Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd Blyss DOSF-24G - zasilanie awaryjne

Karol_mla 07 Jul 2019 11:53 873 10
  • #1
    Karol_mla
    Level 2  
    Mam w garażu taki napęd Blyss DOSF-24G można go kupić w markecie budowlanym. (Niestety nie mogę dodać linku do specyfikacji)

    Garaż jest w zabudowie szeregowej i nie ma możliwości wejścia przez dodatkowe drzwi. Czy istnieje możliwość podpięcia jakiegoś zasilania awaryjnego w przypadku braku prądu, jakiś UPS lub coś w tym stylu. Zupełnie się na tym nie znam.
    Ostatnio przez tydzień nie było prądu, jakaś awaria, czy coś ze strony energetyki.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Jeśli nie ma dodatkowego wejścia do garażu to brama powinna być wyposażona w ręczne rozblokowanie napędu najczęściej kluczem. Zasilanie awaryjne uchroni na jakiś czas przed awarią prądu a co jeśli przykładowo napęd ulegnie awarii?
  • #3
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Karol_mla wrote:
    Mam w garażu taki napęd Blyss DOSF-24G

    W innych krajach toto sprzedają pod marką CASAR 600/800. W/g anglojęzycznej instrukcji to ustrojstwo można zasilaić z 24V:

    Napęd Blyss DOSF-24G - zasilanie awaryjne


    Zauważ że nie rozwiązuje to wszystkich problemów - jeśli napęd oszaleje lub mechanicznie zatnie to nie zostanie ci nic innego jak forsowanie bramy brechą.
    Są dwa wyjścia z tej sytuacji - albo drzwi w bramie garażowej albo wyprowadzenie awaryjnego odblokowania na zewnątrz:

    Napęd Blyss DOSF-24G - zasilanie awaryjne

    Odblokowanie odbywa się poprzez przekręcenie klucza w zamku i wyjęcie wkładki. Do wkładki przymocowana jest stalowa linka której pociągnięcie odblokowuje bramę (mocujesz ją w miejsce tego czerwonego "chwościka") i pozwala na jej ręczne podniesienie.
    Oczywiście by bramę zamknąc po takiej akcji trzeba ponownie zasprzęglić i uruchomić napęd a jesli to niemożliwe (nadal brak prądu, napęd uszkodzony) trzeba bramę zamknać na wcześniej zamontowany zamek z ryglem i kluczem.
  • #4
    Karol_mla
    Level 2  
    a gdzie i pod jaką nazwą można kupić taką wkładkę?
    i taki zasilacz 24v i jak go podłączyć?
  • #5
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Karol_mla wrote:
    a gdzie i pod jaką nazwą można kupić taką wkładkę?


    "Zamek awaryjnego otwierania drzwi garażowych" - circa 75zl na Allegro.

    Karol_mla wrote:
    i taki zasilacz 24v i jak go podłączyć?


    Jak już to akumulator.
    A gdzie podlaczyć to masz opisane na obrazku (+) gdzie "-" to juz musisz poglowkować po otwarciu obudowy. Nie wynika też z dokumentacji czy ow akumulator będzie doładowywany przez napęd...

    Sugeruję odpuścić awaryjne zasilanie, bo ono nie rozwiązuje wszystkich problemów.
  • #6
    ajibaz
    Level 11  
    jdubowski wrote:
    Jak już to akumulator.

    Czy akumulator rozwiąże problem samoczynnego otwierania bramy po zaniku i powrocie napięcia zasilania?
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    ajibaz wrote:
    Czy akumulator rozwiąże problem samoczynnego otwierania bramy po zaniku i powrocie napięcia zasilania?


    To aż takie dziadostwo jest?
    Instrukcja nie opisuje, pytanie czy masz dodatkowe wejście do garażu - jeśli tak to trzeba wypróbować akumulator (można użyć dwu samochodowych 12V), jeśli nie to i tak potrzebujesz gadżetu opisanego w #3 lub drzwi w bramie a problem samoczynnego otwierania sugeruję rozwiązać przy pomocy stycznika z samopodtrzymaniem.
  • #8
    ajibaz
    Level 11  
    jdubowski wrote:
    pytanie czy masz dodatkowe wejście do garażu
    - nie mam,

    jdubowski wrote:
    problem samoczynnego otwierania sugeruję rozwiązać przy pomocy stycznika z samopodtrzymaniem
    - a dokładniej może jakiś schemat?,

    Problem pojawia się w momencie zaniku i powrotu zasilania z sieci energetycznej - "brak prądu" w całym domu.
  • #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    ajibaz wrote:
    jdubowski wrote:
    problem samoczynnego otwierania sugeruję rozwiązać przy pomocy stycznika z samopodtrzymaniem
    - a dokładniej może jakiś schemat?,

    Problem pojawia się w momencie zaniku i powrotu zasilania z sieci energetycznej - "brak prądu" w całym domu.


    Zapoznaj się z:
    https://www.tranzystor.pl/artykuly-i-schematy...onika/przekaznikstycznik-z-podtrzymaniem.html
  • #10
    ajibaz
    Level 11  
    jdubowski wrote:
    problem samoczynnego otwierania sugeruję rozwiązać przy pomocy stycznika z samopodtrzymaniem.
    - dzięki za podpowiedź. Muszę tylko "wyprowadzić" dodatkowy przycisk (P2 zwierny) na zewnątrz garażu żeby po powrocie zasilania uruchomić automatykę.
  • #11
    jdubowski
    Tube devices specialist
    ajibaz wrote:
    Muszę tylko "wyprowadzić" dodatkowy przycisk (P2 zwierny) na zewnątrz garażu żeby po powrocie zasilania uruchomić automatykę.


    Ale wtedy brama się otworzy - pierwsze otwarcie sugeruję zrobić ręcznie.