Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea 2.0 FR czujnik ciśnienia klimatyzacji

14 Lip 2019 15:06 237 12
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Nie załącza mi się klima. Czynnik jest nabity. Chcę wymienić czujnik ciśnienia ale zanim to zrobie dwa pytania. Czy można w kostce zewrzeć piny żeby na krótko sprawdzić czy to wina czujnika? Jeśli tak to które to piny? I drugie pytanie to czy mogę spokojnie wykręcić ten czujnik i gaz nie ucieknie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Poziom 43  
    Chris_29 napisał:
    Czy można w kostce zewrzeć piny żeby na krótko sprawdzić czy to wina czujnika?
    Jeżeli są dwa, to tak.
    Chris_29 napisał:
    I drugie pytanie to czy mogę spokojnie wykręcić ten czujnik i gaz nie ucieknie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Cały czynnik ulotni się natychmiast. :cry:
  • Poziom 28  
    A może by tak zacząć od diagnostyki, zamiast wymieniać w ciemno? Widziałeś kiedyś jakikolwiek czujnik ciśnienia, którego demontaż nie równałby się z rozszczelnieniem układu? Jak takie coś miałoby działać.
  • Poziom 9  
    Czytałem że w niektórych układach jest poniżej zawór bądź w środku jest swojego rodzaju wentyl który zatyka układ podczas wykrecania. A jeśli chodzi o kostkę widziałem gdzieś film tylko to był Ford mondeo mk3 i były 4 piny. Po zwarciu dwóch klimatów się zalaczyla. Na serwis nie mam czasu. Cały czas jest mi potrzebne auto dlatego chce sprawdzić na krótko.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam jest czujnik ciśnienia a nie presostat. Zworka nic nie da bo tam idzie sygnał PWM jak dobrze pamiętam.
    Czujnik ma 3 piny.
    Jak mu podasz na wyjście 5V to odpali wentylatory na maksa a klima i tak nie ruszy.
    Jedz na komputer bo nie ma sensu gdybac.
  • Poziom 9  
    Podłączyłem pod vaga. Nie ma błędów.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem z czym sie łączyłeś - czy z klimatyzacją czy z silnikiem ale skoro bledu nie ma to raczej nie wina czujnika. W blokach pomiarowych powinno być widać ciśnienie w układzie klimatyzacji.
  • Poziom 40  
    Ileż tu błędnych odpowiedzi. Czujnik spokojnie wykręcasz, pod nim jest zaworek, a konstrukcja czujnika przy wkręcaniu otwiera ten zaworek. Chyba nie wszyscy odpowiadający widzieli klimatyzację.
    Zobacz w pierwszych blokach status sprężarki, "0" to załączona, a każda inna cyfra wskazuje błąd. "16" to przerwa w zaworze (akurat pamiętam bo wczoraj to robiłem), "8" miałem w skodzie okazało się źle zakodowany moduł.
    Masz automatyczną klimę, i sprężarka ma sprzęgło czy zawór ?
  • Poziom 9  
    Klima auto i sprzęgło w sprężarce.
  • Poziom 40  
    Skoro auto to spoko zdiagnozujesz. Błędów może nie być ale sprężarka nie ruszy
    (brak zezwolenia). Zobacz w blokach pomiarowych temperatury, oraz kod statusu sprężarki.

    Możesz też na "piechotę". Wyjmij wtyczkę od sprzęgła i włóż żarówkę 21 W. Zapuść odbiornik do sieci (czyli uruchom silnik i włącz klimę). Żarówka świeci czy nie. Aha mam nadzieję że tak prozaiczną rzecz jak sprawdzenie bezpieczników zrobiłeś. Na razie tyle, zrób to i odpisz.
  • Poziom 9  
    Nie sprawdzałem bo nie mogę namierzyć który to.
    Seat Altea 2.0 FR czujnik ciśnienia klimatyzacji Seat Altea 2.0 FR czujnik ciśnienia klimatyzacji
  • Poziom 9  
    Ktoś wie który to od klimy?
  • Poziom 12  
    Aleksander_01 napisał:
    Czujnik spokojnie wykręcasz, pod nim jest zaworek, a konstrukcja czujnika przy wkręcaniu otwiera ten zaworek

    Racja, chyba że ktoś wykręcił zaworek :)
    Więcej danych o samochodzie to będzie łatwiej namierzyć bezpiecznik.