Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

acoGo! - Domofon w Twoim telefonie

magic9 09 Lip 2019 09:42 3600 23
  • acoGo! - Domofon w Twoim telefonie
    acoGo! - Domofon w Twoim telefonie.

    W Aco uwielbiamy technologię i to, jak ułatwia nam życie. Fascynują nas proste rozwiązania, które nie są tylko kolejnym bezużytecznym gadżetem, ale faktycznie się przydają. Tak właśnie powstało acoGo! – synonim swobody, wolności i mobilności.


    To niewielkie, eleganckie urządzenie łączy domofon ze smartfonem, dzięki czemu przy użyciu przyjaznej aplikacji mobilnej można odebrać rozmowę z domofonu gdziekolwiek się jest. acoGo! obsługuje również rozmowy audio, otwieranie drzwi, bram oraz wszelką automatykę domową, taką jak oświetlenie czy rolety.


    Link


    Takie rozwiązania pozwalają przejąć większą kontrolę nad tym co dzieje się w domu podczas naszej nieobecności. Urządzenie możesz zainstalować wszędzie, nieważne gdzie mieszkasz – w domku jednorodzinnym, kamienicy, bloku czy szeregowcu. Może pracować razem z klasycznym odbiornikiem domofonowym lub samodzielnie.

    acoGo! - Domofon w Twoim telefonie
    W rodzinie acoGo! znajdują się trzy produkty, różniące się nieco funkcjami i sposobem montażu. acoGo! łączy się z siecią poprzez złącze Ethernet, podczas gdy acoGo! WiFi może być podłączone do sieci zarówno za pomocą złącza, jak i bezprzewodowo. Oba urządzenia współpracują ze wszystkimi produktami Aco, działającymi w systemach P i PV, posiadają te same funkcje i można je zamontować w dowolnym miejscu, np. na ścianie. acoGo! DIN to moduł w obudowie na szynie DIN, przeznaczony głównie do montażu w rozdzielni elektrycznej. Różni się od pozostałych dwóch urządzeń tym, że działa tylko z systemami domofonowymi PRO i PRO-A oraz oprócz kompatybilności z aplikacją na smartfon, dodatkowo współpracuje z zewnętrznym serwerem SIP, co daje możliwość dzwonienia na standardowe numery telefonu.

    Produkty acoGo! pozwalają na dużo większą swobodę i spontaniczność. Bez problemu można wyjść z domu, kiedy i gdzie się chce, nie martwiąc się, że przegapimy przyjazd kuriera czy niezapowiedzianą wizytę teściowej.

    acoGo! - Domofon w Twoim telefonie

    Aplikację współpracującą z acoGo! można pobrać ze sklepu Google Play - jednocześnie trwają prace nad wprowadzeniem jej na urządzenia pracujące w systemie iOS. Jest bardzo intuicyjna, prosta w obsłudze i pozwala kontrolować wszystkie funkcje urządzenia za dotknięciem palca. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę www.domofonwtelefonie.com.pl

    Artykuł sponsorowany
    O autorze
    Zajmuję się głównie publikacją tekstów sponsorowanych. Redaguję i koryguję artykuły. Odpowiadam przede wszystkim za ich poprawność językową - sprawdzam, czy nie zawierają błędów ortograficznych, językowych i typograficznych.
    Specjalizuje się w: redaktor treści elektroda
    magic9 napisał 357 postów o ocenie 124, pomógł 6 razy. Mieszka w mieście Kielce. Jest z nami od 2010 roku.
  • #2
    Ircys
    Specjalista Domofony
    Kilka słów do tego produktu.

    Mieliśmy go na etapie testowym i:
    1. Konfiguracja FATALNA – zero intuicyjności, pokraczny sposób konfiguracji App, jeszcze bardziej pokraczny sposób parowania aplikacji z bramką. Mam wrażenie, że średnio rozgarnięty uczeń szkoły podstawowej wymyśliłby to lepiej
    2. Sposób działania – w zasadzie działa tylko wtedy kiedy chce, czyli np. 2 razy na 5 dzwonień, a to ma się nijak, do słów jakie wypowiada konstruktor w filmiku reklamowym „już nigdy nie przegapisz nikogo kto stoi przy twych drzwiach...”

    Dziwię się, że mimo tylu krytycznych uwag testerów tak renomowana firma zdecydowała się wprowadzić tak niedoprecyzowany produkt na rynek. Testuję teraz tą bramkę już w kolejnej wersji, tym razem komercyjnej i zauważam, że zmieniła się tylko trochę App (kreator konfiguracji), co miało usprawnić aplikację, tylko, że aby App przeszła tą konfigurację, to trzeba próbować wielokrotnie!! Tragedia!!

    Mam wersję z WiFi i mimo poprawnej konfiguracji bramka nie dzwoni na App – pokazuje, że dzwoni (gaśnie prawa dioda), ale dzwonienia nie ma. Oczywiście myaco.pl i po zalogowaniu do samej bramki (po IP) wszystko wygląda OK. Wtedy podłączamy bramkę kablem do routera i już działa, ale też wybiórczo (patrz wyżej) tzn. App odezwie się 2 x na 5 dzwonień.
    Jak dla mnie produkt porażka i nie zamierzamy go rekomendować swoim klientom, a szkoda, bo pozostałe produkty ACO są naprawdę godne polecenia.

    Jako ciekawostkę powiem tylko, że przy eksploatacji tej bramki najczęściej wykonujemy... reset, który nie na darmo producent zaleca w zasadzie na każdym etapie, czy to konfiguracji, czy to już przy użytkowaniu. Znam już na pamięć tekst
    "w razie problemów wyłącz zasilanie urządzenia, odczekaj 10 sekund i włącz ponownie" Tak to może działać "chińczyk", a nie polski produkt!

    Pozdrawiam
  • #3
    IntTech
    Poziom 2  
    Niestety miałem okazję bawić się bramką zanim została ona oficjalnie wypuszczona - kolega dostał ją "na testy"
    1. skuteczność - 3 rozmowy przekazane na 10 nieodebranych
    2. jeżeli router 4G do którego była podłączona bramka zgubi zasięg, zostanie zresetowany, zmieni się jego zewnętrzne ip to bramka nie funkcjonuje przez dobre kilka bądź kilkanaście minut - mimo iż inne podłączone urządzenia już dawno widzą połączenie internetowe
    3. według zapewnień dostawcy bramka miała działać z serią CDN - mi nie chciała
    4. powyższe problemy występowały na bramce w wersji z WiFi połączonej z internetem za pomocą kabla sieciowego LAN
    5. zerowa przejrzystość konfiguracji

    można powiedzieć że urządzenie nie spełnia swoich podstawowych założeń
  • #4
    DoradcaTechnicznyACO
    Poziom 9  
    Szanowni Państwo

    Bardzo dziękujemy za podzielenie się swoimi opiniami na temat naszego produktu. Wszystkie uwagi traktujemy z najwyższą uwagą i dzięki nim acoGO! jest stale udoskonalane. Odnosząc się do powyższych komentarzy, chcielibyśmy zaznaczyć, że dotyczą one modeli testowych, które z założenia mogą posiadać błędy, a proces testowania ma na na celu wychwycenie tego typu mankamentów. Wszystkie zgłoszone usterki występujące w produktach testowych zostały usunięte przed wprowadzeniem produktu do produkcji i sprzedaży. Zalecamy aktualizowanie naszych produktów na bieżąco, aby działały sprawnie i aby można było korzystać z nich bezproblemowo. Na podstawie wyników badań i rozmów z użytkownikami acoGO! w wersji testowej, wprowadziliśmy liczne udoskonalenia i zmiany, których listę zamieszczamy poniżej:

    1. W aplikacji mobilnej dodany został autokonfigurator, który znacznie upraszcza proces konfiguracji. Obecnie podłączenie bramki WiFi do sieci "domowej" odbywa się za pomocą aplikacji na smartfonie. W najnowszej wersji jest zaimplementowany specjalny kreator, który krok po kroku prowadzi użytkownika przez całą procedurę. Już nie musimy używać komputera do tego celu. Bramka mruganiem prawej diody informuje nas, że jest gotowa do konfiguracji.

    2. Autokonfigurator nie tylko łączy bramkę acoGO! z siecią WiFi, ale automatycznie łączy ją z kontem w myACO. Nie trzeba się już logować na stronę konfiguracyjną bramki, aby podłączyć się do myACO.

    3. Zostało dodane automatyczne parowanie w myACO - tzn, jeżeli na koncie myACO jest jedna bramka IP i jedna aplikacja, to sparują się ze sobą automatycznie - nie trzeba już ich ręcznie parować za pomocą "zielonego plusika" (pod warunkiem, że mówimy o jednej aplikacji i jednej bramce).

    4. Biorąc pod uwagę trzy wymienione wyżej zmiany, bramkę możemy już w pełni uruchomić (tak aby zaczęła dzwonić na smartfon), w bardzo prosty sposób, bez logowania się na jej stronę konfiguracyjną. Komputer potrzebny jest tylko raz, aby założyć konto w myACO, chociaż i to można zrobić ze smartfona, wchodząc na stronę www.myaco.pl z przeglądarki na smartfonie. Aplikacja mobilna, gdy nie mamy konta, automatycznie odsyła do tej strony.

    5. W tej chwili komputer jest potrzebny jedynie po to, aby zmienić na stronie konfiguracyjnej bramki adres w instalacji domofonowej. Fabrycznie w bramce acoGO! jest ustawiony adres 0, czyli dzwoni niezależnie od adresu (dzwoni na smartfon z każdego adresu wybranego z klawiatury domofonu). Takie ustawienie może być bez problemu stosowane w przypadku domów jednorodzinnych (Familio-P + bramka acoGO!). Pracujemy nad tym, aby była też możliwa konfiguracja adresu domofonowego bramki z poziomu aplikacji, ale wymaga to jeszcze trochę pracy z naszej strony.

    6. W aplikacji mobilnej dodano prostą instrukcję opisową konfiguracji, krok po korku. Zmianie uległa również instrukcja papierowa, która jest teraz bardziej przyjazna użytkownikowi.

    7. Bez żadnych dodatkowych opłat użytkownik może korzystać z dwóch telefonów do obsługi bramki acoGO!.

    9. Po zalogowaniu się na stronę konfiguracyjną bramki, automatycznie pokazuje się czy jest dostępna aktualizacja bramki (aktualnie najnowszy soft to: Firmware: 0.1.2, Oprogramowanie: 0.8.8).

    10. Poprawiona została stabilność pracy bramki. Faktycznie zdarzały się przypadki, gdy po kilku godzinach bramka testowa przestawała dzwonić, ale usunęliśmy ten błąd. Gdyby problem występował nadal, zapraszamy do kontaktu z naszą firmą w celu usunięcia usterki.

    Powyższe zmiany w sposób trwały wyeliminowały opisane w komentarzach problemy i liczymy na to, że błędy, które pojawiły się w fazie testowej nie będą miały dalszego wpływu na Państwa opinie na temat produktu acoGO!. Jednocześnie zachęcamy do kontaktu bezpośredniego z naszą firmą i przekazywanie nam wszelkich ewentualnych uwag jakie wykryją Państwo w trakcie użytkowania - każde takie zgłoszenie zweryfikujemy i dołożymy wszelkich starań, aby zostały jak najszybciej usunięte.
  • #5
    suworow
    Moderator Zabezpieczeń
  • #7
    Ircys
    Specjalista Domofony
    Odniosę się do kilku punktów.
    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    Odnosząc się do powyższych komentarzy, chcielibyśmy zaznaczyć, że dotyczą one modeli testowych, które z założenia mogą posiadać błędy, a proces testowania ma na na celu wychwycenie tego typu mankamentów. Wszystkie zgłoszone usterki występujące w produktach testowych zostały usunięte przed wprowadzeniem produktu do produkcji i sprzedaży.


    Proszę czytać ze zrozumieniem - testowaliśmy wersję testową (marzec-kwiecień), a teraz testujemy wersję komercyjną, czyli mam nadzieję, że tą ulepszoną (?).

    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    1. W aplikacji mobilnej dodany został autokonfigurator, który znacznie upraszcza proces konfiguracji. Obecnie podłączenie bramki WiFi do sieci "domowej" odbywa się za pomocą aplikacji na smartfonie. W najnowszej wersji jest zaimplementowany specjalny kreator, który krok po kroku prowadzi użytkownika przez całą procedurę. Już nie musimy używać komputera do tego celu. Bramka mruganiem prawej diody informuje nas, że jest gotowa do konfiguracji. "


    Już o tym pisałem wcześniej - autokonfigurator działa za którymś razem (testowane na 3 telefonach). Najczęstszy komunikat to: " nie znaleziono urządzenia, upewnij się, że prawa dioda mruga itd." Dioda mruga… lipa. Za którymś razem zadziała... samo…, czyli nieprzewidywalnie.

    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    5. W tej chwili komputer jest potrzebny jedynie po to, aby zmienić na stronie konfiguracyjnej bramki adres w instalacji domofonowej. Fabrycznie w bramce acoGO! jest ustawiony adres 0, czyli dzwoni niezależnie od adresu (dzwoni na smartfon z każdego adresu wybranego z klawiatury domofonu). Takie ustawienie może być bez problemu stosowane w przypadku domów jednorodzinnych (Familio-P + bramka acoGO!). Pracujemy nad tym, aby była też możliwa konfiguracja adresu domofonowego bramki z poziomu aplikacji, ale wymaga to jeszcze trochę pracy z naszej strony.

    Spieszę donieść doradcy technicznemu, że bez problemu zmieniam adres domofonowy (z 0)wchodząc po IP do bramki z... telefonu, więc tu akurat jest lepiej, czytaj - wcale nie jest potrzebny do tego komputer.

    Nawiasem mówiąc aplikacja ACO IP Devices Finder to też porażka.

    DoradcaTechnicznyACO napisał:


    7. Bez żadnych dodatkowych opłat użytkownik może korzystać z dwóch telefonów do obsługi bramki acoGO!.

    Fajnie tylko, że dodanie drugiego telefonu często „krzaczy” całość – wtedy trzeba konfigurować od nowa.
    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    9. Po zalogowaniu się na stronę konfiguracyjną bramki, automatycznie pokazuje się czy jest dostępna aktualizacja bramki (aktualnie najnowszy soft to: Firmware: 0.1.2, Oprogramowanie: 0.8.8).

    Taką wersję właśnie testujemy, to tak a propos tego, że niby całe problemy były tylko w wersjach testowych.
    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    10. Poprawiona została stabilność pracy bramki. Faktycznie zdarzały się przypadki, gdy po kilku godzinach bramka testowa przestawała dzwonić, ale usunęliśmy ten błąd. Gdyby problem występował nadal, zapraszamy do kontaktu z naszą firmą w celu usunięcia usterki.

    Problemy występują nadal i właśnie one dość skutecznie zniechęciły nas do tego produktu.
    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    Powyższe zmiany w sposób trwały wyeliminowały opisane w komentarzach problemy i liczymy na to, że błędy, które pojawiły się w fazie testowej nie będą miały dalszego wpływu na Państwa opinie na temat produktu acoGO!.


    :)


    Pozdrawiam
  • #8
    DoradcaTechnicznyACO
    Poziom 9  
    @Ircys
    Od momentu zakończenia fazy testowej i wprowadzenia acoGO! na rynek, sprzedajemy produkt w coraz większych ilościach i do tej pory, nie mieliśmy zgłoszeń z problemami, o których Pan pisze. Niemniej wszystkie uwagi i komentarze dotyczące naszych produktów są dla nas bardzo ważne, dlatego te zgłoszone przez Pana również przeanalizujemy ponownie. Jednocześnie zachęcamy Pana do bezpośredniego kontaktu z opiekunem regionalnym lub centralą firmy, wówczas będzie w stanie w pełni zweryfikować zgłaszane problemy.
  • #10
    Ircys
    Specjalista Domofony
    DoradcaTechnicznyACO napisał:

    zachęcamy Pana do bezpośredniego kontaktu z opiekunem regionalnym lub centralą firmy, wówczas będzie w stanie w pełni zweryfikować zgłaszane problemy.


    Ależ ja z P. Arturem (moim regionalnym opiekunem) jestem w kontakcie, ostatnio widzieliśmy się na szkoleniu technicznym ACO (zna też problem padających switch-y w unifonach :)), nie zmienia to jednak wadliwości działania acoGO!.

    Pozdrawiam
  • #12
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  
    To jest Polski produkt czy zaprojektowany gdzie indziej i tylko w Polsce składany?
  • #15
    viayner
    Poziom 36  
    Witam,
    pomysl ciekawy i brawa za polski produkt.
    Ale tak sobie czytam: "przy użyciu przyjaznej aplikacji mobilnej można odebrać rozmowę z domofonu gdziekolwiek się jest. acoGo! obsługuje również rozmowy audio, otwieranie drzwi, bram oraz wszelką automatykę domową, taką jak oświetlenie czy rolety." - i sie zastanawiam tylko po co takie urzadzenie? Prosze mnie sprostowac jezeli sie myle.
    - skoro odbieram domofon to zapewne ktos jest przy mojej bramie/drzwiach a ja przykladowo 20km dalej - i tak sie nie spotkamy, a komunikacje mozna "odbyc" przez telefon komorkowy.
    - moge mu otworzyc drzwi ale po co skor i tak mnie nie ma w domu.
    - moge ustawic rolety czy swiatlo ale po co skoro nie ma mnie w domu - sumulacja ze ktos jest w domu?
    Pozdrawiam
  • #16
    freebsd
    Poziom 35  
    viayner napisał:
    - skoro odbieram domofon to zapewne ktos jest przy mojej bramie/drzwiach a ja przykladowo 20km dalej - i tak sie nie spotkamy, a komunikacje mozna "odbyc" przez telefon komorkowy.
    Otwarcie bramy daje np. szanse by kurier zostawił paczkę na posesji.
    viayner napisał:
    moge mu otworzyc drzwi ale po co skor i tak mnie nie ma w domu.
    Ktoś z rodziny zostawił klucze np. w pracy. I za pomocą telefonu może sam otworzyć drzwi.
    viayner napisał:
    moge ustawic rolety czy swiatlo ale po co skoro nie ma mnie w domu - sumulacja ze ktos jest w domu?
    Tak. Lub zasunięcie zdalne rolet, bo dzień zrobił się upalny.
    Znalazł bym zastosowanie, ale jako uzupełnienie innych systemów, jak. np. kamer dostępnych z Internetu wraz z nagrywaniem obrazu, czy alarmem sterowanym przez internet. Również zamki elektryczne, choć używane w hotelach, to jednak budzą u mnie pewne zaniepokojenie ich niezawodnością.
  • #17
    viayner
    Poziom 36  
    Witam,
    dziekuje za sprostowanie, ale tu sie rodza potencjalne problemy:
    "Ktoś z rodziny zostawił klucze np. w pracy. I za pomocą telefonu może sam otworzyć drzwi. " - bezpieczenstwo, kazdy system da sie zlamac to kwestia czasu.
    "Otwarcie bramy daje np. szanse by kurier zostawił paczkę na posesji. " - u mnie zawsze kurier dzwoni ze jedzie z paczka i pyta gdzie dostarczyc do pracy czy do domu.
    "Lub zasunięcie zdalne rolet, bo dzień zrobił się upalny. " - to mi przypomina podgladanie na telefonie co w aktualnej chwili sprzata moj automatyczny odkurzacz, oczywiscie ze mozna.
    Pozdrawiam
  • #18
    freebsd
    Poziom 35  
    Co do otwierania drzwi, to bezpieczeństwo mogło by się zwiększyć - tak sądzę. Na YT są filmy z otwieraniem na rożne sposoby moich wszystkich "klasycznych" zamków i kłódek.
  • #19
    DoradcaTechnicznyACO
    Poziom 9  
    Pytali Państwo po co stworzyliśmy bramkę IP, jaki ma ona sens.
    acoGO! to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. To konsumenci pokazali nam czego potrzebują, a my to dla nich stworzyliśmy. W dobie powszechnie używanych smartfonów, aplikacji używamy praktycznie do wszystkiego. Dlaczego miałoby to wyglądać inaczej w przypadku domofonu? acoGO! to w dalszym ciągu domofon, który można odebrać w telefonie, takie uproszczenie, którego konsumenci z różnych powodów potrzebowali. Nasza bramka IP dała możliwość wejścia klientom do „świata IP” bez konieczności modernizacji systemu domofonowego.
  • #20
    suworow
    Moderator Zabezpieczeń
    Potrzeba chociażby powiadomienia na telefon, że ktoś stoi u bramy była zawsze.
    Bo jestem w ogrodzie i nie słyszę domofonu, bo chcę otworzyć ogrodnikowi, kurierowi, bo mam słuchawkę tylko na dole i nie słyszę jak ktoś dzwoni, lub po prostu nie chce mi się schodzić, bo w domu zostają same dzieci, tylko osoba starsza, niedosłysząca, głucha... I wiele wiele innych. Robiło się więc jakiś sygnalizator w ogrodzie, dzwonek bezprzewodowy, powiadomienie przez nadajnik systemu alarmowego. W drugą stronę otwieranie via-sms, piloty dalekiego zasięgu itp.
  • #22
    mnusz
    Poziom 13  
    W moim przypadku potrzebny dla obsługi osoby niepełnosprawnej (i myślę, że nie tylko w moim). Wpuszczenie lekarza, rehabilitanta lub opiekunki i innych osób na teren zanim osoba niepełnosprawna dojdzie do drzwi i je otworzy lub skojarzy, że ktoś dzwoni. Tyle wystarczy, reszta to telefon i kamery.
  • #23
    piter0020
    Poziom 12  
    Jeśli mamy jakieś urządzenie, które chcemy wypromowac, ono ma spełniać jakieś kryteria no ale niestety to sie nie udaję bo wiadomo (wszystko wychodzi w praniu) po co ta promocja?
    Ktoś to testował wcześniej ?? Nie to żebym zniechęcił Ale ja bym najpierw diamencik oszlifował a później pokazał.
  • #24
    suworow
    Moderator Zabezpieczeń
    Sprawa nie jest łatwa. Z jednej strony mamy opinię naszego kolegi Ircysa, człowieka, o którym wiem, że ma sporą wiedzę z zakresu domofonów. Cenię sobie jego rzetelność i wyważone opinie. Z drugiej firmę cieszącą się sporym uznaniem na rynku, której wyroby nie raz rekomendował tu na forum sam kolega Ircys. Trudno zakładać tu złą wolę którejkolwiek ze stron. Mnie pozostaje wierzyć, ze różnica w opiniach na temat reklamowanego produktu wynika z nieporozumienia...