Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zwiększenie mocy przyłączeniowej i zmiana instalacji elektrycznej pod indukcję

07 Lip 2019 16:17 174 6
  • Poziom 1  
    Witam,

Chciałem zapytać o zwiększenie mocy przyłączeniowej i zmianę instalacji elektrycznej pod indukcję.
    Z góry przepraszam za ewentualne pomyłki, ale jestem laikiem w obszarze elektryki. Mam nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział na ten post. Widziałem posty o podobnej tematyce, ale nie wiem czy odpowiadały mojemu przypadkowi, więc postanowiłem napisać.

Trochę danych:
    Bezpiecznik na klatce B20
    Bezpiecznik w mieszkaniu B16
    Instalacja jednofazowa
    W spółdzielni powiedzieli mi, że moc przyłączeniowa jaką teraz mam (max?) to 8kW

Generalnie to zastanawiam się czy na obecnej instalacji elektrycznej mogę zamontować indukcję w mieszkaniu. Czy może muszę zmienić na instalację trójfazową, albo wystąpić o zwiększenie mocy przyłączeniowej? Dodam tylko, że zmiana na instalację trójfazową może być bardzo problematyczna, bo podobno trzeba będzie ciągnąć instalację z drugiej klatki. Boję się, że jest to bardzo kosztowne i wiąże się z długim czasem na załatwienie formalności np. w spółdzielni. Chciałbym natomiast uniknąć sytuacji gdy po włączeniu np. 3 pól grzewczych, czajnika, piekarnika, pralki będzie za każdym razem wybijało bezpiecznik.

W związku z tym chciałem zapytać m.in. o następujące kwestie:
    1) Przy ilu kW wybije bezpiecznik B20?
    Jak na razie spotkałem się z dwoma „opiniami”…:
    Pierwsza, to że powinniśmy wykonać działanie 20 * 230 = 4600. Czyli wówczas wychodzi 4,6kW