Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne ładowanie, kombajn Bizon.

08 Lip 2019 21:57 411 15
  • Poziom 3  
    Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 24  
    Z tego co się zorientowałem (bo na kombajnach się nie znam), to alternator w kombajnie daje 28V (około), regulator obniża do ok 24V na oba akumulatory. Jeśli musisz włączać obciążenie żeby ładował jak należy, to stawiał bym na padnięty lub dogorywający jeden akumulator. Napisałeś, że
    KapitanKanapka napisał:
    Regulator napięcia jest nowy
    , ale może mieć wadę i odcina przy większym napięciu niż powinien.
  • Poziom 3  
    Akumulatory są nowe i regulator powinien robić tak aby na każdy akumulator przypadało około 14,4V
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Witam .
    Wygląda to że regulator odcina wzbudzenie ,jak akumulatory osiągną napięcie .Ładowanie powinno być max 28V ,nie więcej.Tu nie ma zbyt dużo odbiorników(praca w dzień).Sprawdź profilaktycznie naciąg paska,to bardzo ważne.
    Jeżeli odetnie jak piszesz , to do ilu spada?.
    Ważne by regulator posiadał dobrą masę,jak również by nie był narażony na zbyt duże drgania.Czy to masz regulator z Elmotu ,czy podróba.
  • Poziom 3  
    Gdy ten złom (jakiś chinol pewnie, bo na pewno nie elmot) odcina lądowanie to jest w instalacji napięcie akumulatorów, (około 26-27).
  • Moderator Samochody
    Szczotki zobacz profilaktycznie. Te ginące ładowanie to wnosisz po wskazaniach pokładowego woltomierza, świeceniu kontrolki wzbudzenia, czy na rzeczywistych pomiarach multimetrem? Tam filozofii żadnej nie ma - układ identyczny jak w np. FP125p - tyle że 24V.
  • Poziom 3  
    Multimetr i pokładowy woltomierz, w kombajnach nie ma kontrolki wzbudzenia.
  • Poziom 31  
    Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
  • Poziom 3  
    Nie wiem co by miało to zmienić? Styki bezpieczników były czyszczone i założyłem nowe, właśnie ze stykami nierdzewnymi.
  • Poziom 31  
    Zobacz jak wyglądają pierścienie ślizgowe, szczotki, pasek klinowy i czy jest dobrze przykręcone koło pasowe.
    Pierścienie ślizgowe i szczotki muszą mieć świecącą powierzchnię tarcia. Bicie pierścieni też może zakłócać ładowanie.
    Można na chwilę podać bezpośrednio prąd na szczotkotrzymacz i zobaczyć jak będzie rosło napięcie z obrotami. Opór wirnika ma wynosić ca 16 omów stojan ma cieńsze druty jak w 12V.
  • Poziom 25  
    Witam.
    Zmierz napięcie przed regulatorem napięcia aby wykluczyć usterkę samego regulatora.
  • Poziom 39  
    A czy dałoby się ustalić jaki tam zamontowano altrnator i oczywiście regulator? Skoro nie ma lampki kontrolnej to zapewne jakiś zewnętrzny. Nie dowiedzieliśmy się także
    Megawe napisał:
    obacz jak wyglądają pierścienie ślizgowe, szczotki, pasek klinowy i czy jest dobrze przykręcone koło pasowe.

    Oraz czy instalacja elektryczna jest w miarę poprawna. Jako że może się okazać iż określone nasilenie drgań powoduje zanik połączeń.
  • Poziom 15  
    A co stało się z poprzednim regulatorem (oryginalny był)?
  • Poziom 8  
    Kapitanie Kanapka mam do Ciebie prośbę, mam padnięty zegar obrotów młocarni, czy mógłbyś zmierzyć jakie napięcie jest na prądniczce od obrotów młocarni przy 500-set i 1000-u obrotów, oczywiście przy prędkości obrotowej silnika na jakiej kosisz. Bo szczerze powiem, że nie chcę wydawać na nowy zegar, a używkę kupiłem ale padniętą, a gość tel nie odbiera. Dziś jak go skręciłem to napięcie wynosiło 14.6V, tylko nie wiem ile to obrotów, a tak jak byś mi podał te wartości to bym resztę sobie obliczył.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Co do ładowania miałem tak samo w tamtym roku, raz było raz nie. Wymieniłem regulator na nowy mechaniczny i pochodził dzień i padł, ładowania nie było. Pojechałem go oddać do sklepu i gość zamienił mi na elektronika, i od tamtej pory nie ma problemu z ładowaniem.
  • Spec od Mercedesów
    Tez się kiedyś naszukałem - co prawda nie w kombajnie :)
    Zmierzając do puenty: okazało się, że przewód wirnika (tuż przy pierścieniu ślizgowym) się oderwał. Przy niskich obrotach stykał, przy wysokich siła odśrodkowa go odginała i ładowanie zanikało. Statyczny pomiar wirnika pokazywał, ze jest dobry. :)
  • Poziom 3  
    gelek79 napisał:
    Kapitanie Kanapka mam do Ciebie prośbę, mam padnięty zegar obrotów młocarni, czy mógłbyś zmierzyć jakie napięcie jest na prądniczce od obrotów młocarni przy 500-set i 1000-u obrotów, oczywiście przy prędkości obrotowej silnika na jakiej kosisz.
    Niestety nie posiadam sprawnej prądniczki do obrotów. Muszę ją rozebrać i naprawić. A co do problemu to został on rozwiązany, wywaliłem tego mechanicznego, chińskiego złoma i zregenerowałem elektroniczny który był wcześniej (wymieniłem tranzystory i wyregulowałem ładowanie potencjometrem). Temat można zamknąć :)