Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 2008 1.5 dCi martwe zegary, nie kręci rozrusznikiem,brak prądu po

09 Lip 2019 20:48 462 25
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jak w temacie. Na zegarach totalna cisza,rozrusznikiem nie kręci. Samochód w takim stanie przyjechał z zagranicy. Bezwypadkowy.
    Aku dobry, bezpieczniki wszystkie duże na aku sprawdzone,w BSM i pod nim, w kabinie też. Po przekręceniu stacyjki na I słychać przekaźniki w kabinie, po przekręceniu na II też pykaja. Prąd na el szyby, centralny,wycieraczki, mrugnięcie długimi,zegarek na środku jest.
    Drugi aku przez kable rozruchowe minus podany bezpośrednio na silnik.
    Rozrusznik po podaniu + na cewkę kręci, silnik nie łapie.
    Delphi łączy się tylko z ABSem ,nie można zczytać błędów.Clipa nie posiadam.
    Może ktoś wie co jeszcze sprawdzić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Przekaźniki zamieniałem miejscami i podkładałem inne. Zero zmian.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Kable przetrząśnięte pod maską, w podłodze. Zostały kable pod deską rozdzielczą.Wymieniłem USM pod maską. To samo. Wymieniłem BCM pod zegarami. To samo.
    Pytanie. Wiem że w BCM jest procek do przelutowania z immo. Tylko czy w tym momencie przy niesparowanym immo taka ma być reakcja czyli brak zegarów i możliwości kręcenia rozrusznikiem? Czy przy niesparowanym immo powinno dać się kręcić rozrusznikiem, miga kontrolka od immo ale nie zapala?
  • Poziom 9  
    Temat dalej nie rozwiązany chociaż trochę pchnąłem go do przodu.
    A więc tak. Rozebrałem licznik, popalone ścieżki. Lutowanie nic nie dało. Teraz jest drugi. EPROM przelutowany.
    BCM podmieniony bo tamtym też ktoś poprawiał luty i powyłamywał obudowy od przekaźników. EPROM też przelutowałem.
    Teraz licznik działa, otwiera się i zamyka z pilota, wszystkie sterowniki łączą się z kompem, zero błędów na sterowniku silnika. Immo w danych rzeczywistych odblokowane a rozrusznik dalej nie kręci.
    Po podaniu + na cewkę rozrusznika silnik kręci ale nie odpala. Po podaniu plaka pracuje.
    Otworzyłem sterownik silnika. Nie widać niczego podejrzanego.
    Ma ktoś jakieś pomysły? Żyje to forum ?
  • Warunkowo odblokowany
    Forum żyje, ale przypadek masz dość kiepski.
    Czym diagnozujesz?
    Skoro połączyłeś się że sterownikiem silnika to powinieneś mieć możliwość ręcznego wysterowania rozrusznika i wtryskiwaczy z poziomu programu.
  • Poziom 9  
    Mam tylko Delphi. Nie ma tam możliwości wysterowania rozrusznika.
    Wiem. Przydał by się CLiP, niestety nie dysponuje.
    Zaczynam stawiać teraz na EPS (wspomaganie kierownicy).
    Coś mi się zdaje że ktoś zmienił biegunowość akumulatora i zjarał większość podzespołów.
  • Poziom 9  
    EPS nie zgłasza błędów. Nie dają mi spokoju trzy błędy na UCH których nie można wykasować. Mają długie ciągi cyfr i są nierozpoznane.
    Czy oprócz eepromu coś jeszcze jest do przelutowania? Czy drugie UCH trafiło się też kulawe
  • Warunkowo odblokowany
    Spróbuj odczytać błędy czymś dedykowany takim jak ten DTT4ALL co podawałem bądź PyRen.
    Delphi jest dobry do prostej diagnostyki a nie do takiego poważnego zadania jakiego się ty podjąłeś.
  • Poziom 9  
    Próbowałem. Nie można.
    Na liczniku to błąd wskazówkowego wskaźnika paliwa. Podstawiony licznik ma elektroniczny wskaźnik w komputerze.
  • Poziom 9  
    Samochód jest już rozebrany w mak. Zostało mi tylko zerwać deskę rozdzielcza. Nigdzie dotąd nie widzę naruszonych kabli. W rrnówkach często pod maską obok aku są przetarte. A tu w porządku. W elektrycznym wspomaganiu też jest eprom. Możliwe że coś tam się zjarało choć nie pokazuje błędów?
    Tylko tam nie zaglądałem jeszcze.
  • Poziom 9  
    Jak podepne Delphi to w sterowniku silnika immo po przekręceniu kluczyka zmienia się z aktywny na wyłączony. Tak jakby immo wyłączało się. Jak zabiorę pilota i samym grotem, jest cały czas aktywny.
    Podmieniona pętla jest z używki. Nie jestem pewien jej do końca.
    Po odłączeniu wtyczki od pętli jest wyraźny błąd stały od niej.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Są dwa kluczyki. Immo w nich nie jest na czarnej pastylce tylko na cewce. Starsze renówki miały problemy z tym rozwiązaniem. Może zaniemogły oba piloty.
  • Warunkowo odblokowany
    No to niestety ale ja nie jestem w stanie nic więcej doradzić.
    Możliwe że źle interpretuje te błędy ale wydaje mi się że "TP_ANTENNA_FAILURE" tyczy się anteny zabezpieczenie przeciwkradzieżowego czyli immo.
    Ale skoro Delphi ci pokazuje ze niby immo jest odbezpieczone no to cewka i kluczyki powinny być sprawne.
  • Poziom 36  
    Delphi wrzuć do kosza ze złomem . Niestety bez Clipa i odczytu "dziwnych" błędów niewiele zrobisz. A trzeba też podejrzeć parametry. Kontrolka airbag jak się zachowuje?

    Twoja usterka kojarzy mi się z odwrotnym podłączeniem aku.
  • Warunkowo odblokowany
    Kolega przeczytał całość tematu czy tylko po łapkach?
    O Delphim pisałem, błędy były odczytane DTT4ALL i są zamieszczone ich screeny.
    Sam autor podejrzewał odwrotne podłączenie akumulatora.
  • Poziom 43  
    Masz komunikację ze wspomaganiem? Jak wysypane to nie odpalisz, poczytaj zabawy z Clio III czy Modusem, to ta sama elektronika i wspomaganie.
  • Poziom 9  
    Komunikacja ze wspomaganiem jest. Nie pokazuje też żadnych błędów. Po kręceniu silnikiem z + na cewkę i plakiem wspomaganie nawet startuje i można kręcić jednym palcem.
    Licznik ten nie posiada lampki immo. Nie wiem czy świeci czy miga bo jej nie ma. Świeci się lampka "duży klucz".
    Kontrolka airbag gaśnie.
  • Poziom 36  
    bubu1769 napisał:
    Kolega przeczytał całość tematu czy tylko po łapkach?
    O Delphim pisałem, błędy były odczytane DTT4ALL i są zamieszczone ich screeny.
    Sam autor podejrzewał odwrotne podłączenie akumulatora.


    Kolegami nie będziemy to jedno.

    Dodano po 8 [minuty]:

    bubu1769 napisał:
    No to niestety ale ja nie jestem w stanie nic więcej doradzić.
    Możliwe że źle interpretuje te błędy ale wydaje mi się że "TP_ANTENNA_FAILURE" tyczy się anteny zabezpieczenie przeciwkradzieżowego czyli immo.
    Ale skoro Delphi ci pokazuje ze niby immo jest odbezpieczone no to cewka i kluczyki powinny być sprawne.


    Doradzaj dalej diagnozowanie śmieciami po łebkach jak to nazywasz.
    Jeszcze trochę nauki i więcej pokory.

    DO AUTORA WATKU: Wykonaj diagnostykę Clip. Sprawdź ciągłość przewodów pętla UCH. Sprawdź zasilania ECU , UCH, ABS jeżeli jest.
    Potem opowiesz o brakach komunikacji NIE TYLKO z Clipem ,ale pomiędzy modułami też.