Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Master II - Błąd P0089 regulacja ciśnienia paliwa, możliwe przegrzanie

09 Lip 2019 13:44 174 2
  • Poziom 8  
    Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A więc cała moja diagnostyka:
    - zmiana filtra paliwa
    - czyszczenie zbiornika paliwa i przewodów, smok czysty
    - sprawdzenie przewodów paliwa pod kątem szczelności
    - sprawdzenie drożności wszystkich przelewów i powrotu paliwa do zbiornika
    - próba z ominięciem zbiornika paliwa, a nawet filtra
    - podmiana regulatorów na pompie ( 4 sztuki różne!)
    - podmiana czujników ciśnienia w szynie ( 3 sztuki różne!)
    - podmiana szyny wraz z zaworem upustowym, podmiana samego zaworu upustowego (szynę podmieniliśmy z Movano i wydawało się to strzałem w 10 chociaż nawet na mocowania nie pasowała ale auto jeździło 60 km bezbłędnie chociaż jakby z mniejszą mocą, ale po zamontowaniu drugiej używanej szyny dedykowanej do pompy problem nie ustąpił)
    - filtr powietrza wymieniony
    Co ciekawe na regulatorze dedykowanym do pompy nowym Bosch auto pracuje najgorzej, na pozostałych lepiej. Ciśnienie na szynie od 300 do 1500 barów, napięcie czujnika ciśnienia na zapłonie 0,5 V, w czasie jazdy do 2,5 V. Reszta parametrów wydaje się w porządku. Wcześniej auto miało remont głowicy (pękł pasek), także sprawdzamy ustawienie rozrządu. Jest ok. A więc dalej:
    - pompa do sprawdzenia (dobra)
    - wtryski - 3 sztuki zregenerowane, zakodowane po montażu
    - montaż pompy, rozrząd z blokadami, koło zębate napędu pompy ustawione prawidłowo.
    Dalej ta sama usterka, czasami można przejechać kilkadziesiąt km i nic, najłatwiej ją wywołać zapinając wysoki bieg przy niskich obrotach. Masy sprawdzone, aku i ładowanie też. Jest jakaś dziwna wstawka jakby drut oporowy na przewodzie regulatora, przewody do wtrysków tez jakby łączone i izolowane, może to trzeba powymieniać...Może sterownik? Zastanawiam się jeszcze nad EGR. Podobno czujniki temp. płynu i paliwa mogą być powiązane z regulatorem na pompie ale jak to zdiagnozować? Po odpięciu jednego lub drugiego czujnika pojawiają się błędy z nimi związane i auto prawie nie jedzie. Sprawdzałem też numery wtrysków, pasują do tego pojazdu po numerze VIN.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 32  
    Podaj dane z zamrożonej ramki tego błędu.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 8  
    Może to będzie dla Ciebie banalne ale nie wiem jak to zrobić...KTS 590 lub Texa to sprzęty do których mam dostęp...