Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus - Rozładowujący się akumulator na postoju

10 Lip 2019 19:34 390 21
  • Poziom 14  
    Pacjent to polonez caro plus , autem jezdze sporadycznie ale jak postoi kilka dni
    To aku siada do poniżej 10v.
    Sprawdzalem miernikiem to pobiera niecale 34mA dokl 33.69mA.
    Więc chyba jest Ok , a co dziwne jak aku jest poza autem to trzyma normalnie.
    Aku ma kilka miesięcy zakupiony po zimie.
  • Poziom 40  
    Źle mierzysz.Tak dokładnie nie da rady.Na jakim zakresie masz ustawiony amperomierz?
  • Poziom 32  
    stefbut napisał:
    autem jezdze sporadycznie
    Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
  • Poziom 43  
    stefbut napisał:
    Sprawdzalem miernikiem to pobiera niecale 34mA dokl 33.69mA.
    Więc chyba jest Ok , a co dziwne jak aku jest poza autem to trzyma normalnie.
    Cudów nie ma. Jeżeli poza autem napięcie aku nie spada w ciągu kilku dni to nie ma dużego samorozładowania. Jeżeli w tym samym czasie spada w aucie do 10V to średni prąd rozładowania jest znacznie powyżej 0,5A.
    Ustaw amperomierz na zakres A i zmierz poprawnie bo gdzieś zrobiłeś błąd.
    rafbid napisał:
    Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
    A co to ma do problemu autora jeżeli przestawił go poprawnie. Kluczowe jest to stwierdzenie:
    stefbut napisał:
    jak aku jest poza autem to trzyma normalnie.
  • Poziom 14  
    Ładowanie 14,2V, jak jeżdżę to Ok 100km.
  • Poziom 32  
    vodiczka napisał:

    rafbid napisał:
    Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
    A co to ma do problemu autora jeżeli przestawił go poprawnie.
    Jeśli napięcie przy tym poborze siada do 10 V. To przypuszczam że akumulator jest naładowany na kilka procent swojej pojemności.
    vodiczka napisał:
    Kluczowe jest to stwierdzenie:
    stefbut napisał:
    jak aku jest poza autem to trzyma normalnie.
    Rozumiem przez to ze można normalnie uruchomić silnik, ale nic nie mówi o stopniu naładowania akumulatora. Bardziej kluczowe jest podanie napięcia w stanie spoczynku akumulatora.
  • Poziom 14  
    0.036A
    14.1V
  • Poziom 43  
    rafbid napisał:
    Rozumiem przez to ze można normalnie uruchomić silnik, ale nic nie mówi o stopniu naładowania akumulatora. Bardziej kluczowe jest podanie napięcia w stanie spoczynku akumulatora.
    "Trzyma normalnie" oznacza moim zdaniem, że trzyma napięcie, które nie spada do 10V ale może autor tematu uściśli swoją wypowiedź: Czy <10V jest w momencie rozruchu czy to napięcie mierzone po kilkudniowym postoju auta ale przed próbą uruchomienia silnika.
  • Poziom 14  
    To znaczy że jak wstawię go do garażu i naładuje to jest caly czas okolo 12,5V.
    W aucie poprstu rozładowuję się tak że nawet nie kręci.
    Może wadliwy aku poprostu , pojadę jutro do serwisu z nim.
    Teraz go naładowałem na maxa sprawdzę rano ile ma.
  • Poziom 31  
    W mierniku bateria nie zużyła się? Spróbuj innym miernikiem bo może ten przekłamuje.
  • Poziom 37  
    stefbut napisał:
    To aku siada do poniżej 10v.

    Jeśli akumulator regularnie był rozładowywany poniżej 10 V to mogło go ubić. Zasiarczył się i wzrosła rezystancja wewnętrzna a pojemność spadła.
    Akumulator pod dobry prostownik oraz sprawdzić czy w aucie masa nie zgniła.

    Mam nadzieję, że ten akumulator to nie leżak z hipermarketu?
  • Poziom 43  
    stefbut napisał:
    Po 10h 12,5V
    Czyli OK. Nadal jednak niezbyt precyzyjnie określasz różnicę pomiędzy leżakowaniem akumulatora w aucie i poza autem.
    stefbut napisał:
    To znaczy że jak wstawię go do garażu i naładuje to jest cały czas około 12,5V.
    W aucie po prostu rozładowuję się tak że nawet nie kręci.

    Powinieneś zrobić tak: Wracasz z trasy (wspominałeś o 100km) wyjmujesz akumulator, mierzysz jego napięcie po 1h i po kilku dniach. Żadnego doładowania prostownikiem.
    Możesz też po przyjeździe i wyjęciu rozładowywać akumulator prądem 0,2C i obliczyć rzeczywistą pojemność akumulatora. Możesz mieć taki przypadek:
    E8600 napisał:
    Zasiarczył się i wzrosła rezystancja wewnętrzna a pojemność spadła.
  • Poziom 14  
    Załóżmy że pobór to 0.04A to ile powinien stać aby się rozładował, on ma chyba 55Ah.
    Wd moich obliczeń 60dni.
  • Poziom 43  
    stefbut napisał:
    Wd moich obliczeń 60dni.
    Zgadza się, dokładnie 57dni 7 godzin. Potwierdziłeś, że nawet pobór 150mA czyli już niedopuszczalnie wysoki nie rozładuje akumulatora 55Ah w tydzień.
  • Poziom 14  
    Dlatego to dziwne , Zobacze teraz , zostawie auto na 2 tygodnie.
  • Poziom 43  
    Raczej w zasyfionych autach, niekoniecznie bardzo starych. Multimetr musi to wychwycić zgodnie z prawem Ohma bo taki "złodziej prądu" to zwykły spadek rezystancji. Oczywiście gdy auto wyschnie to już nie wychwyci.