Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motoreduktor z silnikiem 3 fazowym

14 Lip 2019 14:30 117 5
  • Poziom 5  
    Witam. Chciałbym uruchomić tą przekładnie. Silnik posiada jakiś hamulec w środku.
    Mam kilka pytań.
    Chciałbym aby silnik pracował na ustawionym zakresie obrotów. To znaczy urządzeniem zewnętrznym umożliwiającym to. Czy jest to możliwe ? A moze silnik posiada kilka uzwojeń do zakresu obrotów?
    Po co jest ta dodatkowa kostka w silniku ?
    Jak odblokować ten hamulec?
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik obserwowany
    Dodatkowa kostka to prostownik do hamulca. Sam się odblokuje jak podasz napięcie.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Do regulacji obrotów falownik

    Dodano po 2 [minuty]:

    Masz wyprowadzone zasilanie silnika, zasilanie hamulca, przełącznik ręcznego zwalniania hamulca ( nie trzeba go stosować)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 5  
    Gdzie dokładnie mam podać napięcie na hamulec?
    Możesz mi wyjaśnić te oznaczenia na tym prostowniku?
    Dlaczego silnik ma podane na tabliczce dwie możliwości obrotów?
  • Poziom 43  
    jarek689 napisał:
    Dlaczego silnik ma podane na tabliczce dwie możliwości obrotów?
    Bo dla 50 i 60 Hz. Przy zasilaniu tego silnika z falownika musisz zastosować następujący układ. Odłączyć przewody od prostownika hamulca ( oznaczone na schemacie U*) i podłączyć je do napięcia 220 VAC (np L1 i N na zasilaniu falownika) poprzez styki przekaźnika w falowniku. Skonfigurować falownik tak, by przy załączeniu z wejścia cyfrowego ,,run", lub komendy z np. Modbusa, przekaźnik zwierał styki, co spowoduje zwolnienie hamulca w całym zakresie obrotów wymuszonych przez falownik.
  • Użytkownik obserwowany
    Zasilanie hamulca są wyprowadzone na zewnątrz. Żyły 4 i 5. Na drugim końcu kabla jest siedem żył. Zdjęcie 5. Układ hamulca chyba zaznaczam chyba jest na 380V jak silnik ponieważ normalnie hamulec zasilany jest z tabliczki silnika a tam nie ma 220V. Kwestia jeszcze wentylatora jeśli silnik miałby pracować z falownika.
    W układzie z falownikiem również nie ma 220V. I prostownik hamulca jest chyba na 380V. Myli to wyprowadzenie na zewnątrz zasilania.
  • Poziom 33  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    wyjście prostownika , prawdopodobnie do kontroli zwolnienia hamulca.

    Na ulotce hamulca te zaciski są wykorzystywane przy połączeniu "Rapid" - szybki, gwałtowny.
    Przy połączeniu "Normal" sa wolne.