Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento Brush 899 2002r. - Diagnostyka seicento

09 Lip 2019 16:25 156 8
  • Poziom 6  
    Cześć. Domownik znów miał problem i w jego imieniu piszę, otóż:

    Seicento 0.9 rok produkcji 2002 +instalacja gazowa, sterownik ECU to Magnetti Marelli 16F..., kupił sobie interfejs ELM327 mini bluetooth (taki niebieski). W kabinie ma gniazdo 16-pinowe, wygląda na OBD2 Fiat Seicento Brush 899 2002r. - Diagnostyka seicento dlatego kupił taki interfejs. Interfejs nie chce się połączyć z ECU pod programem Torque i OBD2... pod androidem. Pod Windows XP program Multiecuscan też nie działa. Pod maską nie może zlokalizować 3-pinowego złącza KKL. Jest tylko takie jak na zdjęciu.
    Fiat Seicento Brush 899 2002r. - Diagnostyka seicento


    Powiedzcie, czy to w kabinie to OBD2 i powinno działać z tym interfejsem czy to coś innego o takim wyglądzie (gdzieś przeczytał, że to może być jakieś DLC czy coś). Jeśli to jest OBD2, to czemu to nie chce działać? Czy potrzebna jakaś przejściówka albo jak podejść do tego złącza pod maską? Wie, że są potrzebne jakieś kabelki KKL vag ale teraz chciałby spróbować podłączyć się w kabinie.
  • Poziom 28  
    Rocznik 2002 to wersja przejściowa kiedy to gniazdo 16pin zostało przeniesione do kabiny ale nadal to jest tak jak gniazdo 3pinowe tyle że nie potrzebujesz przejściówki 3pin-OBD2 . podpinasz interfejs (vag KKL ) i program IAWscan2 powinien działać. Można także spróbować vag kkl oraz elm 327 z programem multiecuscan
  • Poziom 6  
    sandamiano dzięki za odpowiedź, będę to próbował; pewnie tak jak mówisz, pomieszanie z poplątaniem jeśli chodzi o złącza;

    robokop nie ciekawość, ale muszę sobie sam zdiagnozować bo diagności tak samo jak ja nie znają się i nie umieją podpiąć, mówią, że nie mają systemów do tak starego auta, walą ściemę, że wszystko jest OK i dodatkowo biorą za to pieniądze; a na przeglądzie wyszło, że spalanie jest tak złe, że to auto nie powinno jeździć i żeby się udać na test komputera, a jak wcześniej wspomniałem diagności w mojej okolicy nie umieją albo im się nie chce bawić z takim gracikiem;

    Nigdy nie miałem do czynienia z interfejsami i diagnozą samochodów, stąd moja prośba tutaj o jakieś naprowadzenie. Z odpowiedzi już trochę więcej wiem, a dalej trzeba coś próbować.

    Zrobiłem taki interfejs Fiat Seicento Brush 899 2002r. - Diagnostyka seicento i podłączam do mojego złącza z tego schematu
    Fiat Seicento Brush 899 2002r. - Diagnostyka seicento
    programami Tec99 (różnymi wersjami) ale nie wykrywa.
    Dalej będę próbował, ale teraz wiem żeby się nie bawić tym elm327.
    Na razie dzięki, będę pisał.
  • Poziom 28  
    ELM 327 jak najbardziej działa z tym sterownikiem (IAW 16F...) - program multiecuscan wersja zarejestrowana. Mam takowy interfejs i działa z fiatami (seicento Euro2 oraz Panda - Euro3)

    Moderowany przez tzok:

    MultiEcuScan jako program działa, ale ELM327 - nie, na pewno nie z IAW-16F (EURO-2).

  • Poziom 21  
    Mnie tam ELM nigdy nie działa, ale może ty masz fart.
  • Poziom 28  
    E tam fart... trzeba było jak to w tych kabelkach rezystor 120 ohm wywalić z linii can i zrobił nawet procedurę proxy w pandzie
    Noelia ten interfejs ze schematu nie jest do złącza USB w laptopie. Chyba że masz port RS232. Jeśli masz tylko USB to musisz mieć interfejs na FTDI. Przejściówki RS232-USB nie zawsze działają
  • Moderator Samochody
    Do diagnostyki IAW-16F potrzebujesz interfejs ISO-KKL (popularny VAG-COM USB, ale koniecznie na układzie FTDI FT232) i do tego Multi ECU Scan, albo IAW Scan 2 (z mojego podpisu). Sterownik IAW-16F nie jest zgodny z ODB-2 i nic z nim przy pomocy ELM327 nie zrobisz, gdyż te interfejsy nie obsługują trybu RAW.