Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Rover 420 SDI 98 r. - Wałki rozrządu

11 Lip 2019 23:31 96 7
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam do kolegów pytanie i bardzo proszę o odpowiedzi oraz wszelkie informacje dotyczące tematu.
    Otóż posiadam w/w model Rovera z silnikiem 20T2N 105 KM i wiem , że montowano w nich również silniki 86 KM i tutaj mam właśnie pytanie. Czy głowice a w szczególności wałki rozrządu tych silników różnią się ?. Najbardziej interesują mnie fazy rozrządu oraz wielkość uchylenia zaworów , czy oba te wałki mają takie same ?.
    Z góry DZIĘKUJĘ. :D
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    W obu silnikach występuje ten sam wałek rozrządu - ten sam numer fabryczny części LGC105230.
    W/w silnik 105PS był też montowany w Honda Accord 96r. Nr. wałka 14410-P5T-G00.
  • Poziom 10  
    Bardzo dziękuję koledze DriverMSG. Opisywałem zagadnienie na innym forum , bardziej specjalistycznym odnośnie marki auta ale nikt nie odpisał. Pozytywnie zaskoczony efektem zamieszczenia tematu na tym forum mam jeszcze dwa pytania a na końcu uzasadnię ich zamieszczenie.

    1) Co mogą oznaczać zielone kropki na wtryskiwaczach .
    2) Posiadam dwa koła zębate wałka rozrządu od strony jego napędu . Jedno z dodatkową "obręczą"? przedzieloną gumą natomiast drugie bez niczego. Czy oba te koła można zamieniać? bez negatywnych konsekwencji.

    Auto kilka lat temu kupiłem z uszkodzonym silnikiem , głowica była do wymiany. Zamówiłem na Allegro i po splanowaniu, spr. szczelności - zamontowałem. Otóż ta głowica z zamówienia była kompletna z wtryskami , zaworami , wałkiem , górną pokrywą były nawet świece żarowe za co należy się wielki szacunek dla sprzedawcy ale w/w wtryski miały zielone kropki a koło zębate dodatkową obręcz. Wtryskiwacze zamontowałem z tej uszkodzonej ale wałek oraz koło zębate z zamówionej. Teraz auto trochę kopci jak je przycisnąć przez chwilę i mam ochotę spróbować przełożyć wtryski ( dać te ziel. kropkami ) tylko czy nie są przystosowane na inne ciśnienie ?. Autko jest już pełnoletnie i niektóre niedomagania trzeba mu podarować ale też jeżeli można cokolwiek podratować to należy to zrobić , przynajmniej ja tak uważam .
    Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi i Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    1 - Prawdopodobnie ktoś je kiedyś sprawdzał (regenerował) i zaznaczał sobie by nie pomylić.
    2 - Tu bym nie ryzykował zabaw z podmianą. Każda, minimalna różnica może spowodować złą pracę silnika i/lub nadmierne zużywanie się paska rozrządu.

    Wtryskiwacze dobiera się po ich numerze fabrycznym (nie po krokach) i najlepiej sprawdzić je przed zamontowaniem w specjalistycznym warsztacie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W silniku słabszym w głowicy sa 3 świece.
    ZObacz czy masz szczelny dolot zwłaszcza połaczenie turbiny z rurami.
  • Poziom 10  
    Ok.
    Macie rację koledzy, zrobię tak jak radzicie, sprawdzę szczelność połączeń za turbiną i jeżeli będzie ok. to oddam zapasowy komplet wtryskiwaczy do regeneracji , myślę że to pomoże , gorzej być nie powinno o ile wtryski będą dobrze zrobione.
    Wielkie Dzięki za zainteresowanie moim problemem oraz za odpowiedzi , które bardzo mi pomogły.
  • Poziom 10  
    Aaa......
    Ta głowica którą kupiłem miała cztery świece żarowe, więc w myśl tego co pisze kolega Strumien na stówę była z silnika 105 KM
  • Poziom 10  
    Aaa......
    Ta głowica którą kupiłem miała cztery świece żarowe, więc w myśl tego co pisze kolega Strumien na stówę była z silnika 105 KM

    Dodano po 15 [minuty]:

    Witam.
    No cóż , wałek okazał się prawidłowy więc nie było potrzeby go zmieniać , natomiast koło zębate zmieniłem na oryginalne , wtryski w trakcie regeneracji - zobaczę jaki będzie efekt po wymianie ?.