Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vovlo V50 1.6 D2 - Stukanie dyferencjału przy zmianie biegów 1 na 2

07 Lip 2019 15:32 258 17
  • Poziom 13  
    Witam

    Problem dotyczy Volvo V50 1.5 D2 114KM z 2011r. skrzynia biegów B6 (6 biegowa).

    również fordy focusy 1.6 TDCI MK3 mają ten sam napęd.

    Po zagrzaniu słychać wyraźnie jakby w układzie napędowym był luz, szczególnie jest to słyszalne podczas ruszania, przy zmianie biegów z 1 na 2 na 3 późnej już szum opon nieco zagłusza to stukanie.

    Było wymienione koło dwumasowe i sprzęgło (koło trochę się kołysało), w skrzyni biegów firma BCS wymieniła łożyska (dodatkowo po zdjęciu nogi z gazu słuchać było wyraźne huczenie w okolicy 75km/h), powiedzieli, że dyferencjał jest OK i luz kółek koronkowych musi być.

    ale problem pozostał nie rozwiązany skrzynia huczy mniej ale jest to słyszalne, a klikanie przy ruszaniu dalej występuje (były podmieniane nowe półosie z GSP ale nic to nie dało).
    Oryginalne półosie są sprawne wymieniłem w nich przeguby na metelli.

    Teraz takie pytanie

    Jeśli na przegubie wewnętrznym osłona gumowa jest mocniej naciągnięta to ten przegub jest bardziej stabilny i bardziej opiera się na pierścieniu zabezpieczającym w kole koronkowym dyferencjału wtedy stuki są mniejsze albo ich w ogóle nie ma, jak gumę zluzuję tak, że przegub przesuwa się swobodnie na wieloklinie koła koronkowego dyferencjału stuki są wyraźne.

    Czy to jest prawidłowe, że osłona gumowa przegubu ma taki wpływ na luz w dyferencjale i słyszalne stuki kółek koronkowych i satelitów ? czy te typy tak mają chodzi o luz w dyferencjale ? według mnie jest on zbyt duży
    Może ktoś z użytkowników forda focusa mk3 ma podobne doświadczenia

    Z góry dzięki za odpowiedź
  • Poziom 4  
    Witam
    Czy rozwiązałeś swój problem? Mam tą samą przypadłość. Ten sam model i rocznik. Poza tym podobne dźwięki mam przy puszczaniu i wciskaniu sprzęgła oraz gazu. :)
    Półosie regenerowałem ale widać nie w tym problem ponieważ jest tak samo a nawet i gorzej. Wjeżdżając w poprzeczne dziury dochodzi również do stuków w zawieszeniu. Zawieszenie jednak sprawdzane w volvo i na różnych stacjach diagnostycznych i wszystko okay. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nikt nie wie o co chodzi. Może to jakieś poduszki? Chociaż wszyscy twierdzą że są okay. Masakra
  • Poziom 13  
    Witam, czekam na nowe półosie z SKF, moje prawa ma wyczuwalny luz na prawym przegubie, lewa też niewielki. Mają też małe stukające luzy poprzeczne. U mnie problem stuków występuje po rozgrzaniu, jak samochód jest zimny nic nie stuka. W skrzyni biegów były wymienione wszystkoe łożyska na nowe i dyferencjał (ale to nie pomogło). Poza tym nie wiem jak u Ciebie przy 70-80 km/h i puszczeniu nogi z gazu skrzynia wyje. Sprawdź u siebie wszystkie poduszki, prawa lewa i od spodu. Sprawdź czy rura wydechowa gdzieś nie obija. Daj znać czy u Ciebie też wyje przy 70-80km/h
  • Poziom 4  
    Jestem ciekaw czy pomoże. Ja brałem nowe jakieś zamienniki z autoparts. Niby do tego modelu - na wieloklinie tyle damo zębów a okazało się że inna jest jego średnica jak zostały wyjęte stare i miały być wkładane nowe. Niestety nigdzie nie znalazłem lepszych.
    Cały czas pytanie czy w tym jest problem.
    Przed regeneracją moich półosi bolączki auta również były po zagrzaniu się samochodu (dłuższa jazda), dlatego też ciężka jest diagnostyka u mechanika. Po regeneracji w specjalistycznym zakładzie jest praktycznie od razu ten objaw.

    Jako takiego wycia nie ma przy tych prędkościach. Bardzie są tu takie stuki, kliki jakby coś było luźnego. Energiczne dodawanie i odpuszczanie gazu na biegu przy niewielki prędkościach też coś stuka - wyczuwalne pod pedałem jak i dość słyszalne.

    Znajomy z opisu cały czas się upiera że to jakieś poduchy ale byłem nawet parę dni temu w serwisie volvo (miałem pecha bo akurat jak się umówiłem to lało i na jeździe próbnej akurat nic nie było słuchać :)) jednak wzięli go na podnośnik, posprawdzali i niby są delikatne luzy na regenerowanych półosiach ale to jest niby normalne, mogą mi wymienić na nowe (ponad 2 tys. za stronę) ale i tak nie jest pewne czy to jest to :)
    "Strzelali" że może to dwumas - ale inni nie widzą na razie żadnych objawów aby to było to. No i bądź tu mądry :) Odwiedziłem już dwóch mechaników, ASO, trzy stacje diagnostyczne...
  • Poziom 13  
    Przerabiałem półosie z autoparts z gsp, ale nie dość, że stukanie było nadal to jeszcze doszły drgania podczas przyśpieszania. Co do półosi powiem tak, mam jeszcze renaulta scenica III z 2010r ma przejechane prawie 200tyś. I na półosiach nie ma żadnych wyczuwalnych luzów, tam nic nie stuka. Wydaje mi się, że stuki są od półosi. Dzwoniłem do SKF mają być dostępne w sierpniu półosie VKJC4868, a we wrześniu prawa strona VKJC4863 to jedyna szansa to sprawdzić. Poduszki mam nowe huthinson koło dwumasow sprzęgło nowe LUK. A stuki kliki są dalej. One są słyszalne u mnie po rozgrzaniu przy zmianie z 1 na 2 potem z 2 na 3 przy 4 na 5 czy z 5 na 6 już nie zą słyszalne. Te półosie nie mogą moeć wyczwalnych luzów, tak mi się wydaje. Acha sprawdź czy przy 110 do 130 km/h masz drgania, mrowienie na kierownicy to też będzie objaw luzów na półosiach, jak luz jest duży na wewnętrznych przegubach to drgania nasilają się podczas przyśpieszania, tak moałem na chińskich GSP
  • Poziom 4  
    tutaj o tym piszą w kwestii s60 ale gdzieś słyszałem również o v50
    (tu chciałem zamieścić link ale niestety nie mogę może na priv)

    a tu jest link z tego postu do takiej poduszki na śrubę
    (tu chciałem zamieścić link ale niestety nie mogę może na priv)

    może to będzie to, niby proste ale może skuteczne...?
  • Poziom 13  
    Występuje taki problem przy skręceniu półosi z piastą, rozwiązaniem problemu jest: 1. Zastosowanie śruby z XC90, takie śruby z podkładką gumową, też to przerabiałem, w moim przypadku to nic nie dało, po prostu wieloklin półosi ma luz względem piasty i to może też powodować atuki. 2. Montaż półosi na kleju ale to na niedługo pomaga. Na angielskim forum też znalazłem taki problem, którydotyczył samochodów nowych, czytałem podobne problemy w V40 z silnikami 1.6 d2 czyli ten sam napęd, ale tam są inne półośki (inna długość). Nie wiem może ktoś by się tu wypowiedział z jakiegoś ASO Volvo, który ten problem przerabiał.
  • Poziom 4  
    No niestety w ASO w którym byłem nie znali problemu.
  • Poziom 4  
    Przepraszam za opieszałość w odpowiedzi. Wyjeżdżałem akurat na urlop. Przebieg mojego auta to 180 tys. Podczas jazdy autostradowej zauważyłem ze faktycznie przy prędkościach około 120-130 są dość mocno wyczuwalne drgania. Powyżej delikatnie ustępują.
    😂 nie sądziłem ze w tym aucie mogą być takie problemy których nie da się rozwiązać. Żenada. Jaka cena Rych półosi z SKF?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A tak prawdę powiedziawszy ty nie wymieniasz na początek półosi tylko wymieniłeś już wcześniej dużo elementów teraz to jak ja wymienię półosie i dalej to będzie się działo to po prostu nic już nie będzie wiadomo o co chodzi.
  • Poziom 13  
    Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie.

    Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu nie ma luzów, one też czasami powodują drgania, potem powodem mogą być półosie.

    Dobrze jakby się jeszcze jakiś użytkownik takiego Volvo wypowiedział może ktoś ma V40 z silnikiem 1.6 D2 one mają ten sam napęd, nikt nie ma takiego samochodu ?
  • Poziom 4  
    Czy jesteś w stanie wskazać gdzie kupiłeś/zamówiłeś te półosie?
    Będę się ewentualnie przymierzał do ich zakupu.
  • Poziom 4  
    Dzięki. Ciekawe te ceny przeważnie widziałem około 1000 pln. Ciekawe czemu tak duża różnica.
  • Poziom 13  
    Trudno powiedzieć, cena powinna być podobna, tak ja wymieniłem poduszki, skrzynię, dwumas huczenie mi się zmniejszyło ale stuki dalej są. Z kąd jesteś moglibyśmy te stuki porównać, bo to nie wiadomo czy to jest to samo, ja jestem ze śląska, możesz mi na priva napisać.
  • Poziom 4  
    Jestem z Sosnowca. Pracuje na codzień w Kato.
  • Poziom 4  
    Jak u Ciebie z czasem czwartek-piątek? Może na Priv się umówimy? Mój adres to mikolaj1974(malpa)gmail.com