Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont domu / kuchni - brak uziemienia

12 Lip 2019 14:46 252 7
  • Poziom 12  
    Zaczynamy remont kuchni, stanęło na tym, że przeprowadzamy nowe kable (3 żyłowy + 5 żyłowy/siła do kuchni indukcyjnej), natomiast sam dom pozbawiony jest "uziemienia" (obecne gniazdka i kable na dwóch przewodach), umówiony jestem już z elektrykiem natomiast żeby nie ponaciągał mnie na nie wiadomo co podpowiedzcie :

- czy da się bez totalnej rewolucji jakoś to uziemienie "stworzyć", zacząłem coś o tym czytać i są różne możliwości chyba doprowadzenia takiego uziemienia ?
    - czy przy podłączaniu kuchni indukcyjnej, nowych pierkarników, lodówek itp. brak uziemienia może być kłopotem;

- albo ogólnie: co radzicie w takim przypadku zrobić ? moje techniczne (nie elektryczne myślenie) jest takie żeby wykombinować to uziemienie jakoś w rozdzielni, podłączyć uziemienie pod nowe kablem w kuchni i później sukcesywnie kolejne pomieszczenia przy okazji remontów;

i jeszcze pytanie dotyczące bezpieczenika nadprądowego, chciałbym bezpośrednio w kuchni wpiąć bezpiecznik pod ogrzewanie podłogowe (całkowita moc nie przekroczy 1kw) ale mimo wszystko dobrze jakby on był (tak też wymaga instrukcja), czy taki bezpiecznik mogę zamontować jakoś inaczej niż w skrzyce (rozdzielni) czyli takich dużych puszkach, pomyślałem że umieszczę go zwyczajnie za meblami, może są jakieś wersje pod tynkowe tak żeby wystawał tylko pstryczek ??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27  
    Zamiast pouczać elektryka, niech powie co myśli i przedstaw to tutaj. Łatwiej będzie sprawdzić jego podejście niż Tobie tłumaczyć kilka książek.