Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 3f - Co to za silnik

12 Lip 2019 19:59 318 9
  • Poziom 10  
    Proszę o pomoc w identyfikacji co to za silnik. Ktoś zna markę, model. Czy ktoś poznaje symbol firmy na deklu skrzyni przyłączeniowe?

    silnik 3f - Co to za silnik silnik 3f - Co to za silnik silnik 3f - Co to za silnik silnik 3f - Co to za silnik
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Symbolem "M" były oznaczone chyba zakłady produkcyjne branzy elektromaszynowej w latach 60 -tych.
    Niestety nie pamietam gdzie była M-2. Indukta w Bielsku to chyba była M-8.
    Skrzynka silnika, dławnica i korpus z trójkątnymi łbami śrub wskazywałyby na obudowę przeciwwybuchową. Ogniszczelną albo wzmocnioną.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Takie nieduże silniki w obudowie przeciwwybuchowej to chyba późniejszy Tamel Tarnów

    Dodano po 39 [minuty]:

    Tamel był M-7
  • Poziom 34  
    Fabryka M-2 była w Cieszynie.
  • Poziom 33  
    Być może. Ale jak pamiętam to Celma Cieszyn produkowała średnie silniki. Takie gdzieś od 18,5 kW. Chyba do 75 kW.
  • Moderator
    jarek.zeb-ce@wp.pl napisał:
    Proszę o pomoc w identyfikacji co to za silnik. Ktoś zna markę, model. Czy ktoś poznaje symbol firmy na deklu skrzyni

    Czy firma - producent jest aż tak dla Ciebie ważna? I model? Do czego to potrzebujesz?
    A silnik wygląda na klasyczny, indukcyjny, co zresztą sam sugerujesz w tytule.
  • Poziom 33  
    Jedyna co tu można stwierdzić, to że fabryka M-2 z lat 50, 60-tych.
    Śruby o łbach trójkątnych - wykonanie przeciwwybuchowe. I tyle.
  • Moderator
    jozgo napisał:
    Jedyna co tu można stwierdzić, to że fabryka M-2 z lat 50, 60-tych.

    Tylko, że ten dekielek może pochodzić od innego silnika. W tamtych czasach, kiedy brakowało nawet piasku, takie kombinacje z kompletowaniem jednego wyrobu z siedmiu innych były na porządku dziennym. :D Pracowałem kiedyś w służbach utrzymaniu ruchu to troszeczkę widziałem.
  • Poziom 33  
    retrofood napisał:
    dekielek może pochodzić od innego silnika

    Ale spasował! I to żeliwny nie wypraska stalowa. Też pracowałem w służbach utrzymania ruchu.
  • Poziom 10  
    Fabryka nie jest tak ważna. Chciałem jednak wiedzieć co to za ustrojstwo. Myślałem że to jakiś rusek bo ma dziwne kształty. Tabliczki znamionowe pozrywane, jedyne co to ten symbol na deklu został. Symbol ten można spotkać na tabliczkach starych polskich silnikòw ale z inną cyfrą. Silnik odpaliłem, jest wolnoobrotowy. Łożyska do wymiany. Moc ja oceniam na 1,5 do 3 KW. Silnik jest ciężki jak na swoje rozmiary. Osłona wentylatora zrobiona z blachy 5 mm ;)
  • Poziom 33  
    jarek.zeb-ce@wp.pl napisał:
    Silnik jest ciężki jak na swoje rozmiary.

    Bo jak pisałem jest to silnik w obudowie przeciwwybuchowej. Dla stref zagrożonych wybuchem w przemyśle chemicznym i pokrewnych - lakiernie, magazyny paliw itp.
    Nie jest to obudowa górnicza.