Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Focus II 1.6tdci - uszkodzenie płytki licznika

08 Jul 2019 22:02 1014 12
  • Level 11  
    Dzień dobry,
    Od pewnego czasu w moim focusie II 1.6 tdci pojawił się znany problem zimnych lutów na płytce licznika. Kilkakrotnie przelutowywałem luty, nawet gdy wyglądały już dobrze lecz problem wcześniej czy później wracał. Ostatnim razem zauważyłem głębokie zarysowanie płytki. Jest to płytka jednostronna dwuwarstwowa i rysa przechodzi przez obie warstwy płytki. Na dołączonej fotce fragment tych ścieżek:
    Ford Focus II 1.6tdci - uszkodzenie płytki licznika Ford Focus II 1.6tdci - uszkodzenie płytki licznika
    - tego z rysą niestety nie mam uwiecznionego. Czy można jakoś naprawić te porysowane miejsca? Podejrzewam, że stąd właśnie biorą się błędy szyny CAN i "dyskoteka" na zegarach.... Z pojedyncza warstwą nie ma kłopotu ale tu jest normalna ścieżka miedziana i na niej naniesiona warstwa ścieżek, nie wiem, z jakiegoś przewodzącego kleju? Czy te zgrubienia na wierzchnich, zielonych ścieżkach to łączenie warstw? Jestem amatorem w takich sprawach więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
    Pozdrawiam
  • Car dashboards specialist
    yagr wrote:
    Jestem amatorem w takich sprawach więc proszę o wyrozumiałość i pomoc


    Czasem lepiej zlecić naprawę profesjonaliście, wtedy nie ma takich problemów.

    Po pierwsze pokaż jak polutowałeś złącze.
    Pokaż też które ścieżki są porysowane bo skąd mamy wiedzieć czy ma to znaczenie czy nie. Zmierz też czy jest zwarcie w miejscu tej rysy.
  • Level 22  
    A wykwitów na przelotkach nie ma?Jaki producent nie visteon czasem?Walka z wiatrakami.Jak masz czarne wykwity wszystkie do połatania.
  • Car dashboards specialist
    To Visteon ale na tych PCB nie robią się wykwity. Tam nie ma przelotek. To taki dziwny wynalazek- 2 warstwy na 1 stronie, kompletnie poroniony pomysł..
    I nie jest to walka z wiatrakami, dosyć prosty licznik.
  • Level 11  
    Brak wykwitów, płytka czysta. Model tego visteona to PWB12146. Chodziło mi raczej o sposób postępowania z takimi dwuwarstwowymi płytkami bo nie miałem z nimi jeszcze styczności. Czy można zmyć część tej wierzchniej ścieżki w miejscu rysy dla wyeliminowania potencjalnego zwarcia i zrobić obejście, jeśli tak to czym? Ze ścieżkami miedzianymi wiem jak postępować - to tutaj to dla mnie nowość. Ewentualne zdjęcia zamieszczę po kolejnym demontażu licznika.
  • Level 34  
    Naprawiam te liczniki, mija problem z immo, okresowym brakiem mocy silnika, chaotycznym działaniem wskazówek bądź wyświetlacza. Kontakt na PW
  • Car dashboards specialist
    Też naprawiam te liczniki ale jakie to ma w tej chwili znaczenie.

    https://totaltronics.com/instrument-cluster-r...ord/ford-focus-mk2-instrument-cluster-repair/

    Pomogę i publicznie, nie trzeba pw ale muszę znać odpowiedzi na zadane przeze mnie w poście #2 pytania. Szklaną kulę ktoś pożyczył i nie oddał.

    yagr wrote:
    Czy można zmyć część tej wierzchniej ścieżki w miejscu rysy dla wyeliminowania potencjalnego zwarcia i zrobić obejście


    Jeśli uda Ci się zmyć to daj znać czym, może się kiedyś przyda.
    Po co to zmywać? Wystarczy przeciąć.
    Dlaczego piszesz o "potencjalnym" zwarciu, nie potrafisz zmierzyć multimetrem czy zwarcie jest, czy nie?
    Nadal nie wiemy o których ścieżkach piszesz więc potencjalnie ta dyskusja nie ma sensu.
  • Level 34  
    rosak wrote:
    przelotek. To taki dziwny wynalazek- 2 warstwy na 1 stronie, kompletnie poroniony pomysł..
    .

    Dwie warstwy na jednej stronie masz już w zegarach Jaeger stosowanych w megane 1 faza 2 jak i scenic.
  • Level 34  
    Jakie koszty? Wszystko z jednej strony, druga strona golusia, małe szanse na przypadkowe zwarcia. Innym kosztem jest robić jedną warstwę, tworzyć warstwę izolacyjną, na która kładziemy drugą warstwę; niż cykanie przelotek. A z tym też jest różnie, albo tulejki, albo grafit; który kwitnie i robi różne jaja, np zegary w starych focusach, albo radio razem z panelem klimy w seatach ibiza.
  • Level 11  
    Co do "szklanej kuli" i zgadywania co płytkę boli to wyraźnie napisałem, że zdjęcia po "kolejnym demontażu licznika" z czego wynika, że licznik jest zamontowany w samochodzie i jeździ. Piszę o potencjalnym zwarciu bo po ponownej dyskotece rozebrałem go w warunkach polowych ze śrubokrętem i dwoma łyżeczkami czym raczej pomiarów nie wykonam
    Zamykam temat bo robi się z niego dyskusja na temat kosztów płytek oraz giełda ofert naprawy a o postępowaniu z dwuwarstwowa jednostronna płytką nie dowiedziałem się nic. Nie wiem czy te wierzchnie ścieżki mogę lutować, czy łączyć jakimś metalicznym klejem przewodzącym, nie wiem czy okrągłe punkty/zgrubienia ścieżek to "przelotki" do spodniej warstwy. Liczyłem, że uzyskam od Was takie informacje zanim znowu rozbiorę licznik i sam to pomierzę. Mimo wszystko dziękuję za chęć pomocy. Pozdrawiam
  • Level 11  
    Co do "szklanej kuli" i zgadywania co płytkę boli to wyraźnie napisałem, że zdjęcia po "kolejnym demontażu licznika" z czego wynika, że licznik jest zamontowany w samochodzie i jeździ. Piszę o potencjalnym zwarciu bo po ponownej dyskotece rozebrałem go w warunkach polowych ze śrubokrętem i dwoma łyżeczkami czym raczej pomiarów nie wykonam
    Zamykam temat bo robi się z niego dyskusja na temat kosztów płytek oraz giełda ofert naprawy a o postępowaniu z dwuwarstwowa jednostronna płytką nie dowiedziałem się nic. Nie wiem czy te wierzchnie ścieżki mogę lutować, czy łączyć jakimś metalicznym klejem przewodzącym, nie wiem czy okrągłe punkty/zgrubienia ścieżek to "przelotki" do spodniej warstwy. Liczyłem, że uzyskam od Was takie informacje zanim znowu rozbiorę licznik i sam to pomierzę. Mimo wszystko dziękuję za chęć pomocy. Pozdrawiam

    Dodano po 28 [minuty]:

    Brak rozwiązania - zamykam bo temat się rozwadnia i odchodzi od meritum
  • Car dashboards specialist
    yagr wrote:
    Piszę o potencjalnym zwarciu bo po ponownej dyskotece


    Pamiętaj, że my tego urządzenia nie widzimy, więc wiemy mniej od Ciebie. Najpierw dokonaj pomiarów a potem pisz na forum, inaczej się nie da żeby to miało jakiś sens.

    yagr wrote:
    giełda ofert naprawy


    ? Gdzie? W temacie widzę 2 oferty pomocy nieodpłatnej.

    yagr wrote:
    Nie wiem czy te wierzchnie ścieżki mogę lutować, czy łączyć jakimś metalicznym klejem przewodzącym


    Ja też nie wiem. Zrobiłem kilkaset takich liczników i nigdy nie musiałem się nad takimi rzeczami zastanawiać. Tylko raz trafiło mi się zwarcie na 2 warstwach. Gdyby to było przerwanie, zrobiłbym obejście zamiast zastanawiać się czym kleić ścieżkę, po co sobie utrudniać życie?

    Bieda z nędzą wrote:
    małe szanse na przypadkowe zwarcia


    A w 2 warstwowych PCB masz większe szanse na zwarcia? Zwarcia czego z czym?

    Bieda z nędzą wrote:
    A z tym też jest różnie, albo tulejki, albo grafit; który kwitnie i robi różne jaja


    Nie jest różnie, z tulejkami nigdy nie było problemów (przynajmniej w licznikach). Visteon jako jedyny chyba stosuje kwitnący grafit zamiast tulejek, które z powodzeniem są stosowane przynajmniej od 1995r.