Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2 1.6TDI - Czujnik stopu, standard komunikacji

10 Lip 2019 20:37 117 4
  • Poziom 13  
    Witam,
    Auto rodzinne
    Wiązka miała zwarcie, Ecu dostało po dupie, naprawione przez chłopaków ze stolicy.

    Z autem działy się cuda wianki. Ogarnięte. Pozostał jeden problem:

    Po przekręceniu stacyjki non stop świecą sie światła hamowania,
    W tym czasie jak wejde w ABS, to status włączony i wyłączony czujnika zmienia się przy naciskaniu stopu.
    Po jakims czasie Ecu silnika łapie błąd czujnika, zaczyna mrygać kontrolka świec żarowych i światła hamowania gasną i normalnie zapalają sie jak wcisnę stop

    Pomoże ktoś jakie sygnały tam chodzą ? Bo to raczej czujnik halla, plus i minus dochodzą do czujnika, zmierzone żarówką.

    W starych rozwiązaniach przy mechanicznym czujniku były jeden styk zwierny a drugi rozwierny, jakie tu chodzą sygnały ?

    Jak będę wiedział to ustalimy co daje ciała, czy ecu czy kable.
  • Poziom 13  
    ...KUBA... napisał:
    lukjar7 napisał:
    Pomoże ktoś jakie sygnały tam chodzą ? Bo to raczej czujnik halla, plus i minus dochodzą do czujnika, zmierzone żarówką.

    O jakim czujniku mowa?
    Trafiłeś na temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2772240.html


    Mowa o czujniku świateł stop.

    W tym temacie co podałeś, czujnik sprzęgła potrafił przepalic bezpiecznik który zasila czujnik stopu i czujnik sprzęgła, w efekcie stop świecił się cały czas.


    Zacząłem pomiary:
    4- plus
    2- masa
    3- gdy hamulec jest puszczony to jest na nim masa, gdy wcisniem to masa ginie
    1- tu brak jakiegokolwiek sygnalu, co tam powinno być ?
  • Poziom 22  
    lukjar7 napisał:
    Pomoże ktoś jakie sygnały tam chodzą ? Bo to raczej czujnik halla, plus i minus dochodzą do czujnika, zmierzone żarówką.

    W starych rozwiązaniach przy mechanicznym czujniku były jeden styk zwierny a drugi rozwierny, jakie tu chodzą sygnały ?


    Nie do końca jestem pewny, czy mowa tu o czujniku na dźwigni pedału hamulca nad nogami kierowcy?
    Są tam zwykłe przewody i dwa stryki, prawdopodobnie jeden zwierający, drugi rozwierający. Wiec jak na jednym pinie tego czujnika nie ma żadnego połączenia ani po wciśnięciu czujnika ani po zwolnieniu to stawiałbym na czujnik. Próbowałeś go rozebrać? Nie ma tam magii.


    Moderowany przez CameR:

    ...KUBA... napisał:
    Są tam zwykłe przewody i dwa stryki, prawdopodobnie jeden zwierający, drugi rozwierający.

    ...KUBA... napisał:
    Próbowałeś go rozebrać? Nie ma tam magii.

    Widziałeś kiedykolwiek taki samochód ?
    Tam nie ma czujnika sterowanego mechanicznie pedałem hamulca.
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 13  
    W tym aucie przy dźwigni hamulca noznego nie ma czujnika. Jest czujnik na pompie hamulcowej. Jest to właśnie czujnik halla