Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S51 - brak iskry - 6V - platynki

fistach30 14 Jul 2019 10:00 3087 5
  • #1
    fistach30
    Level 13  
    Witam,

    Posiadam Simsona S51 z instalacją 6V, zapłon na platynkach. Zacznę od tego że początkowo miałem problem ze światłami. W żadnym wypadku nie mogłem uzyskać tylnego światła pozycyjnego.

    Dyskusja toczyła się w tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3594230.html

    Postanowiłem przejrzeć całą instalację i poprawić ją według schematu.
    https://obrazki.elektroda.pl/5107348100_1561926610.jpeg



    Główne poprawki polegały na dołożeniu kabla idącego do pinu 86 stacyjki, ponieważ mój kabel wychodzący z przełącznika był ucięty tuż przy przełączniku na kierownicy, wymienieniu kabli, który były sztukowane z dwóch, zarobieniu nowych końcówek. Światło przednie wcześniej świeciło, lecz podłączone było bezpośrednio do kabla zielono-czerwonego idącego z regulatora.

    Przy kolejnej próbie podłączenia stacyjki, regulatora coś poszło nie tak, Simson stracił iskrę. Wcześniej odpalał bez problemu, Postanowiłem więc wymienić wszystkie cewki w iskrowniku, ponieważ wcześniejsze problemy ze światłami prawdopodobnie wynikały z uszkodzonej cewki w iskrowniku. Iskra niestety nie wróciła.

    Następnie zakupiłem i wymieniłem cewkę butelkową WN - również to nie przyniosło rezultatu. Wróciłem więc do iskrownika i wymieniłem kondensator - efektów brak. Zauważyłem że drucik idący do platynek jest przerwany. Wymieniłem więc platynki z nadzieją na to że iskra wróci, od razu zaznaczę że nie ustawiałem zapłonu po tej operacji, ponieważ nie posiadam szczelinomierza - iskry nadal brak.

    Podmieniałem również świece,

    Proszę o sugestię co po kolei i jak sprawdzać żeby wykluczyć ewentualne uszkodzenie. Zakładam że nowe części które kupiłem są sprawne, ale nie mogę mieć co do tego 100% pewności.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ...KUBA...
    Level 24  
    Upewnij się, że na jednym z wyprowadzeń cewki butelkowej WN jest dobre połączenie z masą. Do drugiego wyprowadzenia cewki w celach testowych podłącz bezpośrednio brązowo-biały (czy coś w tym kolorze) przewód wychodzący z iskrownika i iskra ma się pojawić ;) A jak chcesz zgasić silnik to do tego wyprowadzenia cewki WN gdzie podłączony jest przewód z iskrownika przykładasz dodatkowy przewód podłączony do masy - tak właśnie robi stacyjka w pozycji gaszenia, że łączy ten przewód z masą.
  • #3
    fistach30
    Level 13  
    Dziękuję za pomoc dzisiaj sprawdzę to co napisałeś i odpiszę.

    Dodano po 10 [godziny] 30 [minuty]:

    ...KUBA... wrote:
    Upewnij się, że na jednym z wyprowadzeń cewki butelkowej WN jest dobre połączenie z masą. Do drugiego wyprowadzenia cewki w celach testowych podłącz bezpośrednio brązowo-biały (czy coś w tym kolorze) przewód wychodzący z iskrownika i iskra ma się pojawić ;) A jak chcesz zgasić silnik to do tego wyprowadzenia cewki WN gdzie podłączony jest przewód z iskrownika przykładasz dodatkowy przewód podłączony do masy - tak właśnie robi stacyjka w pozycji gaszenia, że łączy ten przewód z masą.


    Niestety iskry brak
  • #4
    ...KUBA...
    Level 24  
    Jeszcze tak dla jasności to jak obracasz magnetem to obserwujesz na platynkach, że w pewnym momencie młoteczek odchyla się od kowadełka i powstaje szczelina między nimi? bo napisałeś:

    fistach30 wrote:
    od razu zaznaczę że nie ustawiałem zapłonu po tej operacji, ponieważ nie posiadam szczelinomierza - iskry nadal brak.


    Jeśli młoteczek cały czas opiera się o platynkę na kowadełku to nigdy nie będzie iskry, ma być tak, że jak tłok masz w górnym położeniu (włóż np. śrubokręt w otwór na świecę i tak określisz pozycję tłoka) to między platynkami ma być niewielka przerwa, np. grubości bloku technicznego.
  • #5
    fistach30
    Level 13  
    Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki.

    Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
  • #6
    kamcio_20
    Level 16  
    2 mm przed GMP otwieraja sie platyny