Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni.

matfly95 11 Jul 2019 00:52 1569 15
  • #1
    matfly95
    Level 5  
    Witam wszystkich fanatyków czterech kółek, 3 tygodnie temu zostałem posiadaczem Peugeota 306 1.6 benzyna + LPG z roku 1994, jednak temperatura silnika podczas jazdy rośnie do 100-110 stopni (nigdy nie zapaliła się czerwona magiczna lampka na zegarze), z góry pomyślałem że trzeba zająć się układem chłodzenia silnika, więc po kolei wymieniłem na nowe: TERMOSTAT, CHŁODNICE, ROZRZĄD I POMPĘ, CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU (niebieski i zielony), UKŁAD ODPOWIETRZANY. No i dalej nic... Mechanik nie wchodzi w grę, ponieważ po prostu mnie nie stać i mam wystarczająco czasu by sobie pogrzebać samemu. Kolejnym podejrzanym jest LPG (markę parownika podam jutro, chodź wiem że leci na sterowniku BOSH), na którym się zupełnie nie znam i robi problemy takie ja: SZARPANIE AUTEM, GAŚNIECIE PRZY REDUKCJI, CHECK ENGINE, FALUJĄCE OBROTY czy OPORNY PRZERZUT NA BENZYNĘ. Szukałem,czytałem ale nic konkretnego nie znalazłem... oczywiście zaznaczę też że jest to stara wersja LPG. montowana u Janusza w przydomowym amatorskim warsztacie, przez nielegalnych imigrantów z Kambodży. Jak silnik o dziwo wskoczy na benzynę wszystko trochę się uspokaja.

    Czy moglibyście nakierować mnie na dobrą drogę co by tu jeszcze zepsuć ?

    Z góry dzięki !!! 8-)
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Przy benzynie też wyskakuje Check Engine?
    Instalacja gazowa do wyregulowania.
    Komputer samochodu może być od Boscha, ale gazowy poszukaj jaki masz.

    Czy na pewno poprawnie odpowietrzyłeś układ?
    Przy termostacie jest odpowietrznik, bo to jeden z najwyższych punktów w ukł. chłodzenia.
  • #3
    matfly95
    Level 5  
    Na benzynie kontrolka CHECK ENGINE znika, mam 3 odpowietrzniki na termostacie, nagrzewnicy i przy chłodnicy. Odpowietrzalem następująco, odkrecilem nie do konca wszystkie 3, czekałem z którego poleci najpierw płyn i zakrecalem w tej kolejnosci. Na osttanim z możliwych leciały same bombelki i czekałem do czasu gdy przestanie bomblowac. Zakrecilem i pojechałem się przejechać oraz uzupelnilem płyn, jeśli masz inny sposób chętnie też spróbuje.


    Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni. Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni. Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni.
  • #4
    płetwa
    Level 32  
    Czy temp. 100-110*C nie jest prawidłową temperaturą pracy dla silnika "zalanego" płynem? Może poczytaj i sprawdź zanim wymienisz połowę silnika.
  • #5
    andrzejsdl
    Level 15  
    To jest układ ciśnieniowy a więc ta temperatura jest bezpieczna dla silnika ale prawidłowo powinna oscylować na zegarze w granicach 80-85C.
    Sprawdź korek od układu czy ma drożne zaworki.
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Termostat w tym aucie ma pełne otwarcie przy 89 stopniach, więc powinna oscylować w granicy 90. Do 100 stopni.
    Dla tego auta 118 stopni to temperatura krytyczna i każe zatrzymać pojazd i zatrzymać silnik.

    Te szare z BOSCH to przekaźnik, nie komputer.
    Te czarne z BOSCH to prawdopodobnie Mapsensor, albo elektrozawór (do pochłaniacza oparów paliwa).
    ECU silnika (komputer) masz między akumulatorem, a pompą hamulcową.
    Komputer od gazu (bo powinien być, instalacja II gen.) szukaj w okolicach akumulatora, ściany grodziowej.

    Ostatnie zdjęcie - parownik/reduktor - tam nie podłączysz komputera.
  • #7
    maiami
    Level 23  
    wiadomo co za błąd się kryje pod check enige?
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    maiami wrote:
    wiadomo co za błąd się kryje pod check enige?



    Jak on nie wie jaki ma komputer od gazu, a co mówić o podłączaniu auta do komputera by odczytać błędy.

    Zaraz jeszcze będzie pisał jak podłączyć ELM327 do tego auta, bo nie znajduje gniazda OBDII.
  • #9
    matfly95
    Level 5  
    Tak, błąd to sonda lambda. Ewidentnie napisałem że się nie znam na LPG bo to dla mnie czarna magia, więc proszę Cię byś był wyrozumiały. Szukałem wszędzie czegos co przypomina sterownik i nic nigdzie nie znalazłem.
  • #11
    matfly95
    Level 5  
    Idąc tropem kabli oprócz tego co wyżej, znalazłem coś takiego.

    Było używane sporadycznie przez dziadka od którego kupiłem auto.

    Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni. [img-1] Peugeot 306 1.6 benzyna + LPG - Temperatura silnika do 100-110 stopni.
  • #12
    pepe150
    Level 36  
    Brązowe to przekaźnik podwójny.
    Czarne to kondensator przy cewce zapłonowej.

    Zrób zdjęcie całości co masz pod maską i jedź do gazownika. Bo sam nic nie zrobisz.
  • #13
    maiami
    Level 23  
    matfly95 wrote:
    Tak, błąd to sonda lambda

    ale co z tą sondą? błąd grzałki, błąd składu mieszanki?
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    maiami wrote:
    matfly95 wrote:
    Tak, błąd to sonda lambda

    ale co z tą sondą? błąd grzałki, błąd składu mieszanki?

    Zapewne błąd składu mieszanki, bo na benzynie nie świeci.
  • #15
    maiami
    Level 23  
    matfly95 wrote:
    matfly95

    jesteś pewien że dobrze złożyłeś termostat, albo jest odpowiedni skoro auto grzeje się do takich temperatur?
  • #16
    matfly95
    Level 5  
    Trochę mnie nie było, lecz znalazłem rozwiązanie... a więc byłem u gazownika, popatrzył/pogrzebał stwierdził że do wymiany ewidentnie jest parownik, więc go wymieniłem bo swoje juz posłużył. Praca silnika od razu się poprawiła i wyelminowało problemy z szarpaniem, gasnieciem i zmiana między paliwami.. wszystko ok, jednak temperatura dalej wysoka... gdy siedziałem na kanale grzebiac w moim staruszku dostałem olśnienia i sierowalem wzrok na wydech!!! Tak tak to własnie był problem.. chyba nie był wymieniany od nowości a rura była zapchana konkretnym syfem wiec silnik się gotował bo jednak przepływ spalin był ograniczony. Dzięki wszystkim za chęci, także temat uważam za rozwiązany.