Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ BMK 3.0 224 KM] - Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

12 Lip 2019 08:14 108 4
  • Poziom 10  
    Witam zaobserwowałem takie stuki w silniku. Zazwyczaj zaczynają się jak wrzuce na 5 bieg i jade na obrotach około 1600 do 1900 potem ustają ale czasami sie utrzymują do 2000 2100 . przy gwałtownym dodaniu gazu ich nie ma. Tylko spokojna jazda i lekkie dodanie gazu własnie w takich warunkach.

    Klapy wywalone ponieważ było przypuszczenie że to te klapy - jednak nie

    Co jeszcze może powodować taki hałas grzechotanie jakby coś miało wyskoczyć ? Silnik ciepły zimny nie ma znaczenia.


    Link



    Link
  • Poziom 24  
    Jeśli to typowe spalanie stukowe, to przyczyn może być kilka. Najczęściej spotykane i prawdopodobne to:
    zbyt wczesny zapłon,
    przegrzanie silnika,
    zbyt wysoki stopień sprężania,
    Kwestie przegrzewania się silnika łatwo wykluczyć. A biorąc pod uwagę jednostkę BMK 3.0 224KM, szczególnie warto zwrócić uwagę na układ rozrządu i skontrolować łańcuch oraz napinacze. W przypadku lekkiego przesunięcia może dojść do tego typu problemów.
  • Poziom 10  
    Kolega z forum ma podobnie


    Link


    Cytat:
    U mnie rozrząd nowy stukalo przed jak i teraz po. Stukalo na jednych wtryskach, kupiłem inne z niskim przebiegiem BD stuka tak samo. Co dziwne po odpieciu w zeszłym roku wtyczek od klap nie klepalo prawie 10miesiecy ani razu. Może to przypadek. Klapy usunięte w ECU. Egr też już wywalony i dla pewności nie klepania zaslepiony... W dziś w nocy wróciłem z morza 700km trasa idealnie. W 1dna i 2ga stronę. Tam na miejscu klepalo 2x przy przejazdach do innych miejscowości zazwyczaj wtedy gdy temperatura dochodziła do 90°. Jeżdżę z tym już półtora roku w sumie i powoli daje sobie spokój bo ciężko to znaleźć..


    Czyli wtryski , rozrząd odpada klapy też. Zostaje dwumasa ? czy zawory juz sie konczą ? ale to nie logiczne dlaczego to sie dzieje tylko na 5 biegu na 1 2 3 4 tego nie ma obroty te same itp i nie ma grzechotania

    dzisiaj wracalem z pracy i na zimnym 5 6 bieg cisza temperatura doszla do 90 stopni chwle przejechalem i gruchotanie ..
  • Poziom 24  
    Zwykle spalanie stukowe występuje właśnie pod największym obciążeniem silnika. A to ma miejsce właśnie na wysokich biegach, szczególnie przy próbie przyspieszania przy prędkościach obrotowych poniżej punktu MMO. Przyczyny związane z rozrządem i paliwem można wykluczyć, stosując na trasie testowej kontrolną porcję paliwa z dodatkami przeciwstukowymi (o najprostszych do zaawansowanych). Jeśli problem nie zniknie, wtedy warto poszukiwać innego źródła.
  • Poziom 10  
    Wiec tak wracając z pracy na zimnym do momentu az temperatura nie osiągnie 90 stopni stuków nie ma na żadnym biegu. Dopiero jak temperatura jest 90 stopni i tylko 5 i 6 bieg stuki są .. wiec raczej to coś mechanicznego nie jest skoro stuka na rozgrzanym oleju ? kiedy jest rzadki itp ?

    jak zrobić logi z vcds może one coś podpowiedzą ?