Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson sr 50 b4 - Brak kierunków i słabe światło przedniej lampy

12 Jul 2019 07:09 279 12
  • Level 6  
    Witam. Posiadam simsona sr 50 b4 z 1988 roku. Ostatnio podczas deszczu simson się zalał.. Stał na nim z 10 minut ale dobrze go zalało. Bylem na wyjezdzie ale odpalił normalnie po wysuszeniu, jednak od tego czasu mam problem z kierunkami i światłem. Kierunki działają tylko na dziurach tak samo jak kontrolka swiatel, tzn jak wjade na nierówność i coś lata ze rozłącza co chwila i np kierunek w ignie 2 raxy i tyle.. Gdy na podwórku postoi chwile i jakos sie nim całym potrząśnie to zaczyna świecic kontrolka a gdy włącze kierunek tyknie raz i gasi się kontrolka. Światła normalnie dzialaj@ tylko bardzo słabo (na odpalonym). Co sprawdzić po koleji żeby znaleźć błąd? Mase sprawdziłem, wtyki oczyscilem bo było kilka zasniedziałych ale i tak to samo, cewka tez mialem zapasową i nadal ten sam efekt. Jakieś sugestie?
  • Level 25  
    Proszę sprawdzić, oczyścić wszelkie połączenia przewodów elektrycznych.
  • Level 24  
    Rozumiem, że sprawdzałeś, czy akumulator jest naładowany? Może podłącz do niego jakąś kontrolkę.
    Co do kierunkowskazów to jaki masz przerywacz? Powszechny na bimetalu w walcowatej aluminiowej obudowie, czy elektroniczny w ELBA? Przede wszystkim sprawdź czy po włączeniu kluczyka jest zasilanie na tym przerywaczu na pin 49. Sprawdż to jakąś kontrolką/żarówką (jeden koniec żarówki do masy, drugi do piny 49 przerywacza), czy dobrze świeci, bo wskazanie z miernika może nie być do końca pewne. Jak żarówka zaświeci pełnym światłem to podłącz kontrolkę pod + akumulatora i do śrubki do któej przykręcone są przewody masowe od kierunkowskazów - zobaczysz, czy jest dobry minus z akumulatora na ramie.
  • Level 6  
    Akumulator ma z miesiąc, wszytko git,mam elbe 6v tez wymienuana byla na nową, styki iczyszczone a jak bede w domu to sprawdze kontrolke.. Ogolnie jechalem nim i w dziurę wjechałem to przez jakis kilometr wszystko działało normalnie i znowu po nierówności i padlo sobie
  • Level 25  
    To tylko wskazuję, że jest coś luźne
  • Level 32  
    Witam.

    Należy szczególnie sprawdzić masę. Może być także jakieś zwarcie i światła ledwo co świecą.

    Pozdrawiam
  • Level 6  
    Interval wrote:
    To tylko wskazuję, że jest coś luźne
    hmm ale po sprawdzeniu każdego wtyku nie natrafilem na cokolwiek co moglo by samoistnie wypadać na nierównościach
  • Level 25  
    A jalies połączenie z masą lub może zwarcie (?)
  • Level 6  
    Z simsonem nie robiłem teraz kompletnie nic tzn stal po prostu odpalam go i o tyle jest lepiej że podświetlenie licznika lekko podmruguje ale kierunków nadal nie ma
  • Level 24  
    W sprawie kierunkowskazów ciężko cokolwiek doradzić, jak nie wiemy nawet czy jest zasilanie na przerywaczu kierunkowskazów.
    Masz wiec sprawdź na niej:
    ...KUBA... wrote:
    Przede wszystkim sprawdź czy po włączeniu kluczyka jest zasilanie na tym przerywaczu na pin 49. Sprawdż to jakąś kontrolką/żarówką (jeden koniec żarówki do masy, drugi do piny 49 przerywacza


    Jak jest zasilanie, ustaw ponownie kluczyk na 1 albo 2 pozycję i weź żarówkę 6V/21W (z kierunkowskazu) zdejmij przewód z wyprowadzenia z ELBA o numerze 49a i do tego pinu w ELBA podłącz żarówkę i do masy, powinna migać(może migać trochę szybciej, bo ELBA będzie obciążona tylko jedną żarówką).
  • Level 6  
    I sprawdziłem czy jest jeszcze napiecie na 49 tak jak mowiles i kontrolka nawet niw mrugnęła, co moze byc w takim razie? Sprawdzić na innej elbie?
  • Level 24  
    iksdelelel wrote:
    I sprawdziłem czy jest jeszcze napiecie na 49 tak jak mowiles i kontrolka nawet niw mrugnęła, co moze byc w takim razie? Sprawdzić na innej elbie?

    Jeszcze dla pewności (czy czasem nie wypiął się jakiś przewód) sprawdź czy na przewodzie który jest podłączony do pinu 49 elby, jest '+' z akumulatora, w pozycji kluczyka oznaczonej jako 'I' i "II", jak na przewodzie któy podłączony jest do 49 jest + z akumulatora, to złącz go z przewodem podłączonym 49a, i wtedy kierunki lewy/prawy powinny świecić na stałe.
  • Level 6  
    Kierunki zrobiłem, przyczna błacha, obudowa bezpiecznika sie poluzowała i zaparł sie o obudowę, nie wiem jak moglem to przeoczyć. Nie mniej jednak nadal przednia lampa świeci tak że sam ją ledwo dostrzegam