Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto

K0Mii 11 Aug 2019 22:03 2400 71
  • #31
    arecki74s
    Level 4  
    Wężyk podci¶nienia reduktora testowałem w słoiku z wod± i nic. wszystkie gniazda w kolektorze potraktowałem piank± do sprawdzania szczelno¶ci - brak pęcherzyków.
    Chyba będę musiał otworzyć reduktor i sprawdzić co stało się z regulacj± ci¶nienia. Czy przy wymianie przodu po wyrzuceniu wtrysków da się podpi±ć w istniej±ce otwory w kolektorze? Czy kupić drugi kolektor za stówkę?
  • #32
    kuk_kielce
    Level 12  
    dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów.

    Dodano po 37 [minuty]:

    arecki74s wrote:
    Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiej¶ lewizny w kolektorze ss±cym - TYLKO SKˇD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazuj±, że pracuj± wszystkie równo./ ¶rubę reduktora przewaliłem max do jednego obrotu. Czy możliwe, że wykręciła się z gwintu w membranie?

    W temacie pojawiło się tyle błędnych informacji, że czuję się zobowi±zany zabrać gło¶ i sprostować podane informacje.
    - po pierwsze kręcenie ¶rub± regulacji ci¶nienia, by zmienić czasy wtrysków, to bezsensowne podej¶cie w instalacji LPG AG SGI. Mapy uwzględniaj±ce typ zastosowanego reduktora + rodzaj zastosowanych wtryskiwaczy s± opracowane przez producenta i do tego jest przygotowany odpowiedni wkład programowy. Dodatkowo przygotowana jest instrukcja serwisowa dla każdego silnika indywidualnie z podaniem danych kalibracyjnych, tj. ¶rednicy dysz i ci¶nienia roboczego na reduktorze. Tych danych nie ma potrzeby zmieniać, bo gwarantuj± one 100% zestrojenie instalacji nawet dla montera instalacji bez do¶wiadczenia (90% tych instalacji było montowanych w stacjach ASO przed wyjazdem samochodu z salonu).
    - po drugie zmiana ci¶nienia na reduktorze poza podany przez producenta w serwisówce zakres spowoduje, że instalacja w ogóle nie przeł±czy się na gaz. Należy w takim wypadku przywrócić prawidłowe ci¶nienie gazu
    - po trzecie by była możliwo¶ć zmienienia oprogramowania w sterowniku (czyli np. wgrać gotowe oprogramowanie do innego silnika) konieczne jest posiadanie tzw. klucza sprzętowego -dongle.
    - po czwartej jest standardem dla wszystkich holenderskich producentów instalacji lpg, że pod każdy model silnika przygotowane s± dane wsadowe do ustawienia instalacji gazowej (tam nikt nie wyobrażał sobie sytuacji, że monter instalacji będzie kalibrował j± na chybił trafił zależnie od posiadanej wiedzy i do¶wiadczenia). Jedni tak jak Necam, czy GFI przygotowali serwisówki opisuj±ce krok po kroku, gdzie każdy z elementów instalacji powinien być zamontowany, szablony do nawiercenia kolektora pod wtryski, danych ustawienia ci¶nienia. Inni tak jak Prins przygotowali zestawienia tabelaryczne, jakie warto¶ci parametrów należy ustawić w programie LPG dla konkretnego silnika. Dzięki temu możliwe było zamontowanie w fabrycznie nowym samochodzie instalacji LPG i objęcie jej gwarancj± producenta samochodu.
    Służę pomoc±, jeżeli kto¶ potrzebuje serwisówki do instalacji AG SGI II lub GFI lub wsparcia w naprawie holenderskiej instalacji LPG. można dzwonić tel. 783375707. Zawsze oddzwaniam, jeżeli nie mogę odebrać telefonu.
  • #33
    psooya
    Level 38  
    arecki74s wrote:
    Wężyk podci¶nienia reduktora testowałem w słoiku z wod± i nic. wszystkie gniazda w kolektorze potraktowałem piank± do sprawdzania szczelno¶ci - brak pęcherzyków.
    Chyba będę musiał otworzyć reduktor i sprawdzić co stało się z regulacj± ci¶nienia. Czy przy wymianie przodu po wyrzuceniu wtrysków da się podpi±ć w istniej±ce otwory w kolektorze? Czy kupić drugi kolektor za stówkę?

    Piank± podci¶nienia nie sprawdzisz ale jak kto woli. Tylko benzyna.
    Jak pamiętam gwint m10x1. Pasuje dysza wtryskiwacza valtek ktora trzeba rozwiercic do 3.2 - 3.4 mm

    Btw odno¶nie kolegi od holendrów. Moje skromnie do¶wiadczenie mówi, że tylko przez przypadek prins się nie pomylił w jednym ale w drugim bł±dzi do dzisiaj. Za to ag poprawiło to co skopał prins popełniaj±c większy bł±d. Nie dałbym sobie nic uci±ć, że te gotowe wsady s± takie idealne - nie s±.
    Ja to dementuję i wszyscy s± szczę¶liwi.
  • #34
    kuk_kielce
    Level 12  
    [quote="psooya"]
    arecki74s wrote:

    Ja to dementuję i wszyscy s± szczę¶liwi.

    polemika z panem nie wydaje mi się zasadna. Podam przykłady samochodów z fabrycznie zamontowan± instalacj± LPG, które serwisuję:
    - Saab 900 przebieg 670 ty¶ km od pierwszego dnia w gazie Necam. Do dnia dzisiejszego bez remontu silnika, silnik trzyma kompresję, nie słychać zaworów
    - Subaru Forester instalacja AG SGI przebieg 280 ty¶ km instalacja założona w salonie od nowo¶ci, do tej pory nie były regulowane zawory (znawcy marki wiedz±, że nie ma tam hydraulicznej regulacji) jeszcze na oryginalnych wtryskach po 1 regeneracji reduktora przy przebiegu 200 ty¶. km
    - Daewoo Leganza instalacja Koltec VG 392 rocznik 1997 przebieg 340 ty¶ km silnik bez remontu, reduktor po regeneracji przy przebiegu 190 ty¶ km, wymieniony 1 wtryskiwacz. Silnik trzyma kompresję, uszczelka nie wydmuchana, wymieniona sonda lambda.
    i dla porównania:
    - Fiat Palio Weekend II instalacja stag z listw± wtryskow± REG przebieg po zamontowaniu LPG 90 ty¶ km, przy przebiegu 40 ty¶ km wymiana jednej sekcji wtryskiwacza, w najbliższym czasie konieczna regeneracja reduktora LPG. Po 30 ty¶ km za¶wiecenie kontorlik Check Engine -mieszanka zbyt uboga mimo systematycznej wymiany filtrów, konieczno¶ć ponownej kalibracji kompa.
    - Kia Venga instalacja KING z listw± REG i reduktorem Zavoli Zeta. Przy przebiegu 80 ty¶ km regeneracja reduktora (membrany całe, ale zablokowany zawór wewn±trz reduktora) przy przebiegu 90 ty¶ km regelacja zaworów i oznaki wypalenia 1 gniazda zaworowego, wypalony katalizator. Systematyczne pojawianie się kontroli Check engine z komunikatem za bogatej mieszanki, po korekcie ustawień nawet niewielkiej pojawianie się komunikatu ubogiej mieszanki- nieprawidłowego składu mieszanki.
    Tak na marginesie obecnie tylko holendrzy ( i BRC które poł±czyło się z holenderskim Prinsem) dysponuj± technologi± ciekłego wtrysku gazu 6-ej generacji, a polscy producenci mog± zaproponować co najwyżej instalację 4 generacji z dotryskiem benzyny. A co z oprogramowanie do silników FSI i tym podobnych (czytaj: zmniejszonych, z bezpo¶rednim wtryskiem)? Każdy z polskich producentów ma gotowe wkłady programowe pod konkretne modele silników (nie można sobie samemu do tych silników zestroić instalacji LPG). I czyja technologia okazała się bardziej przyszło¶ciowa? Każdy monter stroi instalkę LPG jak potrafi, czy producent przygotowuje konkretne wkłady programowe pod konkretne silniki? Proszę niech każdy odpowie sobie na to pytanie samodzielnie.
  • #35
    psooya
    Level 38  
    A może jaka¶ toyka / lex na tym cudzie bez regulacji? Jakie przebiegi? Z silników jakie mnie interesuj± to 1sz 2sz 3zz 2zz cala seria mz wszystkie z - fe. Z subaraka wymy¶liłem kolteka bo od zawsze były problemy z fabryk±. Okazał się uwalony jeden wtrysk a okoliczni spece policzyli za nieudan± naprawę wymiany reduktora tyle co za cały przód bez redka. Zostawilem reduktor i co? Zacina się. Pomijam ten cudowny zintegrowany filterek za chore pieni±dze.
    Pan z tego żyje, mnie nie boli kupic za 300zl 4 nowe wtryski raz na 100kkm i mieć spokój niż cerować jedn± sztukę w podobnej kasie.
    Regi to wtryski na 10kkm a po 40kkm to ¶mietnik. Montuje tylko barracuda /ac w03/031 i to robi przebiegi. Od niedawna każdy z tych wtrysków jest naprawialny - tylko po co? Waldemary też s± naprawialne co widać na Pana zdjęciach tylko po co?
    Czę¶ci nie s± aż tak drogie i potrafi± wytrzymać więcej niż 100kkm. Moja alaska zrobiła 160kkm i poszła do ludzi może nawet dalej jeĽdzi.
    Nie jest aż tak Ľle tylko trzeba my¶leć co się robi i dobrze za to policzyć.
  • #36
    kuk_kielce
    Level 12  
    psooya wrote:

    Nie jest aż tak Ľle tylko trzeba my¶leć co się robi i dobrze za to policzyć.

    A dobrze nie jest wcale. Co fabryka to fabryka- polecam przyjrzeć się instalacj± montowanym w Volvo S60 lub V70 bifuel zarówno z instalacj± LPG jak i CNG. Może przykład samochodu z zamontowan± na linii produkcyjnej polsk± instalacj± LPG? Nie ma?
    Rozumiem, że żyje pan z zakładania instalacji LPG, na życzenie klienta też czasem to robię. Jednak jeżeli można naprawić holendersk± instalację LPG za 300-400 zł i jeĽdzić na niej bezproblemowo kolejne 100-300 tys km to po co wymieniać cały przód, na którym przejeĽdzi się 100 ty¶ km i wtryski do wymiany?
  • #37
    psooya
    Level 38  
    Na szczę¶cie nie żyje tylko uszczęsliwiam tych którzy trafili na druciarza. Kolega z forum wywalił fabryczne cng z jakiegos opla 1.6 turbo 150KM - wymagało wykodowania Landi z ecu Pb. Wtryski boscha zast±pione barracudami i dotoczonymi adapterami, stag qbox basic i kme tur. Osobi¶cie stroiłem t± instalacje z AFR i jako¶ ze dwa lata już jezdzi bez problemów.
    Więc bylo takie auto. Ten koltek położony do subaru tez był dobrze zrobionym kitem ale wykitował, po kwocie 800zl przyjechał na wymiane przodu. Pomijam cenę ffc - jaka¶ patola 45zl. Co 10kkm pasuje go wymienić czyli po roku z plusem mamy nowy reduktor z wkładem za 3.50.
    Ja nie wyobrażam sobie montażu lpg bez tokarki i strojenia tak bym mógł decydować o tym co się tam dzieje ¶wiadomie.
    Wracaj±c do tematu. W trasie polski produkt przeserwisuje nawet druciarz a holenderski tylko Pan być może. Też wolę naprawiać to co jest ale nie zawsze jest to uzasadnione. Przbiegi po 600kkm na instalacji nawet je¶li bez awarii nie s± czym¶ co by miało mnie przekonać. Wystarczy udać sie do Polski wschodniej a tam umrze wszystko na lpg, tloczki stan±, iglice zaczn± się zacinać, nic dodać nic uj±ć.
    Pamiętać trzeba, że każdy układ paliwowy się zużywa i raz na czas wymaga wymiany wtrysków czy pompy albo regulatora i to po 300KKM więc LPG od holendrów trwalsze niż układy benzynowe po prostu nie będzie.
  • #38
    kuk_kielce
    Level 12  
    Ja nie wyobrażam sobie montażu lpg bez tokarki i strojenia tak bym mógł decydować o tym co się tam dzieje ¶wiadomie? - to chyba jeszcze nigdy nie montował pan instalacji do silnika z bezpo¶rednim wtryskiem benzyny. Montaż możliwy tylko do silników wyspecyfikowanych przez producenta instalacji LPG. o tokarce i strojeniu może pan zapomnieć. Życzę sukcesów.
  • #39
    psooya
    Level 38  
    A dysze to takiego staga 400 dpi czym wywierce?
    Widziałem instalacje ciekłego gazu do ciekłego wtrysku pb na 3 elektrozaworach i przeł±czniku od kuchenki gazowej. Działa a autorem jest rosjanin. Koszt moze 200zl. I tu strojenia brak.
    Silniki bezpo¶rednie z grubsza tym co jest na rynku nie s± gazowalne wszystko przez usilnie próby przelaczania paliw. Ja tego nie zamontuje niech inni też maja na chlebek i masełko.
  • #40
    kuk_kielce
    Level 12  
    w instalacjach 6 generacji renomowanych producentów takich jak Prins LPdi czy Vialle LPI direct wtrysk gazu odbywa się w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzyny. Tam nie ma żadnego wiercenia w kolektorze, wtryskiwaczy LPG i dotrysków. Od 4 lat czekam na zapowiadane instalacje tego typu (działaj±ce instalacje tego typu na Gas Show prezentowało przynajmniej 3 producentów) i nadal nic. Dlaczego? No może jeste¶my potentatem w produkcji instalacji LPG , ale technologicznym liderem niestety nie.
    Przepraszam za t± nieco przydług± dyskusję, zapraszam wszystkich, którzy od gazownika usłyszeli, że holenderskich instalacji LPG nie naprawia się, do korzystania z mojego wsparcia. Poza nielicznymi przypadkami instalacje AG SGI można przywrócić do eksploatacji za znacznie mniejsze pieni±dze niż wymiana przodu, a trwało¶ć tych instalacji pozwoli korzystać z LPG do końca żywota auta na złomie.
  • #41
    szwagros
    Level 33  
    Wracaj±c do tematu...
    K0Mii wrote:
    Wyczy¶ciłem wszystko, wymyłem, pozakładałem nowe uszczelki, nowa membrana, nowe filtry itd.

    Niestety teraz przy nagłym dodawaniu gazu, wydobywa się z silnika dziwny dĽwięk tak jakby nieszczelny wydech

    Miałem takie same objawy po regeneracji reduktora (zupełnie innego i w zupełnie innej instalacji). To hałasuje sam reduktor i nie ma to nic wspólnego z regulacj± instalacji. Ale pocieszę cię, w miarę przejechanych kilometrów jest coraz cichszy ;)
  • #42
    kuk_kielce
    Level 12  
    Miałem również taki przypadek z hałasuj±cym reduktorem w Peugeot 407. Rozebrałem reduktor, w zasadzie nic nie znalazłem, skręciłem ponownie i po hałasie. Dlaczego hałasował? Do dzi¶ nie jestem pewien odpowiedzi :)
  • #44
    kuk_kielce
    Level 12  
    zregenerowałem reduktorów AG SGI już pewnie kilka setek, a przypadków hałasowania miałem chyba tylko 2. Za każdym razem rozebranie i ponowne złożenia bez demontażu zaworu załatwiało temat. nie ma z tym wiele roboty, chyba że reduktor jest pod samochodem. Powodzenia.
  • #45
    caomi
    Level 6  
    Witam!! Pozwolicie Panowie/Państwo, że się podepnę. Proszę o pomoc-ile pinów może mieć gniazdo serwisowe w tej instalacji {w przedziale silnikowym jest jedno, wolne gniazdo 6-cio pinowe/pin 4 pusty oraz kpl wtyk 6 pin-gniazdo 3-pin/z niego odchodz± trzy kable do przeł±cznika kabinowego}
    AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto
  • #46
    kuk_kielce
    Level 12  
    gniazdo diagnostyczne ma 4 piny, powinno być umieszczone przy bezpiecznikach lub przy przeł±czniku PB/LPG

    Dodano po 52 [sekundy]:

    pokazane na zdjęciu gniazda i wtyki nie służ± do diagnostyki
  • #47
    caomi
    Level 6  
    Dziękuję za szybk± odpowiedĽ. Proszę mi jeszcze powiedzieć przy których bezpiecznikach szukać? kabinowe czy pod mask±

    AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto
  • #48
    kuk_kielce
    Level 12  
    instalacja to tzw przej¶ciówka, czy li trochę z instalacji Necam GSI (sterowni i wtryski), a trochę z instalacji AG SGI (przeł±cznik i reduktor). Należy szukać bezpieczników LPG w okolicach akumulatora 2x7,5A i tam czarnego wtyku 5 pinowego, lub w okolicy sterownika LPG.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    przepraszam za pomyłkę, oczywi¶cie wtyku 4 pinowego
  • #49
    caomi
    Level 6  
    dziękuję będę szukał

    nie ma gniazda 4-ro pinowego,; może w kabinie ale w±tpię


    AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto

    jeżeli to gniazdo serwisowe to:
    sygnały podpinać pod pin nr 1 biały 2 biało czarny 3 biało br±zowy
    a co z pinem 5 i 6?
  • #50
    kuk_kielce
    Level 12  
    gdyby był jeszcze jaki¶ problem to mogę podesłać zdjęcie wtyczki diagnostycznej.
  • #51
    caomi
    Level 6  
    kuk_kielce wrote:
    gdyby był jeszcze jaki¶ problem to mogę podesłać zdjęcie wtyczki diagnostycznej.


    tak bardzo proszę
  • #53
    caomi
    Level 6  
    nie mam takiej wtyczki w instalacji
    czy jest taka możliwo¶ć żeby nie było wtyku serwisowego?
  • #54
    kuk_kielce
    Level 12  
    To mało prawdopodobne, a czy mogę wiedzieć, co jest nie tak z t± instalacj± ?
  • #55
    caomi
    Level 6  
    dużo by gadać, ale tak:
    zdawało by się na pierszy rzut oka, że jest wszysko dobrze ale podczas użytkowania wszysko wyłazi.
    1 po przej¶ciu na gaz zaniżone s± wolne obroty (o jakie¶ 100 do 200)/teraz przy tych temperaturach potrafi zgasn±ć np.podczas postoju na
    skrzyżowaniu/
    to nie jeszcze najgorsze
    2 to jest model z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy -s± takie momenty, że podczas skrętu np w lewo i redukcji do drugiego biegu
    tak drastcznie malej± obroty, że ga¶nie
    3 podczas dłuższych dystansów w miarę jest dobrze chociarz uważam, że za dużo "ci±gnie" benzyny
    4 chciałbym zobaczyć ci¶nienie DelP oraz czasy wtrysków (miałem awarię dwóch wtryskiwaczy)
    5 muszę zdecydować czy reanimować czy zmieniać
    6 co to znaczy w gwarze gazowników "zmienić przód" ???
    7 mam pytanie: czy przy zmianie elektroniki mog± zostać wtryskiwacze (nie chcę montować listew)
  • #56
    sebap
    Level 41  
    caomi wrote:
    muszę zdecydować czy reanimować czy zmieniać
    Ja bym zmienił na Stag lub Lpg Tech.
    caomi wrote:
    co to znaczy w gwarze gazowników "zmienić przód"?
    Wymiana sterownika LPG, okablowania i wtryskiwaczy.
    caomi wrote:
    mam pytanie: czy przy zmianie elektroniki mog± zostać wtryskiwacze (nie chcę montować listew)
    Oczywi¶cie, pojedyncze nawet lepiej niż listwa.
  • #57
    caomi
    Level 6  
    czy mamy na rynku jaki¶ system bezlistwowy i ewntualnie jakie s± koszty?
  • #58
    kuk_kielce
    Level 12  
    Sprawa wydaje się do¶ć oczywista. Prawdopodobnie uszkodzony jest reduktor (parownik) i wycieki gazu do podci¶nienia powoduj± zwiększone zużycie gazu, a zbyt bogata mieszanka wpływaj± na niższe obroty biegu jałowego i ga¶nięcie silnika przy wysprzęglaniu. Prawdopodonie wystarczy wymienić membranę w reduktorze i wszystko wróci do normy. Koszt membrany ok. 80 zł i 3 godziny roboty.
  • #59
    caomi
    Level 6  
    Dziękuję za informację.
    Chciałbym jeszcze poruszyć sprawę wtyku serwisowego.
    znalazłem pobieżne schematy włoskich instalacji w których widać, że na czas serwisowania wyci±ga się gniazdo przeł±cznika kabinowego-
    AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto

    u mnie jest też takie miejsce

    AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto

    może spróbować do tych wolnych pinów w gnieĽdzie ??

    pytanie do kuk_kielce: 1. czy zbiornik gazu musi być pusty przed wyjęciem reduktora?
    2.mógły¶ mi poradzić gdzie kupić zestaw naprawczy to mojego parownika?
  • #60
    caomi
    Level 6  
    kuk_kielce wrote:
    Sprawa wydaje się do¶ć oczywista. Prawdopodobnie uszkodzony jest reduktor (parownik) i wycieki gazu do podci¶nienia powoduj± zwiększone zużycie gazu, a zbyt bogata mieszanka wpływaj± na niższe obroty biegu jałowego i ga¶nięcie silnika przy wysprzęglaniu. Prawdopodonie wystarczy wymienić membranę w reduktorze i wszystko wróci do normy. Koszt membrany ok. 80 zł i 3 godziny roboty.


    Nie bedę twierdził z cał± pewno¶ci± ale mam reduktor jednostopniowy, proszę o informację jakie mam ustawić ci¶nienie po wymianie membramy . Gdzie podł±czyć manometr do parownika {do wyj¶cia gazu} i zacisn±ć rurkę id±c± do kolektora? Ci¶nienie ma być 0.96-0.97 bar czy może 1.5bar ? Bardzo proszę o odpowiedĽ. Dodam, że w instalacji nie ma rozdzielacza.
    oto mój parownik AG SGI 2 (II) - Dziwne dĽwięki przy nagłym przy¶pieszaniu po regeneracji redukto