysoką.
    Doczytałem jednak, że każdy z liczników A52 zachowuje się jak odbiornik o mocy od 4 do 7 W (typowo 5) niezależnie czy mierzy energię czy nie (prąd cewki napięciowej). Dodatkowo dochodzą straty w kablach. Jeżeli tak jest rzeczywiście to wszystko się zgadza. Czy mógłby ktoś bardziej biegły w tym temacie potwierdzić lub zaprzeczyć tym wyliczeniom?
  • Moderator
    koalabis napisał:
    Nasz ogród to 244 działki i tyleż liczników+ 2 dodatkowe do oświetlenia.

Więc jakim cudem masz 10% strat? Ten licznik nie liczy strat własnych.
  • Poziom 10  
    Ale te 246 liczników są podpięte jako podliczniki do jednego głównego licznika naszego dostawcy energii elektrycznej. Sumaryczne wskazania wszystkich 246 podliczników są o około 10% mniejsze niż wskazuje licznik dostawcy.
  • Poziom 35  
    koalabis napisał:
    Nasz ogród to 244 działki i tyleż liczników+ 2 dodatkowe do oświetlenia.

koalabis napisał:
    Doczytałem jednak, że każdy z liczników a52 zachowuje się jak odbiornik o mocy od 4 do 7 W (typowo 5) niezależnie czy mierzy energię czy nie (prąd cewki napięciowej).

Wychodzi 885,6 kWh miesięcznie.

Zakładając, że to 5 W to moc czynna a nie pozorna.
  • Poziom 10  
    Adamcyn napisał:
    Wychodzi 885,6 kWh miesięcznie.

Zakładając, że to 5 W to moc czynna a nie pozorna.

No właśnie, czekam aż ktoś ogarnięty potwierdzi tą teorię.
  • Poziom 35  
    [ 8.