Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 2.2hdi 2008r - nie odpala

07 Lip 2019 13:16 390 28
  • Poziom 18  
    Witam autko jak w temacie kręci nie odpala w sterowniku zero błędów sterownik puma w parametrach obroty widzi aczkolwiek podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie na listwie rośnie do 1500 zastanawia mnie brak synchronizacji ale w niektórych autach pokazuje się dopiero po odpaleniu
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 38  
    wecia91 napisał:
    1500

    Jeszcze podaj jednostkę.
    Z plaka pali?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 18  
    oczywiście bar ile daję mu plaka tyle chodzi
  • Poziom 38  
    1500 bar to zdecydowanie za dużo, powinno być ok 290 (+-50).
  • Poziom 18  
    tyle kolego to wiem ale przyczyna??
  • Poziom 38  
    Odepnij czujnik z listwy i sprawdź jakie wtedy będzie widoczne ciśnienie.
  • Poziom 31  
    Może być problem z zaworem dawki na pompie WC. Sprawdż czy jest plus na zaworze dawki po włączeniu zapłonu. Jak jest plus to podłącz do odłączonej wtyczki zaworu dawki żaróweczkę 5W, od zasobnika ciśnienia odkręć jedną rurkę wysokiego ciśnienia tak aby w zasobniku nie powstało ciśnienie i zakręć rozrusznikiem. Żaróweczka powinna się zaświecić a z zasobnika lecieć paliwo. Ściągnij wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa na listwie, jeżeli wewnątrz jest paliwo to czujnik do wymiany. Sterownik nie powinien zezwolić na wzrost ciśnienia paliwa na listwie w czasie kręcenia rozrusznikiem do 1500 bar.
  • Poziom 18  
    witam na regulatorze po podłączeniu żarówki świeci z rurki podczas kręcenia leci paliwo wewnątrz czujnika na listwie nie ma paliwa po odpieciu czujnika automatycznie pokazuje 2370 bar jak go podepnę spowrotem pokazuje 0 bar podczas kręcenia 1500 a nawet 1700 bar ,chciałbym dodać że pompa druga a regulator nowy
  • Poziom 38  
    Trzeba by zmierzyć fizycznie ciśnienie manometrem. Więcej by się wyjaśniło.
  • Poziom 31  
    Trzeba się wpiąć w przewód sygnałowy z czujnika cisnienia paliwa i mierzyć napięcie na nim.
  • Poziom 31  
    Nawet po podaniu 5V na przewód sygnałowy z czujnika cisnienia sterownik nie pokaże 2370 bar.
    Może być przebicie z 12V. Trzeba mierzyć napięcie to się wyjaśni.
  • Poziom 18  
    niestety wymieniony na nowy czujnik ciśnienia na listwie nie odpala sterownik rozebrany sucho ni e mam pomysłu być może padł sterownik podstawiony w powietrzu wtrysk nie puszcza paliwa prawdopodobnie brak sterowania wtryskami
  • Poziom 18  
    tak sterownik widzi obroty
  • Poziom 31  
    Jak pisałem wcześniej podłącz woltomierz i mierz napięcie na przewodzie z sygnałem z czujnika ciśnienia.
    Do czujnika dochodzą trzy przewody: plus 5V, masa i sygnał.
    Mierz napięcie na podłączonej wtyczce pomiędzy masą a sygnałem. Przewody wysokiego ciśnienia skręcone. Napięcie powinno stopniowo rosnąć do 1,2V. Jeżeli napięcie nie rośnie popuść jedną rurkę wysokiego ciśnienia i sprawdź czy pompa WC podaje paliwo. Jeżeli pompa nie podaje paliwa na listwę tzn że jest usterka elektryczna w systemie wtrysku i sterownik podaje 12V na zawór dawki i zamyka dopływ paliwa do pompy WC.
    Kontrolka od wtrysku powinna migać.
    Czym to diagnozujesz?
  • Poziom 18  
    kolego Megawe dzisiaj auto sprawdzone na zapłonie na sygnale jest 1V jak kręcę rozrusznikiem rośnie do 3,9V auto diagnozuję Diagboxem
  • Poziom 38  
    To teraz musisz sprawdzić jakie jest wypełnienie na regulatorze w pompie ale to za pomocą oscyloskopu lub wiernika do tego przystosowanego. Z ciekawości odepnij wtyczkę regulatora i sprawdź jakie wtedy sterownik widzi ciśnienie na listwie podczas kręcenia.
  • Poziom 18  
    ale od braku synchronizacji będzie bił 1700 bar a czasem po odpaleniu nie wskakuje że jest synchronizacja błędu synchronizacji nie ma tylko w parametrach synchronizacja pokazuje nie
  • Poziom 31  
    Za wysokie napięcia, 1V to już ponad 200 bar.
    Odłącz wtyczkę od czujnika wysokiego ciśnienia, powinna migać kontrolka, odkręć rurkę wysokiego ciśnienia na listwie. Zakręć rozrusznikiem, nie powinno lecieć paliwo. Sterownik powinien zablokować zawór dawki dając minus. Podłączamy wtyczkę na czujniku ciśnienia i odłączamy na zaworze dawki, kręcimy rozrusznikiem i powinno lecieć paliwo z ODKRĘCONEJ rurki wysokiego ciśnienia.
    Jaki masz numer części na zaworze wysokiego cisnienia?
  • Poziom 18  
    według programu WOW WURTHA na zapłonie ma być 1V na biegu jałowym 1,4V przy 3000 tys obrotów 2,5V
  • Poziom 38  
    Masz jakiś regulator PWM do wysterowania zaworu?
  • Poziom 21  
    wecia91 napisał:
    chciałbym dodać że pompa druga a regulator nowy


    w tym silniku musisz przyuczyć nowy regulator jakimś dobrym sprztem.
  • Poziom 18  
    przyuczenie nic nie dało
  • Poziom 31  
    Ciekaw jestem: jak to się przyucza zawór elektromagnetyczny od regulacji dawki?
  • Poziom 21  
    Przyucza się, przyucza.
    Wecia 91, nie dałes przypadkiem złego zaworu? Wystepują dwa rodzaje, jeden pod pełnym napieciem maksymalnie zamkniety, drugi max otwarty.