Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1m - Zanik Podciśnienia

11 Lip 2019 19:38 2031 17
  • Poziom 4  
    Witam
    Od jakiegoś czasu nie potrafię poradzić sobie z podciśnieniem w swoim seacie leon 1m 1.9tdi silnik ASV
    Wszystko zaczęło się od trybu awaryjnego i nie działającego turbo oraz hamulców i trzęsącego się silnika po gaszeniu samochodu, po podjechaniu do mechanika stwierdził jednoznacznie ,gruszka turbo do wymiany ,a że terminy dość odległe postanowiłem sam zabrać się za wymianę całej turbosprężarki , zakup turbo zrobiłem od znajomego który wymieniał turbo na większe a swoje oddał do profesjonalnego czyszczenia .
    Po wymianie nie było poprawy ,więc szukałem dalej ,wybór padł na zawór N75 po wykręceniu go i przeczyszczeniu wszystko zaczęło hulać aż miło,jednak że po zrobieniu ok 1000 km problem powrócił ,samochód nie ma mocy a podczas gaszenia trzęsie .
    Zacząłem więc sprawdzać podciśnienia i wyglądają one następująco .
    Vacum Pompa pokazuję ciśnienie na poziomie 0,9 bar, idąc dalej wężyk który idzie od trójnika ( wlot do trójnika (1) vacum pompa (2) servo (3) weżyk idący do kolejnego rozdzielacza ) , na kolejnym rozdzielaczu mam podłączenie (1) wężyk idący z rozdzielacza przy vacum (2) wężyk do zaworu N18 (3) wężyk do kolejnego rozdzielacza i na tym trójniku ciśnienie zanika , o ile na wężykuktóry idzie od rozdzielacza przy vacum pompie mam 0,9 bar tak już na wylocie do zaworu mam 0.57bar (pompuje bardzo bardzo powoli) , natomiast przy 3 wyjściu mam już podciśnienie jedynie 0.1 bar

    załączam obrazek do zobrazowania gdzie podciśnienie ma jaką wartość
    Co może być przyczyną że na kolejnym trójniku mam już praktycznie brak podciśnienia ?
    Co sprawdzić, jakie rozwiązania rozważyć by eliminować poszczególne przypuszczenia awarii

    Dodam że sztanga gruszki była na chwilę podłączona bezpośrednio do vacum i ładnie się opuszczała
    Zawór EGR jest zaślepiony wężyk od EGR jest odłączony od samego zaworu EGR oraz zaślepiony natomiast wlot spalin do EGR również zaślepiony zaślepką .
    Wężyki podciśnienia są nowe pozdrawiam Seat Leon 1m - Zanik Podciśnienia
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
  • Poziom 4  
    Dzięki za odpowiedź
    Objaw hamulców był przed wymianą turbosprężarki i było to może raptem 3 razy ,później objaw jak by ustał ale nasiliło się zaś trzęsienie podczas gaszenia,po wymianie turbo i wyczyszczeniu n75 wszystko wróciło do normy ,na chwilą obecną nie ma problemu z hamulcami ,pedał też nie robi się twardy podczas min 3 krotnego naciskania
    Od momentu ostatniego "wyłączenia " hamulców przejechałem już ok 1500 km i nie było z nimi problemu do chwili obecnej ,teraz objawy to brak mocy i zanikające podciśnienie na trójniku .
    Ale dla pewności sprawdzę jutro ten wąż od serwo
  • Poziom 28  
    Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia pod kątem drożności łącznie z akumulatorem podciśnienia. Możliwe że vacum pompa ma zbyt małą wydajność.
  • Poziom 24  
    A to że telepie ci silnikiem podczas gaszenia to ma związek z podciśnieniem bo klapa gasząca nie zamyka się a powinna , ale z tego co teraz piszesz wynika że bankowo masz wytarte wężyki ,one wycierają się najczęściej w tych zaczepach i podczas drgań powoli się ścierają to znana przypadłość , najlepiej jak byś zakupił sobie z 2 metry wężyka 3,2mm jak dobrze pamietam i wszystkie wymienił ale pojedyńczo bo sobie bigosu narobisz , w internecie do dzisiaj krążą błędne schematy tego podciśnienia .
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak na wakupompie masz 0,9 (dobrze), a kawałek dalej na trójniku 10x mniej, to gdzieś to podciśnienie ucieka. Weź płaskie szczypce, zaciskaj wężyki i obserwuj wakuometr, zlokalizujesz nieszczelność
  • Poziom 4  
    Więc tak,dziś sprawdzałem wężyki ,przy trójniku gdzie zaczyna uciekać podciśnienie zrobiłem test
    Podłączając vakuometr zauważyłem że ściskając wężyk który jest doprowadzony do zaworu n18 do górnego króćca vac , podciśnienie zaczęło rosnąć ,zmieniłem wężyk na nowy lecz bez rezultatu, ściskając kolejny wężyk wychodzący z króćca trójnika do następnego trójnika vakuometr pokazywał 0.1bar

    Czyżby uszkodzony n18 ? Jak można to sprawdzić ?
    Dodatkowo przy ściśnięciu tegoż wężyka wchodzącego do vac z n18 i podłączając vakuometr przy zaworze n75 również podciśnienie zaczęło rosnąć .

    Dodano po 23 [minuty]:

    Zaślepieniem wąż który idzie do n18 oznaczonego jako vac i zrobiłem jazdę próbną ,turbo jak by działało ale włączało się nie co później niż zazwyczaj tj ok 2300 tys obrotów ,lecz przy 4,5 biegu tak jak by już osłabło i nie miało się siły wkręcić ,n18 ma też jakieś związki z regulowaniem turbosprężarki ?

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Rozebrałem n18 i widzę że jest uszkodzona membrana od zaworu ,więc to jest zapewne przyczyną ,mam gdzieś n75 jeszcze jeden ,są jakieś przeciwwskazania żeby go zamontować zamiast n18 ?
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    ,są jakieś przeciwwskazania żeby go zamontować zamiast n18 ?

    Nie, to są konstrukcyjnie takie same elektrozawory, n18 steruje gruchą egr, n75 gruchą turbiny
  • Poziom 4  
    Witam,zamontowałem nowy n18 i nadal problem z podciśnieniem, jednak zauważyłem że zaworek zwrotny (czarno-biały) po zdemontowaniu przepuszcza powietrze w dwie strony dmuchając z jednej jak i drugiej strony czuć przedmuch Seat Leon 1m - Zanik Podciśnienia ,czy to może też być przyczyną mojego problemu ?
  • Poziom 28  
    Ja tam widzę sporo starych węży podciśnienia a pisałeś że wszystkie wymienione. Gdzieś masz dziurę i koniec.
  • Poziom 5  
    Kolego, udało Ci się znaleźć przyczynę? Mam podobny problem ze znikającym vacum.
  • Poziom 4  
    U mnie problem to było.... serwo hamulcowe ,mimo że hamulce działały jak brzytwa ,to jednak minimalnie podciśnienie gdzieś tam uciekało i to był powód tego że miałem takie problemy z turbo itd ,dziwne ale prawdziwe ,szukałem "nowego" serwo i po znalezieniu i zamianie ,objawy ustąpiły ,wszystko wróciło do normy

    Ja zabrałem się od d... Strony za naprawę ale wydawało mi się że to wina od strony turbo lub podciśnienia gdzieś idącego do turbo
    Dobre turbo wymieniłem na "nowe" zaworki N75 i N18 też nowe ,węże podciśnienia nowe i auto jak licho jechało tak licho jechało dalej ,w końcu kupiłem vakuometr i po zmierzeniu podciśnienia miałem nieprawidłowości na jednym wężyku ,nie pamiętam który ,ale po głębszym przeanalizowaniu google doszedłem.do wniosku że winnym może być serwo i tu był właśnie problem ,wymiana serwo na "nowe" sprawiło że problem ustal .
    Miałeś zanik hamulców podczas jazdy ?
  • Poziom 5  
    moim problemem jest czasowy i niewielki spadek mocy. Jednego dnia auto lata i szaleje a drugiego dnia też jeździ ale już z mniejszy "kopem", bywa różnie. Póki co wymieniłem wszystkie gumowe wężyki podciśnienia i zawór N75 który o dziwo miał ułamany zewnętrzny (ten od strony membrany) króciec od wężyka a sam wąż był zaślepiony. Zanik hamulców zdarzył się narazie jeden raz, po odpaleniu auta, przez około 2 minuty pedał był twardy i brak hamowania.
  • Poziom 4  
    Słuchaj ja też miałem zanik hamulców ,pedał twardy po odpaleniu, i zdarzyło mi się też raz podczas jazdy ,musiałem hamować awaryjnie ,jeżeli sprawdziłeś podciśnienia i są w porządku ( wartości jakie mają być na poszczególnych wezykach znajdziesz w necie ) ,sprawdziłeś sztangę gruszki turbo ,zaworki N75 i N18 ,akumulator podciśnienia jeśli tu jest wszystko w porządku to daje 90 % że serwo jest temu winne ,ja miałem to samo ,zabrałem się od d... Strony bo nawet turbo wymieniłem a winowajcą było właśnie serwo hamulcowe .
  • Poziom 5  
    dzięki kolego. pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Często taką usterkę można usłyszeć, wystarczy włożyć głowę w okolicę pedałów, jeżeli usłyszymy syk powietrza, to oznacza, że serwo przepuszcza