Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV - Wymiana UCH - przelutowanie eeprom

13 Jul 2019 15:20 2277 15
  • Level 8  
    Witajcie,
    parę lat wstecz wymieniałem w Espace IV 2003r UCH. W aucie wariowały wycieraczki. Klient przyjechał samochodem z uniesioną deską rozdzielczą, wydłubał UCH, pokazał palcem którą kość mu przelutować do drugiego UCH i zadowolony odjechał. Dzisiaj moje auto ma parę problemów i chciałbym taką operację zrobić u siebie (także Espace IV 2003r.) Mam już inne UCH ale nie mogę sobie przypomnieć która kość to jest eeprom. Obstawiałem 8 nóżek najbliżej procka ale koło procka nie ma nic o ośmiu nóżkach. Pomożecie?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • TermopastyTermopasty
  • Level 23  
    Pamięci przeważnie mają 8 nóżek, najlepiej podaj symbole na tym scalaku pamięci.
    Mam nadzieje że umiesz taką pamieć wylutować nie uszkadzając PCB?
  • Level 8  
    Najbliżej procka są:
    HA595 42K DN65 (takie są dwa) 16 nóżek
    HC139 3CK H06D też 16 nóżek
    Dalej
    A82C250 8 nóżek jest pomiędzy wtyczkami, ciężko mi go oświetlić więc nie jestem pewien numeru
    I dwa na skraju płytki, daleko od procka 742T 0351

    EDIT: Nie wiem co to PCB ale ogarnę lutowanie powietrzem.

    EDIT2: Nie wiem na ile architektura płytki będzie pomocna ale wrzucam randomowe zdjęcie z neta.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 23  
    A82C250 to kośc pamięci EEPROM
    przed wylutowaniem pamieci daj dużo topnika i cyny na pady scalaka oryginalna cyne się nie topi tak łatwo potem hotem wylutuj ją, Następnie plecionką oczyść pady z reszta sobie poradzisz.


    Moderated By szymitsu21:

    Kość o której piszesz to nie pamięć EEPROM.
    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • VAG group specialist
    Koledze banmar gratuluję wiedzy.
    Proponuje poszukać w Google co to jest A82C250 bo na pewno nie jest to pamięć.
    Tam powinna być pamięć 95160 a jak nie to Motorola do przełożenia czyli ten największy układ.
  • Level 22  
    Tak jak grala pisze, albo motka lub z drugiej strony płytki PCB będzie eeprom. Kontroler CAN zostaw w spokoju.
    P.S. Nie wiesz co to PCB, ale ogarniesz lutowanie hotair'em. Oj, czarno to widzę, jak będzie tylko Motorola to najlepiej flash +eeprom. UCH biorca dobrze, gdyby miał taki sam HW (płytę).
    P.S. Reset, adaptacja używanego UCH po OBD przy przy użyciu CanTool to jakieś 5min :D.
  • Level 8  
    castin wrote:
    Tak jak grala pisze, albo motka lub z drugiej strony płytki PCB będzie eeprom. Kontroler CAN zostaw w spokoju.
    P.S. Nie wiesz co to PCB, ale ogarniesz lutowanie hotair'em. Oj, czarno to widzę, jak będzie tylko Motorola to najlepiej flash +eeprom. UCH biorca dobrze, gdyby miał taki sam HW (płytę).
    P.S. Reset, adaptacja używanego UCH po OBD przy przy użyciu CanTool to jakieś 5min :D.


    Znajomość jakich jeszcze skrótów przydaje się przy lutowaniu?
    Grala już mnie naprowadził, że mam inną płytę niż tą, którą wtedy lutowałem. Miejsce eeproma jest puste. Żeby wyjąć sterownik muszę wywalić całą dechę i unieruchomić auto, którym żona codziennie wozi dzieciaki i dojeżdża do pracy dlatego chcę się maksymalnie przygotować przed tym manewrem. Muszę poszukać jeszcze takiego UCH, który ma eeprom i i wtedy podmienię na odpowiedni.

    Czy ktoś może się orientuje po czym rozpoznać HW? Podrzucę dwie fotki, na których widać różnice.
    Ten który kupiłem:
    Renault Espace IV - Wymiana UCH - przelutowanie eeprom66503927_1...0224_n.jpg Download (81.87 kB)
    Ten, który prawdopodobnie wtedy wymieniałem:
    Renault Espace IV - Wymiana UCH - przelutowanie eeprombig-uch...jpg Download (252.41 kB)
  • Level 8  
    Mamona13 wrote:
    Ogarnąłes temat?


    Nie, odpuściłem trochę poszukiwania. Nie wiem jak znaleźć UCH tego drugiego typu, żeby nie zaopatrzyć się znów w taki który mam.
  • Level 11  
    Na obudowie uch jet naklejka, a na niej miedzy innymi nr uch. Można znalezc o identycznym numerze. Posiadam jedną sztukę, na sprzedaż ktorej nie otwieralem. Moze podejdzie do twojego.
  • Level 8  
    Ale żeby zobaczyć naklejkę to trzeba podnieść deskę... W tym cała rzecz.
  • Level 11  
    Podniesienie deski to 30min. pracy...
  • Level 8  
    Jeszcze nie wiem czy problem rozwiązany. Podniosłem dechę i znalazłem na allegro sterownik z takimi samymi numerami. Mam biedną wersję więc podobno wszystko od wyższych powinno pasować ale na szczęście łatwo poszło. Mam wrażenie, że typy sterowników to przede wszystkim literka na końcu linii "Faisceau", które przetłumaczyłem jako "wiązka". U mnie w aucie było N, kupiłem z N i oba mają małe procki i eepromy obok. Ten, który kupiłem wcześniej, z literką D ma dużego procka i nie ma eeproma. Przelutowałem eeproma i mam wrażenie, że ładowanie się poprawiło. Zaczęło od 14,5V, po 40 minutach jazdy skończyło na 13,9V w trakcie jazdy i 13,6V na postoju z włączonymi światłami stop. Po włączeniu odmrażania przedniej szyby (wentylator na maks, klima) spadło poniżej 13. Ten altek chyba jest za słaby do tych aut. Autko jeździ, dechy jeszcze nie składałem. Zobaczymy jak przetrwa weekend - czy w poniedziałek odpalimy.
  • Level 15  
    Witam potrzebuję pomocy z tym modułem UCH usterka w aucie polega na tym że rozładowuje akumulator na postoju po uśpieniu jest pobór prądu 0,35 ampera posprawdzałem wszystko i wskazanie padło na moduł UCH po demontażu z auta i rozebraniu obudowy taki widok spalony tranzystor SMD niestety wypalona obudowa tranzystora i tu prośba czy ktoś z grona ma możliwość odczytać symbol tego elementu i podać tu na forum być może wymiana pomoże w naprawie tego modułu.
  • Level 8  
    akilian wrote:
    Witam potrzebuję pomocy z tym modułem UCH usterka w aucie polega na tym że rozładowuje akumulator na postoju po uśpieniu jest pobór prądu 0,35 ampera posprawdzałem wszystko i wskazanie padło na moduł UCH po demontażu z auta i rozebraniu obudowy taki widok spalony tranzystor SMD niestety wypalona obudowa tranzystora i tu prośba czy ktoś z grona ma możliwość odczytać symbol tego elementu i podać tu na forum być może wymiana pomoże w naprawie tego modułu.

    Masz jeszcze jakiś inny model. Bez zewnętrznego eeproma ale zupełnie inaczej są ta małe klamoty ułożone. U mnie blisko procka jest taki element opisany C4.
  • Level 15  
    Nie mam tylko ten model , oznaczenie C4 to na pewno kondensator w moim przypadku to jakiś półprzewodnik tranzystor lub dioda niestety wystrzelił jak się spalił i nie odczytam symbolu.