Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus mk1 problem z centralnym - Problem z centralnym zamkiem

09 Lip 2019 00:48 258 6
  • Poziom 9  
    Z początku problem był typowy, teraz nie udało mi się znaleźć w sieci żadnego tematu który by pasował.
    Najpierw był zamontowany moduł ZV z różową naklejką. Nie działało otwieranie z kluczyka ani z przycisku klapy bagażnika ani z przełączników wewnątrz. Przy "wpinaniu" tych modułów zamykały się wszystkie drzwi, ponadto, podczas wpinania modułu i jednoczesnego trzymania wciśniętego przycisku otwierania klapy bagażnika, ten się otwierał. Na drugim (i trzecim) module było to samo.

    W końcu załatwiłem moduł z białą naklejką i pilota. I tutaj jest problem którego nie zaobserwowałem u nikogo na rodzimych forach.

    Udało mi się normalnie zaprogramować pilota. Za jego pomocą działa wszystko. Otwieranie drzwi kierowcy, otwieranie wszystkich drzwi, zamykanie drzwi, otwieranie bagażnika. Mimo to, kiedy próbuję otworzyć samochód przekręcając kluczykiem zarówno w drzwiach kierowcy jak i w drzwiach pasażera, centralny nie reaguje i otwierają się tylko te drzwi w których jest kluczyk. Przycisk na kokpicie od klapy również nie działa.

    Focus mk1 problem z centralnym - Problem z centralnym zamkiem


    Na zdjęciu widnieje znaleziony w sieci schemat instalacji centralnego zamka, jeżeli dobrze rozumiem z tłumaczenia to opisuje on instalacje z podwójnym ryglowaniem (mój samochód tego nie ma). Potrafię mniej więcej zrozumieć co on pokazuję, ale nie rozumiem na przykład co oznaczają symbole "M" w kółku z prostokątem, nie wiem też jak w nim rozróżnić przyciski do zamykania od wewnątrz od przełączników znajdujących się wewnątrz zamków.

    Czy ktoś byłby w stanie na podstawie "wymazywania" z rysunku przewodów które na pewno są sprawne, oraz na podstawie opisanego problemu (kazdy zamek otwiera/zamyka) opisać mi gdzie może leżeć problem?
  • Poziom 38  
    "M" w kółku z prostokątem to nic innego jak silniczek znajdujący się w siłowniku centralnego zamka. Siłownik centralnego zamka elektryczny składa się z między innymi z silniczka kilku mikrowłączników i reszty elementów. Wszystko to co masz obok silniczka w "szarym" polu (123-126) to wszystko znajduje się w zamku. Do tych elementów dostaniesz się dopiero po rozebraniu zamka. 121 jest to przycisk w tylniej klapie do otwierania jej. Przetłumacz sobie na Polski to Ci się trochę rozjaśni.
  • Poziom 9  
    Mam rozumieć też że 116-119 to przełączniki w drzwiach wewnątrz kabiny?
  • Poziom 38  
    Nie, to są krańcówki.
  • Poziom 9  
    te same krańcówki które odpowiadają za kontrolkę ostrzegawczą "otwarte drzwi" ? jeżeli kontrolka normalnie gaśnie kiedy drzwi są zamknięte to mogę je wykluczyć ze schematu?
  • Poziom 9  
    Próbuje to zrozumieć i wychodzi mi w zasadzie jedyna możliwość o jakiej się mówi, czyli przełączniki/czerwone gumki w zamkach.
    Niestety, co mi nie odpowiada, w żadnym temacie o tych gumkach nie mówi się za co ona tak naprawdę odpowiadają, a skoro mam je wygrzebać to chciałbym wiedzieć jakie będą tego następstwa. Ktoś wie?