Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda F-RV 2.2 i-ctdi - Kontrolka ładowania gaśnie tylko pod obciążeniem.

sly_1978 09 Jul 2019 11:30 1176 9
Bosch
  • #1
    sly_1978
    Level 20  
    Honda F-RV 2006 2.2 I-CTDI kontrolka ładowania swieci dopóki nie właczy się świateł mijania lub innego odbiornika. Napięcie ładowania również się z tym pokrywa czyli ładowanie tylko pod obciążeniem. Wymieniony mostek prostowniczy z regulatorem - bez zmian.
  • Bosch
  • #2
    tomtim123
    Level 32  
    Czyli mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed odpaleniem silnik po odpaleniu silnika i po włączeniu obciążenia np. świateł na odpalonym silniku i jakie są wyniki ??
  • Bosch
  • #3
    sly_1978
    Level 20  
    tomtim123 wrote:
    Czyli mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed odpaleniem silnik po odpaleniu silnika i po włączeniu obciążenia np. świateł na odpalonym silniku i jakie są wyniki ??


    Przed rozruchem 12,82 po odpaleniu ładuje 13,82, po około minucie zapala sie ładowanie i spada do 12,7. Po właczeniu świateł oscyluje 13,8-14,2.
  • #4
    tomtim123
    Level 32  
    No tak, po minucie fizycznie przestaje ładować. Ciekawe czy to normalne, że aż tak oscyluje, jak chcesz to dzisiaj po południu sprawdzę w mojej TOYOTA podepnę miernik i sprawdzę z ciekawości czy też oscyluje, oczywiście mówimy o obrotach jałowych tak. Też zrobię trzy pomiary, tak jak kolega zrobił i dam znać.
    A jeszcze jedno pytanie, jak odpalisz silnik poczekaj z 0,5 min tak żeby jeszcze kontrolka się nie zapaliła i przygazuj tak do 2000 obrotów i trzymaj czekaj, ciekawe czy też wywali ładowanie. Pozdrawiam

    Dodano po 8 [godziny] 22 [minuty]:

    A więc poniżej przesyłam wyniki z pomiarów napięcia na zaciskach akumulatora w moim aucie TOYOTA Corolla E15 :
    -silnik zgaszony=11,96 volt
    -silnik odpalony=13,71 volt
    -silnik odpalony+ włączone światła mijania=13,76 /13,78 i tak po woli rośnie bo ładuje akumulator, więc to normalne.
    Natomiast nie zauważyłem żadnego falowania napięcia. Pozdrawiam
  • #6
    sly_1978
    Level 20  
    Bieda z nędzą wrote:
    Jaki tam masz alternator, Denso czy Bosch?


    Denso tam siedzi.
  • #7
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Od razu wymieniał bym mostek prostowniczy, i nie patrzał bym czy stare Denso, przewody stojana na śrubę, czy nowe przewody na zgrzewach.
  • #8
    sly_1978
    Level 20  
    Bieda z nędzą wrote:
    Od razu wymieniał bym mostek prostowniczy, i nie patrzał bym czy stare Denso, przewody stojana na śrubę, czy nowe przewody na zgrzewach.


    Patrz mój pierwszy post.
  • #9
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Które Denso tam masz, z szarym mostkiem dwie płyty diod jedna poniżej drugiej, czy srebrne, dwie płyty obok siebie? Można było dać dupy jak się nie rozumiało tego alternatora. I jeszcze jedno- nie mam jaj w okolicach bezpiecznika ALT?
  • #10
    sly_1978
    Level 20  
    Bieda z nędzą wrote:
    Które Denso tam masz, z szarym mostkiem dwie płyty diod jedna poniżej drugiej, czy srebrne, dwie płyty obok siebie? Można było dać dupy jak się nie rozumiało tego alternatora. I jeszcze jedno- nie mam jaj w okolicach bezpiecznika ALT?


    Szary mostek, dwie płytki diód.